Gå til innhold

Telefonsalg

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen her som har erfaring fra telefonsalg som kan fortelle meg litt hvordan jobben er på godt og vondt.

Blir du veldig sliten i hodet av å sitte slik i telefonen hele dagen?

Jeg har fått intervju gjennom et vikarbyrå til en telefonsalg jobb. Har selv erfaring fra butikkbransjen og trives med det, og er nå veldig usikker om denne jobben er noe for meg.

Må legge til at man skal selge til bedrifter og ikke privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefales ikke.

Jeg ringte til privatpersoner, men har hørt at bedrifter ikke er så mye bedre å ringe til som arbeidsgiver ofte påstår...

Jeg ble veldig sliten i hodet av å sitte i telefonen konstant, selv om vi fikk 10-minutts pause hver andre time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som var anonym.

Tok rådet ditt Clea, og satser ikke på denne jobben.

Ringte i dag å sa fra meg jobbintervjuet, fordi jeg fikk så dårlig magefølelse om jobben.

Det var ikke lett å få avbestillt intervjuet, fordi personen på vikarbyrået skulle overbevise meg om at jeg burde dra selv om jeg ikke lengre var interresert. Men jeg fikk sagt nei til slutt.

Jeg skal nå heller prøve å finne meg en butikkjobb med litt utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med begge deler og det er veldig stor forskjell på bedrift og privat. Men en annen ting som er like viktig er hvilket produkt man selger. Feks så har markedet for veldedighet på telefon falt helt ut, så det anbefaler jeg ikke til noen å jobbe med. Det bør være ett reelt produkt, og man bør også skjekke om dette produktet er like bra som arbeidsgiveren sier. Er det det så kan man ha det dritgøy som selger, men hvis ikke blir man fort lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...