Gå til innhold

Meldekort fra Aetat

Windy

Anbefalte innlegg

Min bedre halvdel har søkt om dagpenger og fikk svar at det kunne ta tre uker. Etter tre dager fikk han meldekort i posten. Sender de bare dette ut uansett, eller kan det sees på som positivt? :P

Han skal selvfølgelig ringe i morgen, men jeg må jo prøve meg her først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meldekortene har ikke noe med dagpengene å gjøre. Dagpengene kommer når et vedtak er fattet. Og slike vedtak kan ta flere måneder (som andre søknader til det statlige/kommunale selv om de lover behandling innen kortere tid).

Bare å smøre seg med tålmodighet. Han får brev i posten når vedtak er fattet for dagpengedelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...
Meldekortene har ikke noe med dagpengene å gjøre. Dagpengene kommer når et vedtak er fattet. Og slike vedtak kan ta flere måneder (som andre søknader til det statlige/kommunale selv om de lover behandling innen kortere tid).

Bare å smøre seg med tålmodighet. Han får brev i posten når vedtak er fattet for dagpengedelen.

Dagpenger har jo med meldekort og gjøre! :)

Er jo ut ifra det de ser hvor mye du skal få utbetalt!

At slike vedtak tar flere mnd er vel å ta litt hardt i??

Til meg sa de at det tar max 4 uker å fatte et vedtak. tok litt lengere for de hadde rotet bort slknaden min!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagpenger har jo med meldekort og gjøre! :)

At slike vedtak tar flere mnd er vel å ta litt hardt i??

Til meg sa de at det tar max 4 uker å fatte et vedtak.

Mange som sender meldekort uten å få (eller har rett på) dagpenger. Meldekort er noe man sender inn for å vise hvor mye man har jobbet (og litt annet) det. Om man i tillegg har rett på dagpenger, så brukes meldekortet som grunnlag til dette også.

Det tok 2 måneder sist jeg søkte om dagpenger. Da var det fattet vedtak. Så tok det nok en måned før jeg fikk noen penger. Jeg sier ikke at det tar flere mnd, men at det kan ta flere mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skal høre til å ta 3-4 uker før du får dagpenger om du har blitt sagt opp av arbeidsgiveren din og 8 uker om det er du selv som har sagt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa selv opp jobben men søkte om karantenefritakelse siden jeg måtte flytte pga. min mann fikk jobb et annet sted i landet. 2 uker senere kom pengene inn på kontoen min! :-)

Jeg sender elektronisk meldekort på nettet, og det er mye lettere enn å sende i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...