Gå til innhold

Klin umulig å få studielån hvis en bor hjemme?

bigbootie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å fullføre vgs øyeblikkelig ved å ta fulltidsutdanning, men jeg har allerede studielån pluss jeg bor hjemme. Er det da klin umulig for meg å få mer støtte?

Regner med sosialkontoret ikke kan hjelpe siden jeg er stutent. Har heller ikke tjent nok til å få dagpenger fra Nav.

--BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal du med støtte? Du bor jo hjemme?!

Skaff deg en deltidsjobb ved siden av studiene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med støtte? Du bor jo hjemme?!

Skaff deg en deltidsjobb ved siden av studiene.

De aller fleste jeg kjenner som er studenter og bor hjemme har studielån som spares til egenkapital for bolig. :)

Anonymous poster hash: a29ed...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste jeg kjenner som er studenter og bor hjemme har studielån som spares til egenkapital for bolig. :)

De aller fleste jeg kjenner i den situasjonen har deltidsjobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke det studielånet er ment til. Studielånet er ment for at du skal klare å overleve hver måned, og mye av pengene er beregnet husleie. Derfor får borteboere omdannet 40% til stipend.

At man klager over at man ikke lenger får studielån og bor hjemme fordi man ikke kan spare til egenkapital til bolig er fullstendig latterlig.

Anonymous poster hash: 2f851...799

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal uansett ikke ha dagpenger som student. Jeg vet ikke hvordan det er med studielån på vgs, men ved høyere utdanning får du fint lån selv om du bor hjemme, du får bare ikke stipend. Det beste ville uansett bare vært å skaffe seg en deltidsjobb, som andre over her sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får studielån selv om du bor hjemme ja, men du får ikke omgjort noe til stipend.

Anonymous poster hash: 0ce77...dda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her du: Avhengig av hva foreldrene dine tjener så kan man få stipend når man bor hjemme når man går på vgs:

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/vg/Sa-mye-kan-du-fa/grunnstipend_og_lan/

Anonymous poster hash: 70a30...9ef

med tanke på at ts allerede har studielån, så tviler jeg på at hun har ungdomrett lenger, dermed går det under annen utdanning. Så den linken din er nok ikke mye til hjelp for ts..

Anonymous poster hash: 0ce77...dda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...