Gå til innhold

Svigerfar maser.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må til slutt legge til at det kanskje er litt vel mye å forvente at man kan ha en saklig debatt om noe som omhandler svigerforeldre her på KG :sarkasme:

Anonymous poster hash: f4b14...432
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjernen her er jo at TS føler seg urettferdig behandlet, og at svigers sannsynligvis ser saken fra en annen vinkel / på en annen måte enn TS.

Må bare kommentere akkurat dette utsagnet.

For saken er jo at svigerforeldrene har en noe kontroversiell løsning på problemet.

Ser man bort fra det moralske aspektet, har jo svigerforeldrene faktisk helt rett. Ringer TS seg syk og får fri fra jobb, er hun fri til å dra i dåpen. Når svigerforeldrene er blottet for medfølelse med kolleger som må ta på seg ekstraarbeid og synes trygdesvindel er helt ok, kan man, om man ser ting fra deres side, uten problemer forstå hvorfor de mener TS er vrang.

Normalt oppegående mennesker derimot, forstår at trygdesnylter-løsningen de foreslår ikke er holdbar. Så ja, jeg kan se saken fra svigers' side også, men jeg tar fortsatt TS' parti.

Anonymous poster hash: 2f79e...c50

• Liker 1
Skrevet

Trygdesnylting? Really?

Jeg sier ikke at det er ok å lyve om at man er syk, men å kalle det trygdesnylting er direkte kunnskapsløst.

Skrevet

Trygdesnylting? Really?

Jeg sier ikke at det er ok å lyve om at man er syk, men å kalle det trygdesnylting er direkte kunnskapsløst.

Ville du selv ha fulgt oppfordringen til svigers?

Å lyve til seg penger man ikke har rett på er trygdesnylting, ja.

Skrevet

TS, det har neppe noen hensikt å skulle diskutere med sånne folk. De har avslørt hva slags mennesker de er da de oppriktig mente du kunne ringe deg syk for å komme i dåpen. På slike mennesker preller rasjonelle argumenter av som vann på gåsa.

Kan jeg spørre deg hva din mann sier om sine foreldres oppførsel? Tar han deg i forsvar?

Feil.

Trygdesnylting = snylte på trygden

Trygden = folketrygden

Folketrygden = velferdsstaten

Når man er syk betaler arbeidsgiver sykepenger for de første 16 kalenderdager.

Ergo man snylter på arbeidsgiver, ikke trygden.

Hvis du leser hva jeg skriver fremfor å kverulere om ting du ikke kan noe om, ser du at jeg skriver at jeg ikke synes det er ok å lyve om at man er syk.

Skrevet

Ville du selv ha fulgt oppfordringen til svigers?

Å lyve til seg penger man ikke har rett på er trygdesnylting, ja.

*siterte feil innlegg*

Feil.

Trygden = folketrygden

Hvis du leser hva jeg skriver fremfor å kverulere om ting du ikke kan noe om, ser du at jeg skriver at jeg ikke synes det er ok å lyve om at man er syk.

Skrevet

*siterte feil innlegg*

Feil.

Trygden = folketrygden

Fair enough, du tok meg der, men det er uviktig hvem man snylter på i denne saken.

Å følge svigers' oppfordring er galt okke som, jeg er i det minste glad vi kan enes om dét.

Men innlegget mitt står likevel ved lag; om du bytter ut ordet "trygdesnylting" med det litt mer generelle "snylting" får du kanskje med deg poenget i innlegget også. ;)

Skrevet

her blir det diskutert mye annet enn hva saken handler om...

TS; jeg føler sånn med deg! Sånn som dette skal det ikke være. Når jeg leser dette er jeg sjeleglad for at mine svigers/foreldre ikke bor i nærheten. De må jo være blottet for vanlig folkeskikk! Hvordan kan de forvente at de skal få middag hos dere hver dag? Og i tillegg klage hvis de ikke får mat de liker? Jeg hadde iallefall begynt å lage mat de ikke liker (jada sikkert barnslig, men herregud det går en grense!)

Jeg har selv reist til mine foreldre og den gang svigers siden datteren min bare var noen uker gammel, så jeg ser overhode ikke problemet med å farte litt selv om man har barn. Har man lyst til å reise på besøk så gjør man det om man har barn eller ei. Mine søsken har nå barn alle sammen og de har besøkt oss en gang de siste årene og det var i konfirmasjon. Det er akkurat som om det er kortere for oss å reise til de enn for de å reise til oss. Hva mine svigers gjør skal jeg ikke ta med i dette innlegget, for det er bare såå bak mål. Derfor har vi liten kontakt med både svigers og foreldre. Jeg bruker ikke tid på folk som ikke vil bruke tid på meg og mine, familie eller ikke!

Anonymous poster hash: 73ec1...4c6
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...