Gå til innhold

Sosionom vs Sykepleier

Alja

Anbefalte innlegg

Jaja, NOK en tråd fra meg angående utdanningsretning.

Jeg er så ufattelig usikker på om jeg skal ta sosialt arbeid (sosionom) på 1 valg, eller om jeg skal la sykepleie stå.

Jeg vil inn i psykiatrien. Jobbe med rus. Jobbe med mennesker som sliter og har utfordringer. Prate og veilede. Jeg kunne også tenke meg å jobbe på institusjon for barn og unge med utfordringer i livet. Jeg kunne jobbet i Nav. Jeg vil i bunn og grunn jobbe med barn, unge og vokse som sliter og trenger noen å prate med eller veilede og forebygge slik at de kan fungere igjen. Kunne også tenke meg å jobbe i kriminalomsorgen eller barnevernet.

Jeg vil også ha muligheten til å videreutdanne meg innen rus og avhengighetsproblematikk, psykisk helsearbeid eller psykososialt arbeid med barn og unge - kan jeg det dersom jeg tar bachlor i sosialt arbeid (sosionom)?

Så.. Sosionom eller sykepleie? Det er det store spørsmålet. Har fått veiledning på skolen, men syntes ikke det hjalp så mye..

HJELP MEG

Vil du jobbe med å hjelpe mennesker med praktiske ting som f.eks kontakt med NAV osv eller vil du hjelpe dem mer direkte- være en omsorgsperson for dem?

Anonymous poster hash: 29daa...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...