Gå til innhold

Spørsmål om referanse og attest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I halve 2014 hadde jeg en jobb på et kundesenter, og kontrakten min gikk ut ved nyttår. Jeg har ikke fått noen attest etter denne jobben, og jeg har heller ikke snakket med arbeidsgiver om å føre henne opp som referanse.

Jeg har vel krav på en attest? Vi hadde ofte medarbeidersamtaler, og da fikk jeg alltid skryt, og da vi ble enige om at jeg ikke ville ha forlengelse av kontrakten så fikk jeg beskjed om at jeg hadde vært et godt tilskudd og ville få en god attest med meg... Kan jeg bare ringe eller sende en epost og etterspørre dette, selv om det nå er en liten stund siden jeg jobbet der?

Og et spørsmål til. Jeg var ansatt gjennom et vikarbyrå, men jeg regner med at det er lederen på selve jobben jeg skal få denne attesten av, siden det er henne jeg har vært i kontakt med hele jobben og som har sett meg jobbe. Stemmer dette?

Kanskje litt dumme spørsmål, men det var min første jobb... Og det er vel derfor anonym bruker eksisterer... :)

Anonymous poster hash: 45cfd...574
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du har krav på attest. Hvis du i tillegg vil føre henne opp som referanse må du spørre om det er greit.

Anonymous poster hash: 22026...a01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...