Gå til innhold

Oppfatter ham som humørsyk...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har en kjæreste som jeg er veldig, veldig glad i. Men noen ganger forstår jeg meg ikke på ham. De fleste dagene går uten at det er noe å sette fingeren på, men noen ganger blir jeg ganske fortvilet fordi han er "rar", og blir sur og sint når jeg lurer på om noe er galt..

Eksempel:.

Mandag var han hos meg, og han var i et strålende humør.. Vi hadde det virkelig fint, tulla og lo, og alt var perfekt..

Han lå over, som han stort sett har gjort siste året, vi sto opp og dro hver til vårt på jobb.. Det siste han gjorde var å gi meg et kyss og si at han var masse gla i meg..

Da jeg kom hjem, sendte jeg ei tekstmelding og lurte på om han hadde lyst på middag.. Dette var vel i fem-tia.. Fikk ikke noe svar.. Klokken åtte ringte jeg for å høre hva han styrte med.. Fikk til svar at han hadde sovet, fordi han ikke hadde fått sove natten før..

Jeg lurte da på om han hadde noe han funderte på siden han ikke fikk sove, men nei det var ikke noe han tenkte på.. Han sa han skulle ta seg en dusj, og komme bortover.

Han bruker alltid å gi meg en klem eller kyss når han kommer. I går bare satte han seg i sofaen og beg å se på tv.

Jeg henta kaffe til ham, og ville gi ham et kyss, men han vred seg unna. Jeg lurte da på om noe var galt, men da sa han at det trengte vel ikke være noe galt fordi om han ikke hadde lyst å kose hver gang jeg hadde det, og nå hadde han ikke lyst.. (jeg skulle bare gi ham et smask, og det visste han godt.. Sønnen min var jo i rommet ved siden av og da tar vi nå ikke akkurat av)... Prøvde å forklare ham at jeg var jo så glad i ham og at det var derfor jeg lurte på om noe var galt, for var det det så måtte vi jo ta tak i det og finne ut av det sammen. Ingenting galt sier han, men du trenger nå ikke å klore deg fast i meg.. Jeg spurte om han følte at jeg gjorde det, så måtte han jo si fra. Men nei, det hadde han ikke sagt at jeg gjorde.. Blir helt forvirra..

Har vært sammen i ett år og tre mnd. nå, og snakker om å flytte sammen.. Men i dag, som andre dager etter at han har vært "sur, etter min oppfatning, uten grunn", så kjenner jeg at jeg blir usikker.. Vi har begge barn i 12-14 års alderen, og er redd for å gjøre noe overilt..

Blir så fortvila når han er sånn, vet ikke hvor jeg har ham.. Det ender jo med at jeg nærmest sitter på nåler og ikke vet hva jeg skal si, eller gjøre.. Stort sett er han ikke sånn, men av og til må jeg bare innrømme at jeg sitter med en følelse av at jeg har sagt og gjort noe galt, uten at jeg vet hva det er..

Noen synspunkter på om jeg gjør noe galt, eller hva som kan være årsaken til at han av og til oppfører seg på dette viset..

(Håper han er blid i dag da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det et enkelt-tilfelle eller skjer det ofte?

Høres helt sprøtt ut spør du meg... Jeg ville ikke taklet å aldri vite hvor jeg har kjæresten min :-?

Kanskje litt dumt å spørre, men kan det være at han har en annen....? Ikke meningen å sette griller i hodet ditt altså, men har venner som har vært borti det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille lilla

tror du han er utro? eller er han glad i deg og er frustrert over sine følelser for deg? Eller føler han seg fanget? Er han glad i deg, mens kompisene hans ikke liker deg? eller motsatt?

Det kan være noe i forholdet, men også bare noe som kommer og går.. Har han hatt en forferdelig dag? Er det noen som prøver å legge an på hanog det gjør han frustrert?

