AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #21 Del Skrevet 17. februar 2015 Dette spørsmålet er i all hovedsak til menn! Når dere har sex med noen dere kjenner(altså ikke tilfeldig ONS), kan det oppstå følelser da? Blir dere mer knyttet til den personen? Eller bryr dere dere ikke? Anonymous poster hash: 3037b...455 Nei. Sex er en konsekvens av følelser, ikke omvendt. Du blir ikke glad i en person etter å ha hatt sex med vedkommende. Anonymous poster hash: fb90d...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. februar 2015 #22 Del Skrevet 17. februar 2015 Nei. Sex er en konsekvens av følelser, ikke omvendt. Du blir ikke glad i en person etter å ha hatt sex med vedkommende. Anonymous poster hash: fb90d...c18 Sex kan like godt være et resultat av ren opphisselse, som ikke kommer av at man har følelser, men at man liker det man ser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lnx Skrevet 17. februar 2015 #23 Del Skrevet 17. februar 2015 Før folk fortsetter og tuller med alle sine antakelser hittil i denne tråden, så les denne forskningsrapporten: http://www.sscnet.ucla.edu/comm/haselton/papers/downloads/affectiveshift.pdf Den viser at menn med få partnere blir mindre tiltrukket av kvinnen etter de har hatt sex, mens menn med mange partnere blir enda mindre tiltrukket etter sex (figur 1 s. 366). I samme figur kan man også se at det stikk motsatte gjelder for kvinner, at jo flere partnere en kvinne har hatt, jo mer tiltrekkende blir mannen etter de har hatt sex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. februar 2015 #24 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Før folk fortsetter og tuller med alle sine antakelser hittil i denne tråden, så les denne forskningsrapporten: http://www.sscnet.ucla.edu/comm/haselton/papers/downloads/affectiveshift.pdf Den viser at menn med få partnere blir mindre tiltrukket av kvinnen etter de har hatt sex, mens menn med mange partnere blir enda mindre tiltrukket etter sex (figur 1 s. 366). I samme figur kan man også se at det stikk motsatte gjelder for kvinner, at jo flere partnere en kvinne har hatt, jo mer tiltrekkende blir mannen etter de har hatt sex Joda, men vi vet at forskning ikke forteller hele sannheten. Den rapporten du likner til gir som alle andre rapporter et øyeblikksbilde av dem/det som det er hentet inn data fra. Dvs i dette tilfellet de mennene som var spurt i akkurat den undersøkelsen. Det jeg skriver er basert på fysiologi. Med andre ord funker utskillingen av hormoner sånn i kroppen, under en orgasme. I teorien virker hormonene slik på følelsen der og da, som jeg har skrevet. Men som sagt er alle mennesker forskjellige og skiller ut hormon i individuelle mengder, slik alles kropp gjør det. Det fins ingen standard oppskrift, fordi tiltrekning, følelser, hormonell aktivitet, nevrotransmittere, trygghet i situasjonen, you name it, vil påvirke hvordan man har det med en partner. I tillegg til dagsform og lyst. Forskning slår så vidt meg bekjent ikke beina under folks sine egne erfaringer, som de forteller om. Fordi forskning er utarbeidelser av teorier som andre ofte falsifiserer i neste forskningsprosjekt... Endret 17. februar 2015 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lnx Skrevet 17. februar 2015 #25 Del Skrevet 17. februar 2015 Joda, men vi vet at forskning ikke forteller hele sannheten. Den rapporten du likner til gir som alle andre rapporter et øyeblikksbilde av dem/det som det er hentet inn data fra. Dvs i dette tilfellet de mennene som var spurt i akkurat den undersøkelsen. Det jeg skriver er basert på fysiologi. Med andre ord funker utskillingen av hormoner sånn i kroppen, under en orgasme. I teorien virker hormonene slik på følelsen der og da, som jeg har skrevet. Men som sagt er alle mennesker forskjellige og skiller ut hormon i individuelle mengder, slik alles kropp gjør det. Det fins ingen standard oppskrift, fordi tiltrekning, følelser, hormonell aktivitet, nevrotransmittere, trygghet i situasjonen, you name it, vil påvirke hvordan man har det med en partner. I tillegg til dagsform og lyst. Forskning slår så vidt meg bekjent ikke beina under folks sine egne erfaringer, som de forteller om. Fordi forskning er utarbeidelser av teorier som andre ofte falsifiserer i neste forskningsprosjekt... Nei, rapporten gir ikke det hele bildet (det er det jo ingen enkeltrapporter som gjør) fordi slike ting er sammensatte og til tider vanskelige å forske på. Fysiologi kan påvirke hva man