waco Skrevet 23. februar 2015 #361 Del Skrevet 23. februar 2015 Tull, de som mobbet meg, ble aldri mobbet selv. Åssen veit du at de ikke ble mobbet av sine egne foreldre eller av egne søsken? Noe må jo ha motivert dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 23. februar 2015 #362 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Det har jeg aldri påstått. Jeg skriver at mange her oppgir det som forklaring. Jeg syns det er en elendig forklaring, som unnskylder motbydelige handlinger.Anonymous poster hash: 9d410...122 Det er ingen her som forsvarer mobbing! Jeg skjønner ikke hvordan du kan påstå det en gang. Vi ser at Ts var 14 år da dette skjedde. Hun tok et valg som hun nå betaler dyrt for. Ts er blitt voksen og er ikke den 14 år gamle mobberen som hun en gang var. På dette forumet hagler grusomme ord fra enkelte brukere. Det er skammelig å se at voksne mennesker kan gå ned på et så labert nivå. Hva skiller disse voksne menneskene fra Ts da hun var 14 år? Jeg skjønner hvorfor dette skaper dårlige følelser. Som tidligere mobbeoffer måtte jeg gå inn i meg selv for å kunne svare så objektivt som mulig. Jeg ble fly forbanna da jeg leste hovedinnlegget første gangen. Det er viktig å kunne legge tilside følelsene når en skal inn i en debatt og prøve å se hele bildet. Endret 23. februar 2015 av Snuppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. februar 2015 #363 Del Skrevet 23. februar 2015 14 åringer har vett nok til å forstå, når små barn har vett nok til å forstå hvordan man skal oppføre seg mot andre! Mobbere har ødelagt min respekt til de. Nei jeg blir aldri fornøyd. Jeg blir bare evig forbanna på de. Ingenting kan få meg til å endre det etter det jeg opplevde av mobbere. For all del, jeg hater mobbere selv jeg. Har hatt en del opplevelser i barndom og ungdom som har formet meg til den jeg er idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orien Skrevet 23. februar 2015 #364 Del Skrevet 23. februar 2015 Hei. Det du gjorde som barn var stygt og fikk grusomme konsekvenser. Ikke nødvendigvis dine handlinger alene men summen av alt han ble utsatt for. Men du var et BARN. Det betyr at du ikke skjønte konsekvensene av dine handlinger. Vi har alle gjort dumme ting som vi angrer på senere. De får sjelden slike stygge konsekvenser som dette. Hva du kan gjøre med det nå i ettertid? Dessverre lite... Du må nok leve med dine handlinger, lære av det og prøve å være et bedre menneske som voksen.... Anonymous poster hash: da5ff...96f Mmm, altså det er særdeles få barn som heller yoghurt i jakkelomma på folk og legger igjen notater med hvor fæle de er. Ytterst få faktisk og takk og lov for det. Ellers, samvittighet er en fin greie. En slags selvransakelse som på mange måter sørger for at du betaler prisen selv om du ikke nødvendigvis blir tatt i fysisk forstand og "straffet for det". Samvittigheten tar seg av den jobben og ditt tilfelle så vil den nok straffe deg lenge TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #365 Del Skrevet 23. februar 2015 De som mobber bør absolutt slite med dårlig samvittighet og anger. Men, jeg tror nok TS har fått mer enn akkurat det enn de fleste andre mobbere. Det er mange, mange som har mobbet i større eller mindre grad i sin ungdom, og selv om det tyder på et behov for selvbekreftelse og dårlig dømmekraft blir det for dumt å avskrive alle som empatiløse svin som skal brenne til evig tid. Det som gjør det lett å lange ut mot TS, er at det fikk så tragiske konsekvenser. Men hva med alle de tilfellene der mobbingen kanskje har vært verre, men offeret reiser seg? Jeg unnskylder på ingen måte mobbing, men at vedkommende skulle ta livet av seg var ikke akkurat en påregnelig konsekvens for en (umoden?) 