AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #1 Del Skrevet 18. februar 2015 Jeg jobber i en butikk hvor det ofte er få kunder og lite å gjøre. En av mine kolleger, la oss kalle henne Astrid, har kun én vakt i uka da hun er student. En dag da jeg kom på jobb satt hun og leste på pensum. Butikken var tom og hun sa at sjefen hadde sagt at hun kunne sitte og lese når det ikke var kunder der eller andre ting som måtte gjøres. Selv jobber jeg fulltid, men tar noen fag over nett ved siden av jobb, så jeg tenkte at det jo var flott. Veldig snilt av sjefen. Yeah right! En kveld satt jeg i butikken og leste. Hadde ikke hatt kunder inne på over en halvtime og hadde både ryddet og vasket. Så kom sjefen innom, da, og ba meg "legge vekk studiene når jeg er på jobb". Jeg sa at det var greit og beklaget, men at Astrid hadde sagt at sjefen selv hadde kommet med forslaget. Da unnskyldte han seg med at Astrid bare jobber én dag i uka og at hun derfor får lov, men at jeg som jobber der fulltid ikke kan bruke jobbtida på andre ting enn det jeg får betalt for. Er jeg helt ute eller er dette skikkelig utettferdig? Astrid får jo like mye i timelønn som meg! Må presisere at det ikke er noe problem at jeg ikke får lese på jobb. Bare at hun får lov når jeg ikke gjør det. >:/Anonymous poster hash: 80856...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 18. februar 2015 #2 Del Skrevet 18. februar 2015 Det synes jeg var ganske råttent gjort ja! Hvis alt arbeid som kan gjøres er gjort er det vel greit at ansatte kan bruke tiden på å lese pensum i stede for å tvinne tommeltotter! Jeg er selv student med deltidsjobb og vi får alle lese pensum når det er stille på jobb og alt som kan gjøres er gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 18. februar 2015 #3 Del Skrevet 18. februar 2015 Dette var urettferdig og helt ulogisk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #4 Del Skrevet 18. februar 2015 Det kan vel hende at du som fast ansatt kjenner til mer forfallende arbeid som du kan gjøre? Anonymous poster hash: 056da...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 18. februar 2015 #5 Del Skrevet 18. februar 2015 Usaklig av sjefen å si noe sånn! Skal du heller sitte å tvinne tomler og stirre ut i lufta da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå