AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Del Skrevet 19. februar 2015 Hei Jeg er sykepleierstudent på 1 året. Jeg gledet meg utrolig mye til å begynne på sykepleien, da jeg alltid har hatt en drøm om å bli det. Jeg har også vippet mellom å søke på medisin, men har slått meg til ro med kortere utdanning. Men mine forventninger har blitt kraftig skuffet (hvis det finnes en slik settning). Jeg har lært om stell, pleie, ernæring og grunnleggende behov. Jeg jobber på sykehus i helgene, og ser at sykepleiere går ofte med hjelpepleiere på "gulvet". Er det dette som venter meg etter 3 år?? Joda - det kommer ann på hvor jeg jobber.. Men er det rett å fortsett på studier, når jeg kjenner at jeg har null motivasjon. Jeg syns ikke at det er interessant. Jeg føler at jeg rett og slett er i feil selskap. Men - jeg vet at jeg er sikret jobb når jeg er ferdig... Derfor vurderer jeg å ta opp allmennfag ifra høsten av - for å forbedre karakterer. Også søke på det som intereserer meg - noe som er alt ifra: statsvitenskap, jus, språk... (medisin men der er jeg kanskje ikke glup nok). På en annen side, så er jeg snart 30. Jeg har barn som liksom har selv begynt på skolen. Og jeg ønsker ikke å bo i den lille leiligheten som jeg har kjøpt i all evighet. Jeg har i tillegg mye studielån.... Kanskje ikke alle blir det man vil, men at man må velge fornuftig. Jeg er jo tross alt på en utdannelse. Jeg er sikret jobb slik at jeg kan betale regninger og få meg større bolig... En utrolig kje student... Noen råd?? Anonymous poster hash: f36e8...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Del Skrevet 19. februar 2015 Hei Jeg er sykepleierstudent på 1 året. Jeg gledet meg utrolig mye til å begynne på sykepleien, da jeg alltid har hatt en drøm om å bli det. Jeg har også vippet mellom å søke på medisin, men har slått meg til ro med kortere utdanning. Men mine forventninger har blitt kraftig skuffet (hvis det finnes en slik settning). Jeg har lært om stell, pleie, ernæring og grunnleggende behov. Jeg jobber på sykehus i helgene, og ser at sykepleiere går ofte med hjelpepleiere på "gulvet". Er det dette som venter meg etter 3 år?? Joda - det kommer ann på hvor jeg jobber.. Men er det rett å fortsett på studier, når jeg kjenner at jeg har null motivasjon. Jeg syns ikke at det er interessant. Jeg føler at jeg rett og slett er i feil selskap. Men - jeg vet at jeg er sikret jobb når jeg er ferdig... Derfor vurderer jeg å ta opp allmennfag ifra høsten av - for å forbedre karakterer. Også søke på det som intereserer meg - noe som er alt ifra: statsvitenskap, jus, språk... (medisin men der er jeg kanskje ikke glup nok). På en annen side, så er jeg snart 30. Jeg har barn som liksom har selv begynt på skolen. Og jeg ønsker ikke å bo i den lille leiligheten som jeg har kjøpt i all evighet. Jeg har i tillegg mye studielån.... Kanskje ikke alle blir det man vil, men at man må velge fornuftig. Jeg er jo tross alt på en utdannelse. Jeg er sikret jobb slik at jeg kan betale regninger og få meg større bolig... En utrolig kje student... Noen råd??Anonymous poster hash: f36e8...1b8 Hvor mange år har du brukt av studielånet? Man får støtte for 8 år, hvor mange år har du igjen? Har du råd til å studere uten studielån?Anonymous poster hash: eaa91...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruth_87 Skrevet 19. februar 2015 #3 Del Skrevet 19. februar 2015 Hvor mange år har du brukt av studielånet? Man får støtte for 8 år, hvor mange år har du igjen? Har du råd til å studere uten studielån?Anonymous poster hash: eaa91...da6 Jeg vet at det er 8 år. Jeg har studert 2 av de 8 (innkludert dette året her). For da jeg tok allmennfag som privatist - telte dette ikke inn på de 8 årene sa Lånekassen. Fordi det hadde noe med videregående rett å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #4 Del Skrevet 19. februar 2015 Om du bare tenker på at sykepleier-utdanningen gir deg sikret jobb og grei lønn, så hadde jeg sluttet. En umotivert sykepleier, som missliker jobben sin er ikke noe pasienter setter pris på. Bli noe annet som gjør deg glad. De fleste er på jobb 5 dager i uka, og da må du faktisk like det du gjør. Anonymous poster hash: 3a3a2...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #5 Del Skrevet 19. februar 2015 Jeg vet at det er 8 år. Jeg har studert 2 av de 8 (innkludert dette året her). For da jeg tok allmennfag som privatist - telte dette ikke inn på de 8 årene sa Lånekassen. Fordi det hadde noe med videregående rett å gjøre... Da har du jo støtte til ihvertfall en master tilAnonymous poster hash: eaa91...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catnip Skrevet 20. februar 2015 #6 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg jobber på sykehus i helgene, og ser at sykepleiere går ofte med hjelpepleiere på "gulvet". Er det dette som venter meg etter 3 år?? Jeg føler at jeg rett og slett er i feil selskap. Men - jeg vet at jeg er sikret jobb når jeg er ferdig... Anonymous poster hash: f36e8...1b8 Eeh. Hvordan skal jeg tolke det du skriver her? Får vibber av at du synes denne jobben er litt under deg, og det er derfor du ikke er motivert. Håper jeg tar feil! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå