Gå til innhold

For smart for mitt eget beste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er dette hysteriet om at alle skal studere og jobbe med noe de "brenner for"? Det er ikke alle forunt. Anonymous poster hash: 47b60...c6f

Det folk her i tråden mener er at TS kanskje hadde funnet motivasjon til å jobbe hardere om hun studerer noe hun interesserer seg for

Anonymous poster hash: d670d...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er dette hysteriet om at alle skal studere og jobbe med noe de "brenner for"? Det er ikke alle forunt. Anonymous poster hash: 47b60...c6f

Nei, men hjelper på motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har det sånn?

Ja, jeg vet det er skikkelig fy å si høyt at man er smart her i Norge, men la gå.

Jeg har alltid lært, forstått og tilegnet meg kunnskap fort. På ungdomskolen oppdaget jeg at jeg ikke trengte å hverken gjøre lekser eller lese til prøver for å få en grei karakter. Jeg hadde egentlig ingen ambisjoner om å få gode karakterer så lenge jeg besto og lå på rundt 3-4 i snitt både ungdomsskolen og videregående. Så var jeg også fryktelig skolelei. Jeg syntes det var så kjedelig å sitte på skolen og høre på en lærer prate i flere timer om noe jeg kunne lest meg til selv i løpet av kort tid.

Nå går jeg på høyskole og har det akkurat likedan. Jeg er bare drittlei av å studere og har lagt meg til et mønster som det er veldig vanskelig å bryte ut av: Leser kvelden før eksamen, får C eller D. Problemet er jo at jeg går glipp av mye når jeg ikke møter opp til forelesninger og har ikke kunnet ta eksamen i flere fag fordi jeg mangler arbeidskrav og lignende.

Så, er det flere som har eller har hatt det sånn? Hvordan forandret dere mønsteret? Og gjorde dere ferdig utdannelsen?

Anonymous poster hash: bedc8...c0a

Samme her. Gikk ut fra høyere utdanning med for lave karakterer, fordi jeg bare suste gjennom. Heldigvis noen års erfaring nå, så da er jo ikke karakterene like viktige. Men, klarer du, snu på det. Angrer veldig nå, for at jeg ikke engasjerte meg mer. Var skolelei (rett fra VGS, og videre) ville bare bli ferdig og komme meg i jobb :(

Anonymous poster hash: bd526...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...