Du må finne ut hva det er som gjør han slik... Prat til han, en dag er i godt humør.. Men husk at du må være klar for å ta imot ethvert svar fra han, selv om de kanskje ikke er så gyggelige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mange grunner til det, og behøver slett ikke være deg han irriterer seg over.

Kan være helt andre ting.

Dårlig dag på jobben, generelt i dårldig humør for tiden, noe han grubler over, eller at han er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Takk for svar så langt.

Nei jeg tror ikke han har noen andre. Vi har snakket så mye om dette med utroskap at der må jeg bare tro at han står for det han sier.. Vi har begge vært utro en gang hver i tidligere forhold, og har pga dette snakket en god del om dette. Så jeg tenker jo på det, men, nei, det kan jeg ikke tro.

Det er han som vil at vi skal flytte til ham, og hadde han hatt noen andre måtte det vel være enklest å avslutte forholdet til meg mens vi ennå bor hver for oss.

Er han utro vil jo selvfølgelig jeg være den siste som får vite det, hvis jeg i det hele tatt får vite det, det er jeg jo klar over.

Vi er masse sammen, stort sett hos meg hele uken, unntatt de helgene han har ungene, da er vi alle hos ham..

Vet at det var 5 år mandag siden han og hans x forlovet seg. Dette forholdet brøt hun etter 1/2 år og han har ikke hatt noen ordentlige forhold etter det til jeg kom inn i bildet. Han og x'en er gode venner, noe jeg ikke er like begeistret for, men som jeg har sagt til ham, jeg liker ikke at hun er hos ham på besøk bare rett som det er, men jeg aksepterer at det er slik. Han sier hun ikke er noen trussel for vårt forhold. Hun er etablert på nytt og de er bare venner. De var i samme omgangskrets før de fikk ett forhold, og valgte å fortsette vennskapet etter at forholdet gikk over styr..

Hun har ved en rekke anledninger gjort meg usikker. Og jeg må innrømme om jeg har fundert på om han er helt ferdig med følelsene han har for henne.

Men jeg må bare stole på det han sier.. Hvis vi ikke kan stole på hverandre, er noe riv ruske galt.. Jeg blir gal om jeg skal begynne å spane for å finne ut om han har noen andre.. Nei, tror jeg velger å tro at det ikke er noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror humørsvingningene hans har noe med eksen å gjøre.

Han er kansje forvirret når det kommer til følelsene overfor deg når eksen fremdeles holder litt på ham. Kanksje hun vet om deg og at du er den eneste etter henne han har vært seriøs med. Kanskje hun ikke liker det og er litt sjalu selv om hun har ny mann.

Jeg ville vært veldig skeptisk til å la dem være alene sammen i allefall. Kanskje han har dårlig samvittighet for noe når han trekker seg unna og er sur. Det er en ganske vanlig oppførsel for noen når de har skyldsfølelse for noe. Tviler ikke på hans følelser for deg, men ville ikke stolt på eks dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror hvertfall at mange og spesielt menn kan få 'noia' når noen hele tiden spør hvordan du har det , hva som er galt osv. Kan være at han bare er sliten og rett og slett ikke i humør til å prate så fælt. Da kan han jo forsåvidt holde seg borte eller si fra når han har en sånn dag dog.

Kommer litt an på hvor ofte han har disse dagene. Prøv å prat med han om det en dag han IKKE har en sånn dag.

Jeg merker at siden jeg er vant til å bo alene og være mye alene kan det bli for tett hvis jeg er mye sammen med noen og for mange spm. om div. kan oppfattes som mas. Vet ikke om han har det sånn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hvertfall at mange og spesielt menn kan få 'noia' når noen hele tiden spør hvordan du har det , hva som er galt osv. Kan være at han bare er sliten og rett og slett ikke i humør til å prate så fælt. Da kan han jo forsåvidt holde seg borte eller si fra når han har en sånn dag dog.

Kommer litt an på hvor ofte han har disse dagene. Prøv å prat med han om det en dag han IKKE har en sånn dag.

Jeg merker at siden jeg er vant til å bo alene og være mye alene kan det bli for tett hvis jeg er mye sammen med noen og for mange spm. om div. kan oppfattes som mas. Vet ikke om han har det sånn da.

Skriver under på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg tror hvertfall at mange og spesielt menn kan få 'noia' når noen hele tiden spør hvordan du har det , hva som er galt osv. Kan være at han bare er sliten og rett og slett ikke i humør til å prate så fælt. Da kan han jo forsåvidt holde seg borte eller si fra når han har en sånn dag dog.

Kommer litt an på hvor ofte han har disse dagene. Prøv å prat med han om det en dag han IKKE har en sånn dag.

Jeg merker at siden jeg er vant til å bo alene og være mye alene kan det bli for tett hvis jeg er mye sammen med noen og for mange spm. om div. kan oppfattes som mas. Vet ikke om han har det sånn da.

Hvis det var slik så hvorfor kommer han på besøk da? For så å snu seg bort når hun prøver å kysse ham?De har jo ikke vært sammen så lenge heller. Ca 1 1/2 år. Litt tidlig å bli lei da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å blande oss inn i ting vi egentlig ikke vet så mye om- kjenner verken deg eller han du lurer på..da blir det mye synsing!

-Kan godt hende at han oppfatter deg som klengete? Hva med å ikke kysse ham mer- inntil han selv tar initiativet?

-Hva med å ikke sende sms og ringe mer- inntil han selv gjør det? La ham få mer space og ro?

Noen ganger kan det bli litt voldsomt når en er ivrig etter å vise sin kjærlighet til den andre. Da er det lett å reagere slik han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror humørsvingningene hans har noe med eksen å gjøre.

Det kan jo tenkes at mannen bare er humørsyk av natur. Det finnes faktisk dem som er det også. *påpeke*

Han er kansje forvirret når det kommer til følelsene overfor deg når eksen fremdeles holder litt på ham. Kanksje hun vet om deg og at du er den eneste etter henne han har vært seriøs med. Kanskje hun ikke liker det og er litt sjalu selv om hun har ny mann.

Og kanskje de bare er venner. Menn og kvinner KAN være venner. Det må ikke være sex og forelskelse med i bilde.

Jeg ville vært veldig skeptisk til å la dem være alene sammen i allefall. Kanskje han har dårlig samvittighet for noe når han trekker seg unna og er sur. Det er en ganske vanlig oppførsel for noen når de har skyldsfølelse for noe. Tviler ikke på hans følelser for deg, men ville ikke stolt på eks dama.

Rull inn nå da.. "ville ikke stolt på eks dama".. ærlig talt.. hvis hun hadde interesse for han, så ville hun garantert gjort noe i alle de årene etter at hun brøt ut av forholdet. Og i og med at HUN brøt ut.. og ikke har gjort forsøk på å få han tilbake heller.. så burde jo det indikere at hun iallfall ikke er noen trussel...

Dessuten.. menn kan da for helv.. også ha dårlige dager. Vi kvinner kan skylde på PMS og mens.. men menn skal være rasjonelle hele tiden ikke sant? Er han humørsyk, så er han det av natur. Det MÅ ikke ligge noe skummelt og mistenksomt bak.

Men det må jo gå an å ta det opp med vedkommende, og spørre hva den henggeipen og plutselige surheta kommer av. Men det er tåpelig å tro at bare et menneske er i dårlig humør av og til, så skal det ligge noe umoralsk eller "kriminelt" bak..

~kverulantine~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at mannen bare er humørsyk av natur. Det finnes faktisk dem som er det også. *påpeke*

Og kanskje de bare er venner. Menn og kvinner KAN være venner. Det må ikke være sex og forelskelse med i bilde.

Rull inn nå da.. "ville ikke stolt på eks dama".. ærlig talt.. hvis hun hadde interesse for han, så ville hun garantert gjort noe i alle de årene etter at hun brøt ut av forholdet. Og i og med at HUN brøt ut.. og ikke har gjort forsøk på å få han tilbake heller.. så burde jo det indikere at hun iallfall ikke er noen trussel...

Dessuten.. menn kan da for helv.. også ha dårlige dager. Vi kvinner kan skylde på PMS og mens.. men menn skal være rasjonelle hele tiden ikke sant? Er han humørsyk, så er han det av natur. Det MÅ ikke ligge noe skummelt og mistenksomt bak.

Men det må jo gå an å ta det opp med vedkommende, og spørre hva den henggeipen og plutselige surheta kommer av. Men det er tåpelig å tro at bare et menneske er i dårlig humør av og til, så skal det ligge noe umoralsk eller "kriminelt" bak..

~kverulantine~

Helt enig!

Mannen må da få være grinete av å til han og. Dersom jeg alltid måtte være bli hadde jeg blitt sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Hei igjen..

I går kom han til meg rett etter jobb og var blid som ei sol.. Vi hadde en fin kveld og natt.. :oops:

Bruker ikke å mase på ham med telefoner og sms.. Er bevisst på at jeg ikke skal være masete, så stort sett venter jeg i det lengste før jeg tar kontakt, og lar ham ta initiativet. Om det ikke er noe ekstra jeg vil da.. Noen kvelder er han hjemme og har besøk av kompiser, og noen ganger er han på byen, eller gutteturer med kompiser, og da ringer jeg aldri.. Lar han ta kontakt når han er blitt alene igjen, eller ved turer, når det passer for ham å snakke med meg.

Hadde bestemt meg for at nå skulle jeg hverken ringe eller sende noen melding til ham, og la ham ta kontakt først.. Men før jeg hadde rukket å tenkt tanken så var han der.. mmm...

Men jeg føler det sliter på meg at han plutselig er sur noen dager innimellom, uten at jeg i det hele tatt har gjort noe som helst utenom det vanlige.

Levde tidligere i et forhold i 19 år. Kan ikke huske at x'n satt og var sur.. Men vi er jo alle forskjellige.. Er kanskje ikke selv helt enkel noen dager i mnd.. Har noen dager der jeg nok er mer sårbar enn godt er..

Får vel bare prøve å venne meg til dette..

Å starte et nytt forhold.. er nesten som å lære seg å gå på nytt.. For noen går det enkelt, mens andre sliter litt mer.. Men de fleste av oss får det til etterhvert.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

På meg virker det som du muligens overtolker signalene hans. Hann vred seg unna da du ville kysse han, og du lurte på om noe var galt, og om det var et problem dere trengte å ta opp/snakke om. Det kan jo godt tenkes at det slett ikke var noe galt, annet en at han ikke var noe kosete den dagen. Og syntes det ble litt voldsomt at du tolket det som om noe var galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takk for svar så langt.

Nei jeg tror ikke han har noen andre. Vi har snakket så mye om dette med utroskap at der må jeg bare tro at han står for det han sier.. Vi har begge vært utro en gang hver i tidligere forhold, og har pga dette snakket en god del om dette. Så jeg tenker jo på det, men, nei, det kan jeg ikke tro.

Det er han som vil at vi skal flytte til ham, og hadde han hatt noen andre måtte det vel være enklest å avslutte forholdet til meg mens vi ennå bor hver for oss.

Er han utro vil jo selvfølgelig jeg være den siste som får vite det, hvis jeg i det hele tatt får vite det, det er jeg jo klar over.

Vi er masse sammen, stort sett hos meg hele uken, unntatt de helgene han har ungene, da er vi alle hos ham..

Vet at det var 5 år mandag siden han og hans x forlovet seg. Dette forholdet brøt hun etter 1/2 år og han har ikke hatt noen ordentlige forhold etter det til jeg kom inn i bildet. Han og x'en er gode venner, noe jeg ikke er like begeistret for, men som jeg har sagt til ham, jeg liker ikke at hun er hos ham på besøk bare rett som det er, men jeg aksepterer at det er slik. Han sier hun ikke er noen trussel for vårt forhold. Hun er etablert på nytt og de er bare venner. De var i samme omgangskrets før de fikk ett forhold, og valgte å fortsette vennskapet etter at forholdet gikk over styr..

Hun har ved en rekke anledninger gjort meg usikker. Og jeg må innrømme om jeg har fundert på om han er helt ferdig med følelsene han har for henne.

Men jeg må bare stole på det han sier.. Hvis vi ikke kan stole på hverandre, er noe riv ruske galt.. Jeg blir gal om jeg skal begynne å spane for å finne ut om han har noen andre.. Nei, tror jeg velger å tro at det ikke er noe slikt.

De som er så sikker på at det ikke er noe med eksen og at eksen ikke muligens er litt sjalu burde lese dette innlegget hennes en gang til. Det står at eksen har ved EN REKKE ANLEDNINGER GJORT HENNE USIKKER.

Hva er det eksen hans har gjort som får deg til å bli usikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter
Hva er det eksen hans har gjort som får deg til å bli usikker?

Hun har ved flere anledninger vært på besøk hos ham når jeg kommer dit..

Hun oppfører seg nærmest som om hun bor der når hun er der.. Hun kjøpte jo huset sammen med ham, og bodde der sammen med ham før hun brøt forholdet og flyttet ut. Mulig det er derfor hun er som hun er.. Men jeg blir usikker når hun tar seg til rette, og jeg sitter og nærmest føler at jeg er på besøk hos henne..

Når det skal lages til kaffe når hun er der, kan godt han gå på kjøkkenet og sette på kaffe, mens hun plutselig reiser seg og henter kopper.. For meg ville det være naturlig at det var jeg som gjorde det..

En gang jeg kom dit da han drev og pusset opp kjøkkenet, holdt hun på på kjøkkenet sammen med ham og hjalp ham. Jeg min dust ble stående som en idiot og se på dem.. De så jo nærmest ut som et par som fikset opp kjøkkenet..

Hører med til historien at jeg allerede da hadde tilbydd meg flere ganger at jeg kunne hjelpe ham om han ville, men han hadde da sagt at neida, dette fikser jeg selv..

Før hun dro en gang ropte hun til ham at hvis han skulle på fyllinga med noe søppel en dag måtte han ringe for da skulle hun være med, hun hadde også noe hun skulle ha kastet..

Hun ringer ham i tide og utide.. like gjerne kl. 17 som kl. 0030..

Sender ham prospektkort fra ferien, med: hei min gode venn... Har det fint.. Fullt referat har du helt sikkert fått lenge før du får kortet der hun avslutter med hils barna fra meg.. Håper du får en ok ferie..

Mulig jeg er overfølsom, men all denne kontakten med ei han tross alt har vært forlovet med, og som jeg vet han forlot familien sin for, liker jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hun har ved flere anledninger vært på besøk hos ham når jeg kommer dit..

Hun oppfører seg nærmest som om hun bor der når hun er der.. Hun kjøpte jo huset sammen med ham, og bodde der sammen med ham før hun brøt forholdet og flyttet ut. Mulig det er derfor hun er som hun er.. Men jeg blir usikker når hun tar seg til rette, og jeg sitter og nærmest føler at jeg er på besøk hos henne..

Når det skal lages til kaffe når hun er der, kan godt han gå på kjøkkenet og sette på kaffe, mens hun plutselig reiser seg og henter kopper.. For meg ville det være naturlig at det var jeg som gjorde det..

En gang jeg kom dit da han drev og pusset opp kjøkkenet, holdt hun på på kjøkkenet sammen med ham og hjalp ham. Jeg min dust ble stående som en idiot og se på dem.. De så jo nærmest ut som et par som fikset opp kjøkkenet..

Hører med til historien at jeg allerede da hadde tilbydd meg flere ganger at jeg kunne hjelpe ham om han ville, men han hadde da sagt at neida, dette fikser jeg selv..