føler, på samme måte som at tanker kan påvirke hva man føler. Forskning kan hjelpe forskere med å forstå verden bedre ved å sette teorier inn i et vitenskapelig rammeverk. Empiri kan være bra, men man må være klar over dets begrensninger, da mtp. tankefeller. Teorier skal kunne falsifiseres, mens empiri kan være vanskeligere å falsifisere. Fordi forskning er utarbeidelser av teorier som andre ofte falsifiserer i neste forskningsprosjekt Det her må du nesten utdype litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #26 Del Skrevet 17. februar 2015 Jo, men det dreier seg altså om et annet hormon. Kvinner kan jo bli gravid av sex, og har derfor andre tilknytningsmekanismer. Menn er fra naturen (fysiologisk) mer programmert for "seriemonogami" og vil spre genene. Så menn får en mere følelse av generelt å ha det voldsomt bra av god sex ,enn kvinner, -som føler mere forelskelse i det samme øyeblikket. Edit: Naturvitenskapelig sett, da. Rent teoretisk skal det funke sånn, men det er jo individuelt for alle, såklart. Virker som du mener at kvinner ikke skiller ut dopamin og at menn ikke skiller ut oxytocin? Ingen hormoner som mennesket skiller ut er begrenset til det ene kjønnet. Ikke engang testosteron, progresteron og østrogen. Selv om de sistnevne så klart kun kommer i en liiiiten mengde hos motsatte kjønn Anonymous poster hash: 5a3fc...0b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. februar 2015 #27 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Joda, men vi vet at forskning ikke forteller hele sannheten. Den rapporten du likner til gir som alle andre rapporter et øyeblikksbilde av dem/det som det er hentet inn data fra. Dvs i dette tilfellet de mennene som var spurt i akkurat den undersøkelsen. Det jeg skriver er basert på fysiologi. Med andre ord funker utskillingen av hormoner sånn i kroppen, under en orgasme. I teorien virker hormonene slik på følelsen der og da, som jeg har skrevet. Men som sagt er alle mennesker forskjellige og skiller ut hormon i individuelle mengder, slik alles kropp gjør det. Det fins ingen standard oppskrift, fordi tiltrekning, følelser, hormonell aktivitet, nevrotransmittere, trygghet i situasjonen, you name it, vil påvirke hvordan man har det med en partner. I tillegg til dagsform og lyst. Forskning slår så vidt meg bekjent ikke beina under folks sine egne erfaringer, som de forteller om. Fordi forskning er utarbeidelser av teorier som andre ofte falsifiserer i neste forskningsprosjekt... Er selvsagt enig med alt du skriver. At en forsker kommer og foretar nye forsøk og finner ut at han kan avkrefte tidligere teorier om funn som er gjort, er jo sånn forskningen drives framover og avdekker nye, evidensbaserte "vitenskaplige sannheter." Jo flere undersøkelser og jo mere materiale og jo flere rapporter som styrker samme teori, jo mer sannsynlig et det at dette man har kommet fram til er et faktum. Om man derimot falisfiserer noe, fortsetter man å lete. Ergo har man en armada av halvstuderte, utstuderte, gjennomstuderte og studiesubsidierte folk verden over som forsker På alt verdens ting. Jeg vurderer selv å levere en doktorgrad om bokstaven A. Endret 17. februar 2015 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. februar 2015 #28 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Virker som du mener at kvinner ikke skiller ut dopamin og at menn ikke skiller ut oxytocin? Ingen hormoner som mennesket skiller ut er begrenset til det ene kjønnet. Ikke engang testosteron, progresteron og østrogen. Selv om de sistnevne så klart kun kommer i en liiiiten mengde hos motsatte kjønn Anonymous poster hash: 5a3fc...0b8 Nei, det mener jeg ikke. Hvis kvinner ikke skilte ut dopamin ville de hatt voldsomme helseproblemer... Endret 17. februar 2015 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 18. februar 2015 #29 Del Skrevet 18. februar 2015 Her er noen som utdyper hvaslags følelser en mann ofte får etter sex : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flavio Skrevet 18. februar 2015 #30 Del Skrevet 18. februar 2015 Her var det mye rart. Selvsagt skiller også menn ut oxytocin etter sex. Vi reagerer derimot forskjellig på det. De fleste kvinner kan gå rett videre etter en orgasme, mens menn over en viss alder faktisk får som bivirkning at de trenger en refraksjonsperiode. At menn er mer seriemonogamt anlagt enn kvinner regner jeg med bare var en upresis formulering, Tøytigern. Vi er en sosialt monogam art, ikke biologisk sådan. Og det er svært vanlig på tvers av alle primater som er sosialt monogame og seksuelt aktive også utenom "løpetid", at hunnen under eggløsning er tilbøyelig til å søke gendiversitet i større grad enn ellers i syklusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #31 Del Skrevet 18. februar 2015 Ah, etter å lese alle svarene her er jeg så glad kjæresten min er den han er. Nå er jeg kvinne, og jeg vet at tråden var rettet mot menn, men jeg kan fortelle deg en ting, TS - menn kan selvfølgelig få følelser av sex hvis det er "tilrettelagt" for det. Altså, slik jeg ser det så handler det om at menn viser følelser via sex og nærhet. Kjæresten min tar mye og ofte på meg, og jeg nyter hvert sekund av det. Vi har ofte sex, og jeg suger han støtt og stadig. Han blir da mer lysten på å varte meg opp, og være en ordentlig mann for meg. Han lager mat, rydder, vasker opp og tar vare på seg selv, og meg. Han er forøvrig en ordentlig kosegris, men det er fordi jeg lar han være den han er og jeg fniser ikke av han hvis han vil kose eller ligge i spoon med meg bak han. Jeg gjør ikke narr av at han har følelser, heller tvert i mot, jeg oppmuntrer det. Jeg gjør små, seksuelle ting for han - f.eks gjøre han opphisset mens han er på jobb så han ikke kan vente meg å knulle meg hardt når han kommer hjem. Disse små tingene er med på å stimulere hans seksuelle drift ovenfor MEG - kjæresten hans. Og jeg tror at det er med på å få han mer "på gli" når det gjelder følelser. I tillegg til det, viser jeg omsorg og genuin interesse i hans hobbyer og interesser. Jeg er snill mot han, og prøver etter beste evne å "bevare hans mannlige instinkter". Sex og nærhet kombinert vil jeg si er gode forutsetninger for at en mann kan utvikle følelser. Anonymous poster hash: 7af95...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #32 Del Skrevet 18. februar 2015 Også er det jo forutsatt at det er en match der! At man kan prate sammen, ha sex uten hemninger og rett og slett slippe seg løs! Anonymous poster hash: 7af95...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #33 Del Skrevet 18. februar 2015 Nah! De bare velter seg over på siden, slipper en promp og begynner å snorke. Anonymous poster hash: 7feaa...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #34 Del Skrevet 18. februar 2015 Nah! De bare velter seg over på siden, slipper en promp og begynner å snorke. Anonymous poster hash: 7feaa...4a4 Hahaha, hadde min kjæreste gjort det, skal jeg fortelle deg at han hadde fått et realt smell bak. Anonymous poster hash: 7af95...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 18. februar 2015 #35 Del Skrevet 18. februar 2015 For å spørre på en litt annen måte. ( det ble litt mye teori for meg det her ) Kan en mann få sterkere følelser med ei han allerede har følelser for etter sex? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flavio Skrevet 18. februar 2015 #36 Del Skrevet 18. februar 2015 For å spørre på en litt annen måte. ( det ble litt mye teori for meg det her ) Kan en mann få sterkere følelser med ei han allerede har følelser for etter sex? Se det var en langt mer presis spørsmålstilling. Ja det kan vi. Det er til og med sannsynlig (jeg forutsetter at sexen var god). Det er jo det vi da har ønsket oss hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 18. februar 2015 #37 Del Skrevet 18. februar 2015 Se det var en langt mer presis spørsmålstilling. Ja det kan vi. Det er til og med sannsynlig (jeg forutsetter at sexen var god). Det er jo det vi da har ønsket oss hele tiden. Godt å høre! :D Når det er sagt, jeg tror jeg må lage en tråd om hva som er god sex, og hvordan man vet om man har "gitt" god sex til en ny partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flavio Skrevet 18. februar 2015 #38 Del Skrevet 18. februar 2015 Godt å høre! :D Når det er sagt, jeg tror jeg må lage en tråd om hva som er god sex, og hvordan man vet om man har "gitt" god sex til en ny partner. Handler ikke bare om hva du "gir", men om hva man "har sammen". Er det noe vi liker, så er det å se kvinnens nytelse. Vi elsker kvinner som viser at de foretrekker :sengekos:fremfor . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 18. februar 2015 #39 Del Skrevet 18. februar 2015 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 18. februar 2015 #40 Del Skrevet 18. februar 2015 Hvis det er jævlig bra sex så er det rimelig sannsynlig at jeg vil gjøre det igjen. Teller det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå