Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #21 Del Skrevet 17. februar 2015 Da jeg var nyutdannet var det slik at jeg fikk vedtaksbrev fra NAV noe slikt som "vi regner det slik at du har god mulighet til å komme i arbeid med egen innsats. De hadde jo rett, men jeg tror de må presses litt for å hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #22 Del Skrevet 17. februar 2015 Hvem som helst kan få angst og depresjoner av å ha 8000,- å leve for i måneden. Men jeg er helt sikker på at om du tar deg selv i nakken, skaffer deg litt utdannelse og en jobb du trives i så vil mye av problemene dine forsvinne som dugg for solen. Mye av slike problemer som du beskriver skyldes manglende selvfølelse og dette er noe du må jobbe med selv. Du skrev jo i HI at alternativet var å søke på noen drittjobber.... Sier veldig mye om innstillingen din.Anonymous poster hash: 81f87...331 Du vet ingenting om meg. Jeg har hatt angst og depresjon helt siden jeg var veldig ung, så det er ikke noe som er kommet nå. Ja, jeg har den innstilingen nå. Er deprimert og langt nede, så da er det vanskelig å holde seg positiv. Anonymous poster hash: 8a308...2ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #23 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg er stort sett fornøyd med de ansatte, men regelverket kan bli for tungrodd. Det heter seg at "du må være frisk for å være syk i Norge", og dette beskriver systemet veldig godt, fordi det er en kamp å klare seg gjennom NAV-mølla. Dette medfører at mange som har behov for hjelpen ikke orker/klarer å gjøre det de må for å få hjelpen de trenger, og resignerer. Jeg er selv i den situasjonen, og har etterhvert begynt å tenke på om jeg skal ta kontakt med advokat for å slippe å bruke sårt tiltrengte krefter som jeg kunne brukt til å trene meg opp til å fungere bedre i hverdagen, men som jeg i stedet må bruke på å forsere et tungtrodd regelverk. Anonymous poster hash: cca95...984 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #24 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg skjønner ikke helt spørsmålet i denne tråden? Gitt opp NAV? Om NAV er eneste og siste veien så kan man vel ikke gi de opp? Og det er vel strengt talt det NAV er - altså det stedet man henvender seg dersom ingenting annet fungerer? Anonymous poster hash: a79bf...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 17. februar 2015 #25 Del Skrevet 17. februar 2015 Har faktisk ikke hatt noen problemer med NAV. De har hjulpet meg med mye, og jeg har hatt greie og forståelsesfulle veiledere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #26 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg hadde gitt opp NAV, og livet, for lenge siden om jeg ikke hadde hatt mannen min. Han tar de tøffeste fightene for meg. Uten han til å kjempe, og som grunn til å holde meg levende, hadde NAV tatt livet av meg for flere år siden. Jeg har 10+ alvorlig sykdomshistorie, både fysisk og psykisk. Men NAV har vært helt håpløse. På seks år har jeg hatt 11 saksbehandlere. Jeg blir hele tida flytta rundt og må da starte på nytt med et nytt forhold med en ny person. Hver saksbehandler vil ha en n oppdatert rapport fra fastlege, spesialistlege 1, spesialistlege 2 og psykolog. For de som er to måneder gamle, som sier akkurat det samme som de 10 andre rapportene de har, er ikke bra nok. Også skal hver saksbehandler gå gjennom hele historien min, sette spørsmålstegn ved de samme tingene, foreslå at jeg prøver ting jeg har vært gjennom, foreslår at jeg prøver ting som er direkte skadelig for meg, som de har rapporter på at er skadelig... I år håper jeg at jeg kanskje endelig kan få lov til å levere en uføresøknad... Så får vi se hvor lang tid den kampen tar. Anonymous poster hash: 6d4e8...93f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #27 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg skjønner ikke helt spørsmålet i denne tråden? Gitt opp NAV? Om NAV er eneste og siste veien så kan man vel ikke gi de opp? Og det er vel strengt talt det NAV er - altså det stedet man henvender seg dersom ingenting annet fungerer?Anonymous poster hash: a79bf...5d4 Nei, jeg bare lurte på om noen hadde gjort det. Men jeg kommer ikke til å svare mer i denne tråden. Andre kan gjerne skrive om sine erfaringer, men jeg kommer ikke til å svare mer. Ikke når alt blir forvridd og alle tror at de vet alt. Ikke ment mot deg jeg siterer. Jeg er bare langt nede, og gråt etter å ha lest all møkka som blir skrevet her. Vet i hvert fall at jeg aldri skal opprette noen tråd om dette temaet her igjen. Spurte faktisk om noe som har med dette et annet sted, og der var det ikke en slik "skyldig-fordi-alle-navere-er-skyldige" holdning. Anonymous poster hash: 8a308...2ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #28 Del Skrevet 17. februar 2015 Du vet ingenting om meg. Jeg har hatt angst og depresjon helt siden jeg var veldig ung, så det er ikke noe som er kommet nå. Ja, jeg har den innstilingen nå. Er deprimert og langt nede, så da er det vanskelig å holde seg positiv. Anonymous poster hash: 8a308...2ec Hva har du søkt da? Aap? Har du ingen midler å leve for i dag kan du søke sosialhjelp i påvente av at søknaden din blir behandlet.Anonymous poster hash: b016e...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 17. februar 2015 #29 Del Skrevet 17. februar 2015 Kjære TS *klemmer* Ikke la folka her gå innpå deg. På KG er dessverre holdningen at alle som går på NAV er snyltere, og alle har rett til å legge seg opp i din sykdom om man prøver å lufte frustrasjon. Om du trenger noen å snakke med kan du ta kontakt med meg på PM. Det var meg som skrev tidligere rett opp på sida her om min kamp med NAV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 19. februar 2015 #30 Del Skrevet 19. februar 2015 Sosial angst. 90% av folk som kommer på forum og klager på nav har sosial angst virker det som. Jeg vet ikke hva som har skjedd med samfunnet og det med angst. Men det er vel det at folk sitter alt for mye inne og ikke er blandt folk. Nav kan vel ikke bare få negative ting kastet i tryne. Det er bra dem er strenge og ikke bare kaster penger i fanget på alle som virker litt deppa. Hvem har ikke angst og er deppa, men man er på jobb for det. Anonymous poster hash: 21d10...f59 For et jævla ignorant utsagn... Bli deppa, få aspergers og sosial angst og SÅ kom tilbake og si at det bare er å komme seg i arbeid, uviten tulling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå