AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Del Skrevet 17. februar 2015 Finnes det en jobb uten stress? Hvilken? Har en kropp som ikke takler stress, fysisk ikke psykisk. Lurer på hva jeg egentlig kan jobbe med. Selv barnehage reagerer kroppen min negativt på. Har du en rolig jobb?Anonymous poster hash: d95a3...e56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #2 Del Skrevet 17. februar 2015 (endret) Jeg tror alt arbeid vil innebære en form for stress, ettersom vi aldri kan garantere at det ikke vil skje ting som fordrer slikt. Rolige jobber betyr ikke nødvendigvis stressfrie jobber. Har du tenkt på at du kanskje bør gjøre litt for å takle stress? Endret 17. februar 2015 av Vind 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #3 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg tror alt arbeid vil innebære en form for stress, ettersom vi aldri kan garantere at det ikke vil skje ting som fordrer slikt. Rolige jobber betyr ikke nødvendigvis stressfrie jobber. Har du tenkt på at du kanskje bør gjøre litt for å takle stress? Helsa mi er en lang historie men det er fysiskse dignoser jeg har. Har prøvd å jobbe med dette i 4 år. Skal til legen igjen om noen dager, må finne et alternativ, utprøving på noe vis. Men var ikke helsa mi jeg ville diskutere her Anonymous poster hash: d95a3...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #4 Del Skrevet 17. februar 2015 Helsa mi er en lang historie men det er fysiskse dignoser jeg har. Har prøvd å jobbe med dette i 4 år. Skal til legen igjen om noen dager, må finne et alternativ, utprøving på noe vis. Men var ikke helsa mi jeg ville diskutere her Anonymous poster hash: d95a3...e56 Nei, det forstår jeg, men det er et relevant sidepoeng at det å mestre slikt er noe man må øve på. For alt i livet kan medføre stress i perioder, det er slik å være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Del Skrevet 17. februar 2015 Vanskelig når kroppen ikke vil. Jeg har virkelig prøvd. Anonymous poster hash: d95a3...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Del Skrevet 17. februar 2015 Nei, det forstår jeg, men det er et relevant sidepoeng at det å mestre slikt er noe man må øve på. For alt i livet kan medføre stress i perioder, det er slik å være Jeg mistenker at du her utelukkende tenker på psykisk stress. Jeg er svært sensitiv for stress, og har noen autoimmune sykdommer som slår ut med en gang jeg blir utsatt for stress. Jeg kan være litt lenge oppe en kveld, for eksempel i et hyggelig selskap, og neste dag er jeg syk. Eller jeg kan gå en litt for lang tur, og "pang" så ligger jeg der. Dette handler ikke om psykisk stress, men påkjenninger/belastning for kroppen, noe som omtales som fysisk stress. Kroppen oppfatter den økte belastningen som stress, og reagerer med å beskytte seg selv. Jeg kan ikke snakke for trådstarter, men for min del er ikke dette noe jeg kan øve bort, eller trene meg på å mestre. Anonymous poster hash: b9dce...7a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Del Skrevet 17. februar 2015 Har du vurdert å forsøke å korte ned på stillingsprosenten din? Kan hende det er mer riktig for deg å gjøre det enn å finne en annen jobb? Det ser jo ikke bra ut på CV'en om man må bytte jobb hele tida. Anonymous poster hash: d4f12...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #8 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg mistenker at du her utelukkende tenker på psykisk stress. Jeg er svært sensitiv for stress, og har noen autoimmune sykdommer som slår ut med en gang jeg blir utsatt for stress. Jeg kan være litt lenge oppe en kveld, for eksempel i et hyggelig selskap, og neste dag er jeg syk. Eller jeg kan gå en litt for lang tur, og "pang" så ligger jeg der. Dette handler ikke om psykisk stress, men påkjenninger/belastning for kroppen, noe som omtales som fysisk stress. Kroppen oppfatter den økte belastningen som stress, og reagerer med å beskytte seg selv. Jeg kan ikke snakke for trådstarter, men for min del er ikke dette noe jeg kan øve bort, eller trene meg på å mestre. Anonymous poster hash: b9dce...7a8 Da feiltolker du meg. Jeg snakker om stress generelt. Både det fysiske og psykiske stresset svinger i de fleste normale jobber. Jobben min er mer psykisk enn fysisk, men selv vi må være litt fysiske i blant. Jeg mener ikke at man blir perfekt, men jeg tror at alle kan øves til å håndtere noe stress bedre, og jeg tror det tar tid og ikke er lett, men jeg tror at vi kan programmere oss til å gradvis lære noe bevegelser og ikke låse oss. Jeg har venner og slektninger som har gjort, og det er ikke lett fordi kroppen og vi har innlærte mønster som sitter dypt, men det er mulig å i alle fall bedre situasjonen, og selvfølgelig dermed få til småsteg ad gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. februar 2015 #9 Del Skrevet 17. februar 2015 Avisbud om natten? Fast rute, ingen kunder å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #10 Del Skrevet 17. februar 2015 Da feiltolker du meg. Jeg snakker om stress generelt. Både det fysiske og psykiske stresset svinger i de fleste normale jobber. Jobben min er mer psykisk enn fysisk, men selv vi må være litt fysiske i blant. Jeg mener ikke at man blir perfekt, men jeg tror at alle kan øves til å håndtere noe stress bedre, og jeg tror det tar tid og ikke er lett, men jeg tror at vi kan programmere oss til å gradvis lære noe bevegelser og ikke låse oss. Jeg har venner og slektninger som har gjort, og det er ikke lett fordi kroppen og vi har innlærte mønster som sitter dypt, men det er mulig å i alle fall bedre situasjonen, og selvfølgelig dermed få til småsteg ad gangen. Nå høres jeg sikkert negativ ut, men nei, alle kan ikke trene seg til å håndtere stress bedre selv om noen kan gjøre det. All min aktivitet må nøye balanseres for at jeg ikke skal bli syk/sykere, for jeg kan ikke trene meg opp til å produsere mer kortisol. Jeg kan ikke forutse alle uforutsette hendelser, og derfor må jeg ofte behandle i ettertid, fremfor å forebygge. Anonymous poster hash: b9dce...7a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #11 Del Skrevet 17. februar 2015 Nå høres jeg sikkert negativ ut, men nei, alle kan ikke trene seg til å håndtere stress bedre selv om noen kan gjøre det. All min aktivitet må nøye balanseres for at jeg ikke skal bli syk/sykere, for jeg kan ikke trene meg opp til å produsere mer kortisol. Jeg kan ikke forutse alle uforutsette hendelser, og derfor må jeg ofte behandle i ettertid, fremfor å forebygge. Anonymous poster hash: b9dce...7a8 Ja, jeg synes det er en smule negativ holdning. Selvfølgelig er det tøft å omprogrammere kroppen til nye bevegelser, og det må gjøres med grundig faglig oppfølging, men det kan gjøres. Jeg tviler ikke på at du har det vanskelig, men jeg mener bestemt at noe kan alle gjøre, og selv om ting må tilpasses grundigere for noen, synes jeg det er synd å hele tiden utelukke muligheten for å arbeide med seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Del Skrevet 17. februar 2015 Enig i at noe kan jobbes med, helt klart, men ikke alt. Alt er ikke svart-hvitt. Det er ikke en fasit på alt. Du som nevnte avvisbud, godt forslag men legen har forresten sagt at jeg ikke kan jobbe natt eller turnus. Å jobbe redusert går an men har lyst å bytte jobb og TSAnonymous poster hash: d95a3...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #13 Del Skrevet 17. februar 2015 Ja, jeg synes det er en smule negativ holdning. Selvfølgelig er det tøft å omprogrammere kroppen til nye bevegelser, og det må gjøres med grundig faglig oppfølging, men det kan gjøres. Jeg tviler ikke på at du har det vanskelig, men jeg mener bestemt at noe kan alle gjøre, og selv om ting må tilpasses grundigere for noen, synes jeg det er synd å hele tiden utelukke muligheten for å arbeide med seg selv. Beklager, men dette var særdeles arrogant! Du vet ingenting om meg, men likevel konkluderer du med at jeg utelukker muligheten for å arbeide med meg selv. Jeg har trent meg opp fra å være sengeliggende til å fungere nogenlunde i hverdagen. Jeg hadde 20 % funksjonsevne (må ikke forveksles med arbeidsevne), og er nå oppe i rundt 50 % funskjonsevne. Og jeg jobber hardt hver eneste dag for ikke å bli verre igjen, selv om jeg vet at jeg aldri kan bli bedre enn jeg er i dag. Anonymous poster hash: b9dce...7a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #14 Del Skrevet 17. februar 2015 Beklager, men dette var særdeles arrogant! Du vet ingenting om meg, men likevel konkluderer du med at jeg utelukker muligheten for å arbeide med meg selv. Jeg har trent meg opp fra å være sengeliggende til å fungere nogenlunde i hverdagen. Jeg hadde 20 % funksjonsevne (må ikke forveksles med arbeidsevne), og er nå oppe i rundt 50 % funskjonsevne. Og jeg jobber hardt hver eneste dag for ikke å bli verre igjen, selv om jeg vet at jeg aldri kan bli bedre enn jeg er i dag. Anonymous poster hash: b9dce...7a8 Jeg snakker generelt, ikke spesielt om din situasjon, ettersom jeg som du sier ikke har forutetning til å mene om den. Men jeg kjenner mange som har vært oppgitte tilfeller, som har fått til mye med å arbeide med seg selv og ekstern hjelp, og det er derfor viktig for meg å påpeke at det alltid er en smule håp. Det er jo godt å høre at funksjonsevnen har bedret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #15 Del Skrevet 17. februar 2015 Er selvfølgelig vanskelig å unngå all stress. Men det som stresser meg mest er mennesker og støy. Jeg har en jobb hvor jeg har mye mennesker rundt meg, en del støy og "full rulle". Jobber ikke i barnehage som jeg nevnte som eksempel men har jobbet med det. Jeg trenger en jobb hvor jeg kan være mer for meg selv og ikke minst mindre støy. Vet at kontorjobb kan være stressende men kan det være verd å prøve? Så lenge det ikke er et åpent kontorlandskap. Man har krav på 5 min pause hver time men i min jobb går det ikke, får knapt gå på do. Har 30 min lunsjpause men da i et rom med flere andre, er ikke ro da heller. TSAnonymous poster hash: d95a3...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #16 Del Skrevet 17. februar 2015 Finnes mange statlige og kommunale kontorjobber som er ekstremt behagelige. Mye kaffepauser, veldig rolig jobb bak en datamaskin, ingen helgejobbing, ingen overtid, grei lønn. Ikke så veldig givende på det intellektuelle plan, eller kompensasjon, men veldig behagelige for kroppen. Anonymous poster hash: dc2f6...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 17. februar 2015 #17 Del Skrevet 17. februar 2015 Renholder Avisbud Arkivar Nattevakt på hotell e.l. Skjønner godt at du blir stresset av å jobbe i barnehage, jeg ville ikke taklet å oppholde meg i en barnehage i mer enn 5 minutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #18 Del Skrevet 17. februar 2015 Finnes det en jobb uten stress? Hvilken? Har en kropp som ikke takler stress, fysisk ikke psykisk. Lurer på hva jeg egentlig kan jobbe med. Selv barnehage reagerer kroppen min negativt på. Har du en rolig jobb?Anonymous poster hash: d95a3...e56 Hehe, selv barnehage altså? Det er vel en av de mest stressende og belastende jobbene en kan ha, med skrik og skrål og mas dagen lang. Hyggelig for de som takler stress men ingen rolig arbeidsplass, hvordan kan man tro det? Ville heller satset på en butikk med lite kunder. Anonymous poster hash: 60efc...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #19 Del Skrevet 18. februar 2015 Finnes mange statlige og kommunale kontorjobber som er ekstremt behagelige. Mye kaffepauser, veldig rolig jobb bak en datamaskin, ingen helgejobbing, ingen overtid, grei lønn. Ikke så veldig givende på det intellektuelle plan, eller kompensasjon, men veldig behagelige for kroppen. Anonymous poster hash: dc2f6...e3d Trenger ikke være å veldig intellektuelt givende så lenge det er fast inntekt og greie kolleger. Takk for tips!Anonymous poster hash: d95a3...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #20 Del Skrevet 18. februar 2015 Renholder Avisbud Arkivar Nattevakt på hotell e.l. Skjønner godt at du blir stresset av å jobbe i barnehage, jeg ville ikke taklet å oppholde meg i en barnehage i mer enn 5 minutter Renholder er gabske fysisk da. Kan ikke jobbe natt. Men takk for tips!Anonymous poster hash: d95a3...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå