AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #41 Del Skrevet 18. februar 2015 Ring en kamerat som har litt peil på elektronikk. Kjøp en liten hagelampe, samt sensor. Sett denne på utsiden/heng opp på veggen ved der du ser at han har vært. Da vil den lyse opp og rett på han neste gang, og du er kvitt problemet for godt. Eventuelt kan du jo dra det enda lengre med å sette opp en web-kamera der også som slår seg på ved brudd i bevegelsessensorene. enig i rådene Timza- men: ringe en elektrokyndig kamerat?? Hva med at hun kan klare å fikse dette selv- det har du ingen tro på eller? Anonymous poster hash: 7670a...b03 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #42 Del Skrevet 18. februar 2015 Har opplevd akkurat det samme selv. Anmeldte saken til politiet, og det endte med at fyren ble tatt. Han hadde vært notorisk kikker over lengre tid, og på den tiden han ble tatt hadde han forsøkt å ta seg inn vinduet til en eldre dame. Ekkel fyr, m.a.o. Dette er straffbart- anmeld forholdet i morgen!! Anonymous poster hash: f569f...d7d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 18. februar 2015 #43 Del Skrevet 18. februar 2015 Har ikke sett noe svar fra deg, TS, så er spent på om du har ringt politiet? Det er helt sikkert ikke noe farlig, men jeg kan tenke meg at jeg også hadde syntes det var svært ekkelt og ubehagelig. Ish. Ring politiet om du ikke har gjort det. Kanskje de har fått flere telefoner fra samme område. Så ber de deg sikkert ringe dem så fort som mulig når dette skjer igjen, sånn at de kan ta snoken på ferksk gjerning. Jeg har jobbet i avis, og har skrevet mange saker om politiet som må ut på natten fordi en fyr står og sniker i vinduene til folk. Rart hvor vanlig dette er! En hendelse var at en mann hadde fulgt med på barna gjennom vinduet etter leggetid HVER natt i lang tid. Heldigvis klarte faren til barna å avsløre fyren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #44 Del Skrevet 18. februar 2015 Ring en kamerat som har litt peil på elektronikk. Kjøp en liten hagelampe, samt sensor. Sett denne på utsiden/heng opp på veggen ved der du ser at han har vært. Da vil den lyse opp og rett på han neste gang, og du er kvitt problemet for godt. Eventuelt kan du jo dra det enda lengre med å sette opp en web-kamera der også som slår seg på ved brudd i bevegelsessensorene. Dette rådet har jeg alt gitt henne, men du gjør det hele unødvendig tungvindt. Lamper med bevegelsesensor finnes med ledlys og batteri, til 2-300 kroner, på Europris eller Obs, og sikkert andre steder og. Den bør henges så høyt opp at ingen røsker den ned. Tipper en kikker vil like brått å stå i flombelysning.Anonymous poster hash: af175...ecc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #45 Del Skrevet 18. februar 2015 Samme lurer jeg på, om det er Slemmestad eller Askerområdet...Anonymous poster hash: e10dc...6c0 Ja, det er jo i nærheten av Buskerud. Og av området denne personen er..kan jo være at han drar rundt og kikker inn til folk Anonymous poster hash: b9218...d51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #46 Del Skrevet 18. februar 2015 Ja, det er jo i nærheten av Buskerud. Og av området denne personen er..kan jo være at han drar rundt og kikker inn til folk Anonymous poster hash: b9218...d51 Dagens lille geografileksjon: Slemmestad er i Buskerud, ikke i nærheten av. Anonymous poster hash: dd851...280 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #47 Del Skrevet 18. februar 2015 Dagens lille geografileksjon: Slemmestad er i Buskerud, ikke i nærheten av. Anonymous poster hash: dd851...280 Det står ikke at det er i slemmestad.Anonymous poster hash: 8e758...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #48 Del Skrevet 18. februar 2015 Så ekkelt å høre at det er mange kikkere! Hva er i veien med folk? Anonymous poster hash: 72ab9...384 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 18. februar 2015 #49 Del Skrevet 18. februar 2015 Har ikke sett noe svar fra deg, TS, så er spent på om du har ringt politiet? Det er helt sikkert ikke noe farlig, men jeg kan tenke meg at jeg også hadde syntes det var svært ekkelt og ubehagelig. Ish. Ring politiet om du ikke har gjort det. Kanskje de har fått flere telefoner fra samme område. Så ber de deg sikkert ringe dem så fort som mulig når dette skjer igjen, sånn at de kan ta snoken på ferksk gjerning. Jeg har jobbet i avis, og har skrevet mange saker om politiet som må ut på natten fordi en fyr står og sniker i vinduene til folk. Rart hvor vanlig dette er! En hendelse var at en mann hadde fulgt med på barna gjennom vinduet etter leggetid HVER natt i lang tid. Heldigvis klarte faren til barna å avsløre fyren. Det sies at 1 av 10 vil oppleve en stalker i løpet av livet i en eller annen form. Å det er ett veldig høyt tall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #50 Del Skrevet 18. februar 2015 Her står det mer info: https://www.datatilsynet.no/Teknologi/Kameraovervaking/Hvilke-omrader-kan-overvakes/ Og her står det om varslingsskilt: https://www.datatilsynet.no/Teknologi/Kameraovervaking/Plikter/?showContentList=true&showDetailedContentList=false&readMode=false (Jeg kan ikke se noe unntak for private eiendommer?) Anonymous poster hash: dd851...280 I linken du selv linket til er det en overskrift "hvilke områder kan overvåkes", og der står det: En privatperson kan lovlig overvåke eget hus og hage. Men kameraet kan ikke samtidig fange opp deler av et offentlig område eller en annen persons eiendom. Du kan heller ikke overvåke andres private sfære slik som leieboere og deres besøkende. Dersom det bor flere i huset, eller det er noen som har ditt hjem som arbeidsplass, må de selvsagt informeres om overvåkingen. Vær oppmerksom på at selv om opptaket kan være lovlig, kan du ikke bruke det helt som du vil. Slike private opptak kan for eksempel vanligvis ikke publiseres - for eksempel på Internett - uten at de som er på opptaket har samtykket. Les mer om publisering av bilder og film på Internett. Vær også nøye med å sikre opptakene godt slik at de ikke kommer på avveger eller at andre kan få kontroll over kameraanlegget ditt. Tips til sikring for privatpersoner finner du under "Sørg for å sikre opptak og anlegg" Så vidt jeg forstår dette kan man filme som man vil på egen tomt, så lenge det ikke går utover naboer/forbipasserende. Anonymous poster hash: 48670...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 18. februar 2015 #51 Del Skrevet 18. februar 2015 Så vidt jeg forstår dette kan man filme som man vil på egen tomt, så lenge det ikke går utover naboer/forbipasserende. Anonymous poster hash: 48670...b97 Så lenge man ikke filmer noen andres eiendom, eller offentlig område, og det skal vel ganske godt gjøres om jeg forstår det riktig at dette er rekkehus eller kjedet bolig av noe slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koskenkorva Skrevet 18. februar 2015 #52 Del Skrevet 18. februar 2015 Heng opp et skilt på veggen din "Jeg vet hvem du er, og hvis du ikke slutter med å se på meg så sitter jeg klar med hagla til fattern neste gang jeg ser deg din ekle jævel". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #53 Del Skrevet 18. februar 2015 Skjer dette igjen, ringer du 112 med en gang du blir obs på "spøkelset" utenfor.Anonymous poster hash: af175...ecc Ringe 112 for en kikker... Ikke rart nummeret er vanskelig å komme frem på, når "linda" sitter hysterisk på nødnummeret fordi noen har kikket gjennom vinduet hennes mens "per" som nettopp har sett en person dra frem en pistol og begynt å skyte ikke kommer gjennom på telefonen.... Anonymous poster hash: 6d047...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 18. februar 2015 #54 Del Skrevet 18. februar 2015 enig i rådene Timza- men: ringe en elektrokyndig kamerat?? Hva med at hun kan klare å fikse dette selv- det har du ingen tro på eller? Anonymous poster hash: 7670a...b03 Joda, kan hun det selv så er det jo ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 18. februar 2015 #55 Del Skrevet 18. februar 2015 Dere som tar det veldig lett, ang at det bare er en kikker. Hva om dette er en voldtektsmann? Det kan også vær en uskyldig mann som synes dette er pirrende. Men hvorfor utsette seg selv denne faren ved å gå ut? Kan du alliere deg med naboen eller noen som bor i nærheten? Slik at du kan ringe de straks du ser personen titter inn i vinduet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 19. februar 2015 #56 Del Skrevet 19. februar 2015 Synes dere overreagerer her. At noen titter gjennom vinduet for å få et gløtt av kroppen til ts kan knapt kalles straffbart. Plenen er vel felles område? Hva hvis han lå 50 m unna med kikkert og tittet. Ville det også vært ulovlig? Nei..nemlig ikke.Anonymous poster hash: fdc96...942 Har stått i avisa om tilfeller der mannfolk titter inn bl.a. badevindu for å se på damer dusje. Er straffbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #57 Del Skrevet 19. februar 2015 Har du en laserpenn? Skrem han litt Neida.. Ring politiet du!Anonymous poster hash: f58bd...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #58 Del Skrevet 19. februar 2015 Dump han Anonymous poster hash: 4d527...593 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #59 Del Skrevet 19. februar 2015 Herregud, så ekkelt. Anonymous poster hash: 1ff57...5d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #60 Del Skrevet 19. februar 2015 Hvordan går det ts? Håper du er trygg! Anonymous poster hash: 62522...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå