Gjest Vind Skrevet 19. februar 2015 #61 Del Skrevet 19. februar 2015 Og gardiner selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #62 Del Skrevet 19. februar 2015 Jeg har opplevd å se fotspor inntil vinduet der jeg bodde også. På både stedet jeg er oppvokst, og ett av stedene jeg bodde for meg selv Det var spor inntil flere av vinduene, kjøkken og stude. Det er ja..creepy. Hvem får seg til? Anonymous poster hash: b9218...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #63 Del Skrevet 19. februar 2015 I linken du selv linket til er det en overskrift "hvilke områder kan overvåkes", og der står det: En privatperson kan lovlig overvåke eget hus og hage. Men kameraet kan ikke samtidig fange opp deler av et offentlig område eller en annen persons eiendom. Du kan heller ikke overvåke andres private sfære slik som leieboere og deres besøkende. Dersom det bor flere i huset, eller det er noen som har ditt hjem som arbeidsplass, må de selvsagt informeres om overvåkingen. Vær oppmerksom på at selv om opptaket kan være lovlig, kan du ikke bruke det helt som du vil. Slike private opptak kan for eksempel vanligvis ikke publiseres - for eksempel på Internett - uten at de som er på opptaket har samtykket. Les mer om publisering av bilder og film på Internett. Vær også nøye med å sikre opptakene godt slik at de ikke kommer på avveger eller at andre kan få kontroll over kameraanlegget ditt. Tips til sikring for privatpersoner finner du under "Sørg for å sikre opptak og anlegg" Så vidt jeg forstår dette kan man filme som man vil på egen tomt, så lenge det ikke går utover naboer/forbipasserende. Anonymous poster hash: 48670...b97 Ja, det stemmer, men jeg ser ikke noe om at private ikke trenger å henge opp varslingsskilt om overvåkning, slik det ble sagt i innlegget jeg opprinnelig svarte på. Kommentaren min hørte til punktet om varslingsskilt, ikke kommentaren om overvåkning. Anonymous poster hash: dd851...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #64 Del Skrevet 19. februar 2015 Det er lov å overvåke egen eiendom. Anonymous poster hash: 74597...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #65 Del Skrevet 19. februar 2015 Lurer på hvordan det går med ts... Anonymous poster hash: 62522...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 19. februar 2015 #66 Del Skrevet 19. februar 2015 Ryddet for oppfordring til lovbrudd. Frk.K, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå