Gå til innhold

Det er så mange som setter hunder foran mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, det er faktisk også helt naturlig at mange barn dør før sine foreldre. Noe man bør tenke på når man skaffer seg barn.

Anonymkode: dde7b...67b

Nei, det er ikke naturlig. At det derimot kan skje pga ulykker eller sykdom er noe annet.

Men skaffer du deg en hund eller katt, så vet man at de lever mye kortere. Gjennomsnittsalderen til en hund f.eks er kanskje 10-13 år, og de aller fleste overlever kjæledyra sine.

Sier ikke at det ikke er trist. Har mistet mange dyr selv. Ikke lenge siden jeg mistet hesten min heller etter 14 år sammen. Men det er dessverre naturlig fordi de fra naturens side ikke blir like gamle som oss

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ah ok, så da tenker du man kan droppe å redde barn med kreft eller lignende? Siden man ikke kan regne med at de skal leve lenger enn katten…?

Da forstod du ikke poenget mitt

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er viktigere enn mine dyr. Deretter kommer andre dyr. Og der stopper det. 

Anonymkode: 6d4ee...ca4

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjerteskjærende dilemma jeg håper jeg aldri havner i. Jeg elsker dyra mine ❤️

Har ikke barn.

Brennende hus hvor jeg kun får reddet ut enten dyra mine eller noens andre barn? Jeg hadde reddet barnet 😔

Men får vondt bare av tanken 💔

Anonymkode: eaa24...ca1

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Alizee skrev (39 minutter siden):

Nei, det er ikke naturlig. At det derimot kan skje pga ulykker eller sykdom er noe annet.

Men skaffer du deg en hund eller katt, så vet man at de lever mye kortere. Gjennomsnittsalderen til en hund f.eks er kanskje 10-13 år, og de aller fleste overlever kjæledyra sine.

Sier ikke at det ikke er trist. Har mistet mange dyr selv. Ikke lenge siden jeg mistet hesten min heller etter 14 år sammen. Men det er dessverre naturlig fordi de fra naturens side ikke blir like gamle som oss

Det er like naturlig som evolusjon 😉

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er like naturlig som evolusjon 😉

Det er ikke naturlig at barn dør før sine foreldre nei. Da hadde menneskeheten dødd ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Alizee skrev (3 minutter siden):

Det er ikke naturlig at barn dør før sine foreldre nei. Da hadde menneskeheten dødd ut.

Igjen, det er like naturlig som evolusjon.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Igjen, det er like naturlig som evolusjon.. 

Hva legger du i det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Broren min ville også valgt sitt dyr foran andre mennesker. Ha la til at han også heller vil redde naboens katt, enn å redde naboen.

Anonymkode: 84ae5...f40

😄  Er det galt av meg å le av denne? Høres ut som broren din en ekstrem misantrop! Eller er naboen rett og slett et grusomt menneske?

Anonymkode: f6e7b...b17

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Alizee skrev (4 minutter siden):

Hva legger du i det?

Du har ikke hørt om evolusjon? Naturlig utvalg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og vi driter langt faen i hunden din ! 😁

Anonymkode: 05936...21a

Det er jo hele poenget.

Vi driter i "alle" når det gjelder å redde våre egne.. Det er akkurat poenget.

Ref innlegg tidligere i tråden: jeg har løpt inn i en brennende blokk for å få ut dyra mine. Jeg tenkte ikke engang tanken på ungene som bodde i andre etasjer. Ikke før lenge etterpå. Sånn fungerer hjernen i en nødssituasjon. 

Jeg fikk ut mitt og lot de som får betalt for å risikere livet, ta seg av resten..

Anonymkode: 0486d...169

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mr X skrev (4 timer siden):

Her er det mange forskullete "kvinner", fordi jeg tror rett og slett ikke menn er skapt til slik tankegang. Mennesker er mennesker og dyr er dyr. Jeg hadde ikke nølt ett sekund med å redde et menneske, det ligger i min natur og innstinkt. Et dyr hadde jeg mer enn gjerne reddet hvis det ikke var til fare for meg selv eller andre mennesker. 

Mennesker er også dyr

Anonymkode: d071b...e19

AnonymBruker
Skrevet

Hadde helt klart reddet "mine" før fremmede uavhengig av rase

• Liker 7
Skrevet
Iso1 skrev (3 timer siden):

Men hvorfor er naboens barn mitt ansvar? Barnet har da foreldre? Man har da ansvar for å redde sitt eget før andres? I min situasjon blir det da viktigst å redde katten min enn at jeg skal skynde meg over til dem, blir bare tull egentlig. Så nei, folks tankegang er helt skrudd altså. Kan ikke like sånne folk som ikke har noe imot at dyr brenner inne. Det er syke folk i mine øyne. 

Det er vel svært få som hadde tenkt på naboens barn før sitt eget dyr hvis man ikke er på samme sted som barnet.

La oss heller si at du var barnevakt for dette barnet hjemme hos deg og at det begynte å brenne. Hadde du fortsatt prioritert å redde ut katten din først?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det er veldig lett for veldig mange å mene veldig mye fra sofaen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Alizee skrev (2 minutter siden):

Det er vel svært få som hadde tenkt på naboens barn før sitt eget dyr hvis man ikke er på samme sted som barnet.

La oss heller si at du var barnevakt for dette barnet hjemme hos deg og at det begynte å brenne. Hadde du fortsatt prioritert å redde ut katten din først?

Ja, selvfølgelig! Og så ville jeg reddet barnet. 

Men barnevakt, er man jo ansvarlig og sier nettopp ja til å prioritere det ene barnet hvis det begynner å brenne.. 

Da har man påtatt seg ansvaret på lik linje med dyret..

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du har ikke hørt om evolusjon? Naturlig utvalg? 

Jo men hvilken sammenheng mener du at evolusjon har i dette tilfellet? Det er ingen endring rundt det.

Endret av Alizee
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mennesker er også dyr

Mennesker, hunder, katter, hamster, ansjos, blåskjell, mygg, midd, virus....

Alle er like mye verd? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, selvfølgelig! Og så ville jeg reddet barnet. 

Men barnevakt, er man jo ansvarlig og sier nettopp ja til å prioritere det ene barnet hvis det begynner å brenne.. 

Da har man påtatt seg ansvaret på lik linje med dyret..

Du ville altså reddet ut katten din først når du hadde påtatt deg ansvaret med å være barnevakt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror faktisk ikke på at noen hadde valgt å redde sitt eget dyr foran et menneske. 

Du befinner deg i et brennende hus og tar med deg hunden din ut og lar naboens naboens toåring brenne opp? 

Anonymkode: 3b60a...bd0

Jo, mange av oss ville reddet vår egen hund foran andre sine fremmede barn. Det er en grunn til ordtaket: "hunden er menneskets beste venn". 

Filmer som John Wick kommer av en grunn. Hunden blir drept i den første filmen og så blir en hel haug med menn slaktet brutalt ned for fote uten nåde, og jeg heier på nedslaktingen av menn som drepte hunden. Etter at filmen er ferdig og man fikk hevnet hunden ved å massakrere brutalt flere titalls menn, så har man en fin, deilig Good Feel og har lyst på oppfølger nr 2. Som igjen innebærer brutal nedslakting av menn 😂 

I grunn driter jeg i naboen sitt barn som brenner fordi det ikke er vits å ofre seg for en fremmed i dagens kalde verden. Jeg laget ikke denne kalde dritt verden vi bor i, men jeg kan ikke kjempe mot den heller. Må prøve å passe egen ræv så godt jeg kan og jeg er blitt slik nettopp fordi jeg hjalp mennesker før og har blitt sviktet av dem gang på gang. 

Bare se hvor mange tråder omhandler her på KG mellom mennesker, og hvor få tråder det er om hunder som lager problemer. 

Hadde bare sagt til naboen at det ikke var mulig å komme til og redde barnet til naboen, og ferdig med det. 

Anonymkode: b2b61...242

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...