Gå til innhold

Bunnkarakterer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På arbeidskrav får jeg alltid C eller B, men på eksamen har jeg fått E hver gang (to stk).

Føler ikke at jeg er så dårlig at jeg skal få E, er vant med å få gode karakterer på vgs, uten problemer.

Sensor har sagt til meg at jeg har oppgaver innenfor eksamen som er klar A, så må jo være noe i det?

Noen tips til meg? Studerer forresten juss.

Anonymous poster hash: 839f1...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått tilbakemelding på det som ikke er bra? Det bør du be om hvis ikke er det jo vanskelig å vite hva en skal jobbe med.

Anonymous poster hash: 780e9...0eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det eksamener med mange oppgaver da, eller? I så fall skal det jo stå hvor mange prosent hver oppgave teller på helheten, så en idè er å passe på å vektlegge de med høyest prosent, om du ikke har gjort det? Hjelper jo lite om den ene delen er A-materiale, men så teller den 5% eller noe.

Ellers vil jeg gjøre som AB over meg foreslår, å få en begrunnelse for karakteren. At det ikke allerede er obligatorisk praksis på skriftlig eksamen skjønner jeg ikke, men. Det kan jo være til veldig god hjelp, i alle fall!

Ellers finnes det jo masse bøker om hvordan man skriver en god eksamensbesvarelse og sånne ting, så å lese litt i noen sånne er sikkert heller ikke dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ringe sensor å få tilbakemelding, og det gjorde jeg på den første (har akkurat fått tilbake andre eksamen, så kan ikke ringe enda).

Vi har en praktikum del hvor det er noen spørsmål, også har vi en teoridel.

Sensor sa noe ble litt tynt. Men føler ikke at jeg gjør så stor forskjell på arbeidskrav hjemme og på eksamen. Etter å ha levert arbeidskrav så kan jeg sitte igjen med en følelse av at jeg kommer til å stryke, men så får jeg B. Og på eksamen sitter jeg igjen med en grei følelse av at jeg kanskje får C, også blir det E.

Har kjøpt et par bøker slike bøker om å skrive oppgave til eksamen samt domsanalyse. Det hjelper nok! Bare skjønner ikke greia :(

Takk for at dere svarte meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hvordan mine venniner klarer å dra på ferie i skoletiden, feste hver helg + i ukedagene, aldri lese/være på forelesning, og likevel få C? Skulle ønske jeg også kunne klare det, selv om jeg ikke har noe i mot å jobbe med faget da.. Men utrolig umotiverende å jobbe hard uten resultater. Men på en annen side motiverer det meg til å jobbe enda hardere!

Tar gjerne i mot dine studietips.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner heller ikke hvordan mine venniner klarer å dra på ferie i skoletiden, feste hver helg + i ukedagene, aldri lese/være på forelesning, og likevel få C? Skulle ønske jeg også kunne klare det, selv om jeg ikke har noe i mot å jobbe med faget da.. Men utrolig umotiverende å jobbe hard uten resultater. Men på en annen side motiverer det meg til å jobbe enda hardere!

TS

Bra innstilling!:) Men har du mulighet til å avtale et møte og rett og slett gå gjennom ting litt mer detaljert enn man kanskje får på tlf?

Anonymous poster hash: 780e9...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSAnonymous poster hash: 839f1...afa

Jeg studerer juss på tredjeåret, og har B i snitt. Får så lite ut av forelesninger (klarer ikke å følge med) at de som regel droppes. Jobber 40% utenom studiet, og sitter veldig lite på lesesalen... samtidig har jeg venninner som leser nærmest konstant, og likevel såvidt kommer seg opp på Cen. Det er bare veldig personavhengig, noen skjønner jussen og metoden mye raskere og enklere enn andre.

Er det teorien eller praktikumen sensor sa til deg ble tynt? Av erfaring med mine medstudenter er det veldig mange som er drittdårlige (rett og slett...) til å skrive teori. På metoden er det også mange som sliter på eksamen, fordi de ikke kan stoffet godt nok og blir dermed ekstra stresset. Hva mer har sensor sagt til deg.

Anonymous poster hash: 1f4ac...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...