Før hun dro en gang ropte hun til ham at hvis han skulle på fyllinga med noe søppel en dag måtte han ringe for da skulle hun være med, hun hadde også noe hun skulle ha kastet..

Hun ringer ham i tide og utide.. like gjerne kl. 17 som kl. 0030..

Sender ham prospektkort fra ferien, med: hei min gode venn... Har det fint.. Fullt referat har du helt sikkert fått lenge før du får kortet der hun avslutter med hils barna fra meg.. Håper du får en ok ferie..

Mulig jeg er overfølsom, men all denne kontakten med ei han tross alt har vært forlovet med, og som jeg vet han forlot familien sin for, liker jeg ikke..

Jeg er ikke sikker på at han vil ha eksen sin men at HUN ikke vil gi helt slipp på HAM. Dette forvirrer ham nok og "holder ham våken om natten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ved flere anledninger vært på besøk hos ham når jeg kommer dit..

Hun oppfører seg nærmest som om hun bor der når hun er der.. Hun kjøpte jo huset sammen med ham, og bodde der sammen med ham før hun brøt forholdet og flyttet ut. Mulig det er derfor hun er som hun er.. Men jeg blir usikker når hun tar seg til rette, og jeg sitter og nærmest føler at jeg er på besøk hos henne..

Når det skal lages til kaffe når hun er der, kan godt han gå på kjøkkenet og sette på kaffe, mens hun plutselig reiser seg og henter kopper.. For meg ville det være naturlig at det var jeg som gjorde det..

En gang jeg kom dit da han drev og pusset opp kjøkkenet, holdt hun på på kjøkkenet sammen med ham og hjalp ham. Jeg min dust ble stående som en idiot og se på dem.. De så jo nærmest ut som et par som fikset opp kjøkkenet..

Hører med til historien at jeg allerede da hadde tilbydd meg flere ganger at jeg kunne hjelpe ham om han ville, men han hadde da sagt at neida, dette fikser jeg selv..

Før hun dro en gang ropte hun til ham at hvis han skulle på fyllinga med noe søppel en dag måtte han ringe for da skulle hun være med, hun hadde også noe hun skulle ha kastet..

Hun ringer ham i tide og utide.. like gjerne kl. 17 som kl. 0030..

Sender ham prospektkort fra ferien, med: hei min gode venn... Har det fint.. Fullt referat har du helt sikkert fått lenge før du får kortet der hun avslutter med hils barna fra meg.. Håper du får en ok ferie..

Mulig jeg er overfølsom, men all denne kontakten med ei han tross alt har vært forlovet med, og som jeg vet han forlot familien sin for, liker jeg ikke..

Og jeg klarer ikke se en eneste gal ting her jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om hun tar seg til rette og prøver å overgå deg overfor ham. Sier litt når du har tilbydt deg flere ganger med å pusse opp kjøkkenet og han har sagt nei, og den dagen du kommer innom er hun der...? Han vil heller ha henne der enn deg? Han minner meg om eksen min. Satt fast i ex-dama si leeeenge. Gadd ikke mer jeg. La oss bare si det sånn at han hang fast i meg (jeg viste null interesse) i et år etter det ble slutt og han hadde ny dame....

Tilfeldig at han var hyperdeppa mandag? Akkurat den dagen som de hadde forlovet seg..? Tror ikke det!

Gutta er svake. Hvis de er sveket skal det bare et bittelite vink til for at de henger fast ved ex'en, uansett om de har ny dame eller ikke. Er dette for at de skal ha noen der så lenge...? Kjekt å ha til ex'en kaaaanskje kommer tilbake.

Sier ikke at det er slik i ditt tilfelle. Jeg ble bare litt revet med i tankegangen og tenkte på det som skjedde meg. Utrolig irriterende og sårende, men det er kanskje til det beste..

Ikke nøy deg med å være second best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...