14 åring. Jeg sitter igjen med følelsen av at mange mener at TS fortjener all den smerte hun kan få på grunn av dette, mens andre mobbere slipper billigere unna fordi det ikke får slike tragiske utfall. TS, ditt lodd i livet er å leve med dette. Men det gagner ingen, heller ikke offeret, at du piner og plager deg selv med dette hele tiden. Du kan jo ikke gjøre det godt igjen. Gjort er gjort. Nå kan du leve resten av livet så det blir godt for både andre og deg selv. Anonymous poster hash: c62b7...c8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. februar 2015 #366 Del Skrevet 23. februar 2015 Det er ingen her som forsvarer mobbing! Jeg skjønner ikke hvordan du kan påstå det en gang. Vi ser at Ts var 14 år da dette skjedde. Hun tok et valg som hun nå betaler dyrt for. Ts er blitt voksen og er ikke den 14 år gamle mobberen som hun en gang var. På dette forumet hagler grusomme ord fra enkelte brukere. Det er skammelig å se at voksne mennesker kan gå ned på et så labert nivå. Hva skiller disse voksne menneskene fra Ts da hun var 14 år? Jeg skjønner hvorfor dette skaper dårlige følelser. Som tidligere mobbeoffer måtte jeg gå inn i meg selv for å kunne svare så objektivt som mulig. Jeg ble fly forbanna da jeg leste hovedinnlegget den første gangen. Det er viktig å kunne legge tilside følelsene når en skal inn i en debatt. Kloke ord. Godt å høre at gjengjeldelseslysten ikke drar deg ned i avgrunnen. Med hevntanker og forakt så lar man jo mobbere vinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #367 Del Skrevet 23. februar 2015 14 åringer har vett nok til å forstå, når små barn har vett nok til å forstå hvordan man skal oppføre seg mot andre! Mobbere har ødelagt min respekt til de. Nei jeg blir aldri fornøyd. Jeg blir bare evig forbanna på de. Ingenting kan få meg til å endre det etter det jeg opplevde av mobbere. Det var allikevel en 14 åring som mobbet, ts er en annen person ikke dag. Slik virker det hvertfall på innlegget. En kan uansett hva en mener om hvor voksen en 14 åring er sammenligne dette med en 26 åring på ingen måte.Anonymous poster hash: da0fe...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #368 Del Skrevet 23. februar 2015 Ikke ordet hoppet litt her. Ts virker som en annen person og man kan ikke sammenligne en 14 åring og 26 åring i voksenhet.Anonymous poster hash: da0fe...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 23. februar 2015 #369 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) 14 åringer har vett nok til å forstå, når små barn har vett nok til å forstå hvordan man skal oppføre seg mot andre! Mobbere har ødelagt min respekt til de. Nei jeg blir aldri fornøyd. Jeg blir bare evig forbanna på de. Ingenting kan få meg til å endre det etter det jeg opplevde av mobbere. Den tiden du bruker på å hate andre mennesker er bortkastet. Hvorfor gidder du å bære så mye hat og sinne i hjertet ditt? Livet er for kort til det. Endret 23. februar 2015 av Snuppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 23. februar 2015 #370 Del Skrevet 23. februar 2015 Kloke ord. Godt å høre at gjengjeldelseslysten ikke drar deg ned i avgrunnen. Med hevntanker og forakt så lar man jo mobbere vinne. Det er nettopp det. Om en sitter hevntanker og hat vil en bare videreføre det som mobberne startet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. februar 2015 #371 Del Skrevet 23. februar 2015 Det er nettopp det. Om en sitter hevntanker og hat vil en bare videreføre det som mobberne startet. Og ser man en passende anledning så vil man mobbe litt selv for sikkerhetsskyld. Litt for rettferdighetens skyld. De aller fleste mobbere er jo motivert av at de selv ble mobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 23. februar 2015 #372 Del Skrevet 23. februar 2015 Og ser man en passende anledning så vil man mobbe litt selv for sikkerhetsskyld. Litt for rettferdighetens skyld. De aller fleste mobbere er jo motivert av at de selv ble mobbet. Det vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 23. februar 2015 #373 Del Skrevet 23. februar 2015 Det var allikevel en 14 åring som mobbet, ts er en annen person ikke dag. Slik virker det hvertfall på innlegget. En kan uansett hva en mener om hvor voksen en 14 åring er sammenligne dette med en 26 åring på ingen måte.Anonymous poster hash: da0fe...966 Når de er voksne så er det for sent. Da er noen andre sitt liv alt ødelagt for godt. Mange dør av mobbing for de orker ikke mer, og mange får evige sår som aldri gror. Selv om de er voksne og forandret så kan de aldri endre det de har gjort. Alle vet godt som 14 åring at å behandle andre som dritt kan gå virkelig galt. En 14 åring BURDE vite sånt! Det er og forblir utilgivelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. februar 2015 #374 Del Skrevet 23. februar 2015 Det vet jeg ingenting om. Hvorfor ellers skulle folk mobbe? Ingen annen enn mobbeofre besitter den slags kunnskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #375 Del Skrevet 23. februar 2015 Nei, æsj! Det er utilgivelig, og det må du bare lære deg å leve med.... Men jeg synes du skal gjøre noe med lærdommen din, feks som foreslått tidligere med å reise rundt på skoler og fortelle din historie.Anonymous poster hash: 42786...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #376 Del Skrevet 23. februar 2015 Når de er voksne så er det for sent. Da er noen andre sitt liv alt ødelagt for godt. Mange dør av mobbing for de orker ikke mer, og mange får evige sår som aldri gror. Selv om de er voksne og forandret så kan de aldri endre det de har gjort. Alle vet godt som 14 åring at å behandle andre som dritt kan gå virkelig galt. En 14 åring BURDE vite sånt! Det er og forblir utilgivelig. Jeg mener også at handlinger er ondskapsfull osv MEN mange drar det altfor langt i denne tråden og mener ts er en ond person idag som voksen og noen mener hun må dø osv. At hun VAR ond er ikke til å skjule, og handlingen osv er utilgivelig. Mitt poeng er at TS er en annen person som voksen og det er feil å true henne på livet (sier ikke at du har gjort det). Anonymous poster hash: da0fe...966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 23. februar 2015 #377 Del Skrevet 23. februar 2015 Hvorfor ellers skulle folk mobbe? Ingen annen enn mobbeofre besitter den slags kunnskaper. Hvor får du denne informasjonen din fra egentlig? Jeg må dessverre fortelle deg at alle som mobber ikke nødvendigvis er blitt offer for mobbing selv. Det finnes mange "kreative" mennesker som er eksperter i å lage andre sitt liv om til et helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. februar 2015 #378 Del Skrevet 23. februar 2015 Hvor får du denne informasjonen din fra egentlig? Jeg må dessverre fortelle deg at alle som mobber ikke nødvendigvis er blitt offer for mobbing selv. Det finnes mange "kreative" mennesker som er eksperter i å lage andre sitt liv om til et helvete. Altså at man mobber for moro skyld og tidsfordriv? At det ikke finnes noe annet motiv enn at man skal nyte dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 23. februar 2015 #379 Del Skrevet 23. februar 2015 Altså at man mobber for moro skyld og tidsfordriv? At det ikke finnes noe annet motiv enn at man skal nyte dagen? Ja! Mange mobber da de synes det er moro å påføre andre mennesker smerte. De mobber ofte i flokk. De er altså en gjeng med feige drittunger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 23. februar 2015 #380 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg mener også at handlinger er ondskapsfull osv MEN mange drar det altfor langt i denne tråden og mener ts er en ond person idag som voksen og noen mener hun må dø osv. At hun VAR ond er ikke til å skjule, og handlingen osv er utilgivelig. Mitt poeng er at TS er en annen person som voksen og det er feil å true henne på livet (sier ikke at du har gjort det).Anonymous poster hash: da0fe...966 Ja å true noen på livet og be de dø er bare helt på trynet uansett. Da er de ikke noe bedre selv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå