Gå til innhold

Oppfatter ham som humørsyk...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gutta er svake. Hvis de er sveket skal det bare et bittelite vink til for at de henger fast ved ex'en, uansett om de har ny dame eller ikke.

:ler:

Mener du dette seriøst? Er alle gutter slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trådstarter

Agurk sier:

Og jeg klarer ikke se en eneste gal ting her jeg..

Har ikke sagt at dette var galt.. Jeg sa at dette var ting med henne som gjorde meg usikker.. Og som igjen kanskje kommer i tankene mine når kjæresten min er avvisende..

Kan godt selv være innom hos min x, i forbindelse med barnet vi har sammen, og hente meg gjerne en kopp i skapet om han har kaffe.. Men den dagen han får seg ny dame kunne jeg ikke tenke meg å gjøre dette om hun var der.. Vet ikke engang om jeg ville gått inn og tatt den kaffen engang om ikke hun insisterte..

Men ære, være deg som ikke hadde blunket om dette var deg.. Må si jeg beunderer og misunner deg d..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare et moment igjen:

hvorfor sier du ikke i fra til eks'en hans og han?

Si det rett ut til dem begge: "Jeg liker ikke at du finner deg sånn til rette her i huset. Nå er det jeg som er kjæresten og jeg blir usikker når jeg ser deg her så ofte. Jeg verdsetter det dersom du kan oppføre deg mer som en gjest her og ikke som om fortsatt var dama hans".

Det samme til han...

Du får jo ikke gjort så mye med det når du ikke sier ifra.

Kan godt hende at de to ikke synes det er et problem. Men det spiller ingen rolle så lenge du selv mener det gjør deg usikker.

Du kan godt stille ham til veggs litt, og spørre hvor dedikert han er til deg egentlig. Og hva han vil med deg fremover: har han tenkt over det? Hvis ikke er han kanskje ikke så seriøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er så sikker på at det ikke er noe med eksen og at eksen ikke muligens er litt sjalu burde lese dette innlegget hennes en gang til. Det står at eksen har ved EN REKKE ANLEDNINGER GJORT HENNE USIKKER.

Hva er det eksen hans har gjort som får deg til å bli usikker?

Ikke det at jeg skal være den som tar fra deg tanken om massevis av konspirasjonteorier og forføreriske eks'er.. men det er ganske vanlig å være usikker i begynnelsen av et forhold.. inntil man lærer hverandre mer å kjenne. Det er underveis at man lærer seg å tolke signalene på rett måte. Det er naivt å tro det motsatte.

At hun er usikker mht eks-dama har vel KANSKJE mer med det å gjøre at de ikke har vært sammen i åresvis, og at hun ikke føler at hun kjenner han veldig VELDIG godt ennå. Usikkerhet fra en part trenger ikke å skyldes at en annen har gjort noe galt.. eks-dama er sikkert ei grei dame.. og en venn av han. Men jeg ser jo at en del ser ut til å rett og slett ha problemer med at folk av ulik kjønn er venner... (hørte jeg noen rope fordommer i det fjerne?)

Skal man få et forhold til å fungere så går det ikke an å stille opp med et fjell av mistenksomhet og sjalusi. Man MÅ faktisk gi motparten tillit. Usikkerhet er noe som går over når man kjenner personen godt nok.. eller så tar forholdet slutt fordi man finner ut at dette ikke var rett person. Det er egentlig ikke så mye dramatikk med det.... (nevnte jeg at jeg ikke er en stor romantiker?)

~Kverulatine~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke det at jeg skal være den som tar fra deg tanken om massevis av konspirasjonteorier og forføreriske eks'er.. men det er ganske vanlig å være usikker i begynnelsen av et forhold.. inntil man lærer hverandre mer å kjenne. Det er underveis at man lærer seg å tolke signalene på rett måte. Det er naivt å tro det motsatte.

At hun er usikker mht eks-dama har vel KANSKJE mer med det å gjøre at de ikke har vært sammen i åresvis, og at hun ikke føler at hun kjenner han veldig VELDIG godt ennå. Usikkerhet fra en part trenger ikke å skyldes at en annen har gjort noe galt.. eks-dama er sikkert ei grei dame.. og en venn av han. Men jeg ser jo at en del ser ut til å rett og slett ha problemer med at folk av ulik kjønn er venner... (hørte jeg noen rope fordommer i det fjerne?)

Skal man få et forhold til å fungere så går det ikke an å stille opp med et fjell av mistenksomhet og sjalusi. Man MÅ faktisk gi motparten tillit. Usikkerhet er noe som går over når man kjenner personen godt nok.. eller så tar forholdet slutt fordi man finner ut at dette ikke var rett person. Det er egentlig ikke så mye dramatikk med det.... (nevnte jeg at jeg ikke er en stor romantiker?)

~Kverulatine~

Jeg sier ikke at menn og kvinner ikke BARE kan være venner. Det vet jeg at de kan. Det jeg VET ikke går ann er at noen som har vært forlovet og som den ene parten har forlatt familien sin for, for så å bli dumpet kan være venner. Det vil alltid være "noe" der.

Og det er alldeles ikke normalt for noen som er etablert på nytt å være så til de grader klengete på eksen sin hvis grunnen ikke er at hun ikke VIL la ham gå 100%. Eksen forvirrer ham, det er jeg sikker på. Og han liker sikkert trådstarter veldig godt men det er sikkert rart for ham når eksen er så til de grader i livet hans enda. Det gjør ham nok mer usikker enn han ellers ville vært. Og det er jo forståelig det. De skulle gifte seg siden de var forlovet men HUN dumpet ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen fan av bøker av typen kvinner er fra mars og menn fra venus (eller var det omvendt..), men det er et råd fra de bøkene jeg ikke kan ignorere (mest fordi mannen gjentar dette setningen hver gang han er 'sur'):

Menn går inn i huler.

Når de har noe å tenke på (hva er kvadratroten av 9, hvor stor er penisen min i forhold til Jons, hvorfor fikk jeg ikke pizza til middag i dag), når de er bekymret (hjernecellene mine dør, hva om Jon er større en meg, betyr kjøttkakene at hun ikke elsker meg mer), eller når de føler seg litt tufs og asosial (zzzzzzzzzzzz). Da går menn inn i huler.

Vi kvinner vil gjerne inn i disse hulene og diskutere bekymringer og fortreffeligheten av kjøttkaker fremfor pizza, men i iveren overser vi skiltet utenfor hulen: 'Kvinner, andre menn, barn (eller skumle bjørner) ingen adgang i hulen min'.

Hvis han overnatter neste hver natt er det vel ikke rart om han trenger litt tid for seg selv iblant?

Eller kanskje du har dårlig ånde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at menn og kvinner ikke BARE kan være venner. Det vet jeg at de kan. Det jeg VET ikke går ann er at noen som har vært forlovet og som den ene parten har forlatt familien sin for, for så å bli dumpet kan være venner. Det vil alltid være "noe" der.

Nå tror jeg du surrer litt. Mennesker endrer seg, går videre i livet, får andre interesser, utvikler seg. Da vil preferansene også endre seg. At han var glad i henne på en måte i fortiden, betyr ikke at de følelsene vil vedvare resten av livet (vi har skilsmisse-statistikk som motsier den). Men de kan ha vært venner i utgangspunktet. At noen vokser fra hverandre, betyr ikke at de ikke kan fungere som venner. Det er en veldig sort/hvitt måte å fremstille det på å si at det må være enten eller. Livet er nå en gang full av nyanser.. det bør man alltid ta med i betraktning når man skal uttale seg om menneskers evt preferanser.

Eksen forvirrer ham, det er jeg sikker på.

Fordi?

Det gjør ham nok mer usikker enn han ellers ville vært. Og det er jo forståelig det. De skulle gifte seg siden de var forlovet men HUN dumpet ham.

Ja? Og? Dette er fortid. Hvorfor er du så overtruffent sikker på at han lever i fortiden? Jeg sier ikke at det ikke KAN være tilfelle.. jeg kjenner ingen av partene som er involvert.. men de KAN være gode venner. Og det er nå sånn at når man er i et forhold så blir man vant til hverandre.. og dersom det gikk lang tid før noen av dem fant en ny partner, så er det ikke usannsynlig å anta at de har hengt en del sammen av "gammel vane." Det er logisk nok noe de må være villig til å endre på dersom et forhold skal fungere i det lange løp. Men da bør jo evt. trådstarter ta opp temaet med han. Det nytter ikke å sitte og håpe og TRO at han skal ta hintet. Menn tar ikke hint..

~Kverulantine~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå tror jeg du surrer litt. Mennesker endrer seg, går videre i livet, får andre interesser, utvikler seg. Da vil preferansene også endre seg. At han var glad i henne på en måte i fortiden, betyr ikke at de følelsene vil vedvare resten av livet (vi har skilsmisse-statistikk som motsier den). Men de kan ha vært venner i utgangspunktet. At noen vokser fra hverandre, betyr ikke at de ikke kan fungere som venner. Det er en veldig sort/hvitt måte å fremstille det på å si at det må være enten eller. Livet er nå en gang full av nyanser.. det bør man alltid ta med i betraktning når man skal uttale seg om menneskers evt preferanser.

Fordi?

Ja? Og? Dette er fortid. Hvorfor er du så overtruffent sikker på at han lever i fortiden? Jeg sier ikke at det ikke KAN være tilfelle.. jeg kjenner ingen av partene som er involvert.. men de KAN være gode venner. Og det er nå sånn at når man er i et forhold så blir man vant til hverandre.. og dersom det gikk lang tid før noen av dem fant en ny partner, så er det ikke usannsynlig å anta at de har hengt en del sammen av "gammel vane." Det er logisk nok noe de må være villig til å endre på dersom et forhold skal fungere i det lange løp. Men da bør jo evt. trådstarter ta opp temaet med han. Det nytter ikke å sitte og håpe og TRO at han skal ta hintet. Menn tar ikke hint..

~Kverulantine~

Hvorfor jeg mener eksen forvirrer ham? Det har jeg jo forklart. HUN dumpet HAM. Hun finner seg en annen mann men vil beholde vennskapet" med ham. HAN var så forelsket i henne at han forlot sin kone og forlovet seg med henne. Da er det snakk om ganske sterke følelser.

Allikevel så vil jeg påstå at oppføreselen til eksen vitnet om trang til å markere seg. Hun vil på en måte vise den nye kjæresten (trådstarter) at hun fremdeles på en måte blir høyt prioritert, nesten mer enn henne. Jeg syens det virker som sjalusi. Hvis ikke så hadde hun neppe vært så opphengt i å vise hvor "nær" hun og eksen er. Hvis hun eks dama virkelig ikke var det spor sjalu og kun betraktet eksen som en venn. Hvorfor trekker hun seg ikke litt tilbake nå som han har fått seg kjæreste? Hvorfor ringer hun tidlig og sent? Hvorfor er hun så ofte på besøk og "forsøker" å gjøre trådstarter usikker?

Og kjæresten mener at hun må finne seg i at han treffer eksen. Tror ikke det er mange som ville likt at kjæresten har et så godt forhold til eksforloveden sin. Det er bare ikke naturlig å gå fra kjærester til godvenner, en eks er en eks. Det kan aldri bli bare en venn når det først har vært noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Possum skrev:

Hvis han overnatter neste hver natt er det vel ikke rart om han trenger litt tid for seg selv iblant?

Eller kanskje du har dårlig ånde?

Det var nå det at jeg oppfatter ham som at han av og til blir sur og grinete, uten at jeg forstår hvorfor som var problemet, og som gjør meg usikker.. Dette igjen får meg på tankene om x'n som han har et så nært forhold til, og som jeg tidligere har sagt gjør meg litt usikker..

Han gjør da sine ting når han ønsker (skulle da bare mangle) selv om han sover hos meg nesten hver natt.. Samboere, og ektepar overnatter da som regel i samme seng hver natt, selv om de også har sine venner og ting som de gjør hver for seg innimellom.. Og han kommer da til meg av helt fri vilje..

Men du har nok løsningen.. Det er nok dårlig ånde som er problemet.. Forstår godt at han kan bli mutt og sur, hvis kjæresten har dårlig ånde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter
Du høres jo litt sånn ut at du ikke tåler så mye da...?

?????????????????

Ja det var jo det jeg lurte på da om det var meg det var noe med eller hurr...

Men etter svarene å bedømme så er det nå flere her som ville reagert..

Og om du sikter til mitt siste svar her.. Så synes jeg bare tråden har sklidd ut.. At årsaken til at mannen sitter og er sur, er fordi jeg muligens har dårlig ånde??

Hvis han overnatter neste hver natt er det vel ikke rart om han trenger litt tid for seg selv iblant?

Har det vært snakk om at han trengte tid for seg selv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri akseptert en sånn klengete ex forlovede!!!!Syns det er respektløst ovenfor deg hvordan han behandler deg. Såååå gode venner trenger man ikke å være eksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Millavanilla

Det første jeg tenkte var at jeg vet hvorfor han var så sur på tirsdag: Det var jo fordi han var hos meg da du ringte klokka åtte! :sjokkert: Men etter å ha lest mer om han så stemte det ikke likevel... Det finnes med andre ord flere slike menn! Trodde det bare var min kjæreste som var sånn...

Skjønner godt visst du blir oppgitt til tider. Noen dager bare sitter jeg der og ikke skjønner bæra. Det er liiiite morsomt. Har gitt opp å prøve å forstå noe mer enn det han forklarer, er veldig i tvil om jeg kan leve med slike berg- og dalbaner så veldig lenge.

Får vel lese litt sånn mars og venus bøker jeg også... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...