Gå til innhold

Eksamen..

Eowyn

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det at man (som oftes) går inn til eksamen med en god følelse i magen og kommer ut som om man har solgt smør uten å ha fått penger for det...? :-?

Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å ha det omvendt, er nervøs helt til jeg har sett eksamensoppgaven(e). Etter det er jeg i allefall avslappet, selv om jeg ikke er sikker på hvordan det gikk, for da er det i det minste over. Eksamen er noe herk. Føler ikke at jeg lærer så mye av det heller, liker bedre oppgaver/essay o.l. som man kan jobbe med selvstendig over tid. Ikke nilesing for så å spy ut all kunnskapen på noen kjappe timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Tja, si det :-? Det er vel fordi vi vet at det er denne prøven som er den avgjørende, som skal bevise hva du kan, og går det dårlig har man "kastet bort" tid og penger. Også føler man vel ofte at man ikke får til å vise hva man duger til, man vet at man kan så mye mer/bedre enn det man har prestert..

Eksamen er noe herk og jeg lurer på hva den egentlig måler (personens evne til å arbeide under press? Korttidshukommelsen? I hvilken grad personen blir nervøs under ekstremt press? personens disiplin?)

Er så glad jeg ALDRI MER skal ha eksamen!!

(tror i allefall ikke det, men man vet jo aldri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen er vel viktigst når man vil se om en student innehar spesifikke kunnskaper, mens hjemmeoppgaver mer handler om egen tenkning, tolking og forståelse av stoff. Jeg er heldigvis kommet så langt i studiene at de grunnleggende kunnskapene er tilbakelagt og det er dermed langt færre eksamener og heller oppgaver/hjemmeeksamen. Mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, glad jeg er ferdig med eksamener nå! Pleide å være sinnsykt nervøs på forhånd, som utartet seg i skravling og lett hysterisk latter om morgenen før jeg gikk inn. Roet meg ned når jeg så på oppgavene. Etterpå var jeg kjempefornøyd hele kvelden, før natten kom. Da begynte jeg å tvile på hva jeg hadde gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...