AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Del Skrevet 16. februar 2015 ...når det er helt greit å si "hvitløk"? Anonymous poster hash: 7f762...2f8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 16. februar 2015 #2 Del Skrevet 16. februar 2015 Fordi du sier negerbolle,ikke svartbolle? Sier jo brunost også...alle litt oppegående mennesker forstår hvorfor det er lavmål å bruke dette rasistiske ordet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Del Skrevet 16. februar 2015 ...men "neger" er jo bare et ord for "svart"? Negerbolle bety svart bolle. Jeg skjønner ikke problemet. Skjønner heller ikke at neger er noe mer rasistisk enn "hvit", "nordmann", "araber" "jøde" eller "kvinne". Det er jo kun et ord som beskriver mennesker?Anonymous poster hash: ddc98...708 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 16. februar 2015 #4 Del Skrevet 16. februar 2015 Apropos det, både negerboller og jødekaker er utrolig digg. :3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 16. februar 2015 #5 Del Skrevet 16. februar 2015 Sier både negerbolle, negerkake og jødekake. Det er navn på kaker og noe spiselig, og har ingenting med rasisme å gjøre. Og jeg er helt enig med Peanut, det er utrolig godt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 16. februar 2015 #6 Del Skrevet 16. februar 2015 Pappaen til Pippi er jo ikke "negerkonge" lenger heller, men "sydhavskonge" ...Dette må vel være ytterste konsekvens av det PK-samfunnet vi lever i (og har stemt frem). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Livmora Skrevet 16. februar 2015 #7 Del Skrevet 16. februar 2015 Ser du er medlem av "foreningen for artige skilt" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Del Skrevet 16. februar 2015 ...men "neger" er jo bare et ord for "svart"? Negerbolle bety svart bolle. Jeg skjønner ikke problemet. Skjønner heller ikke at neger er noe mer rasistisk enn "hvit", "nordmann", "araber" "jøde" eller "kvinne". Det er jo kun et ord som beskriver mennesker?Anonymous poster hash: ddc98...708 Hvis du skal kjøpe deg en sort kjole, spørr du da etter en negerkjole i butikken?! Neger er ikke en farge men en betegnelse på en hudfarge. Neger er ofte brukt på en negativ måte og har en del bagasje. Når det er sakt så tror jeg nok at endel som bruker ordet neger om noen med mørk hud ikke nødvendigvis mener det negativt. Det handler vel mer om kunnskapsløshet. Også er det klart at det er forvirrende at det er ok å bruke ordet neger om seg selv eller andre dersom du er mørkhuda selv, men ikke dersom du er feks hvit.Anonymous poster hash: 2fbfc...b1f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Del Skrevet 16. februar 2015 Hvis du skal kjøpe deg en sort kjole, spørr du da etter en negerkjole i butikken?! Neger er ikke en farge men en betegnelse på en hudfarge. Neger er ofte brukt på en negativ måte og har en del bagasje. Når det er sakt så tror jeg nok at endel som bruker ordet neger om noen med mørk hud ikke nødvendigvis mener det negativt. Det handler vel mer om kunnskapsløshet. Også er det klart at det er forvirrende at det er ok å bruke ordet neger om seg selv eller andre dersom du er mørkhuda selv, men ikke dersom du er feks hvit.Anonymous poster hash: 2fbfc...b1f lol "negerkjole" ftw Anonymous poster hash: 3b4fe...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #10 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg kaller det for negerboller uansett, så får hvite folk bli så fornærmet de bare vil. (Ja, for det er faktisk bare hvite som reagerer på det. Har mange venner som er negere og de kunne virkelig ikke brydd seg mindre. Så hvite folk kan bare ta seg en bolle. En negerbolle. Takk for meg) Anonymous poster hash: 9d3fe...94e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Del Skrevet 16. februar 2015 Var i en forretning i Bogstadveien som solgte "fordomsfrie negerboller" Anonymous poster hash: 77fc5...a77 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noope Skrevet 16. februar 2015 #12 Del Skrevet 16. februar 2015 «Bollen-Hvis-Navn-Må-Være-Unevnt». 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Del Skrevet 16. februar 2015 «Bollen-Hvis-Navn-Må-Være-Unevnt». Haha 😁Anonymous poster hash: 2fbfc...b1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 16. februar 2015 #14 Del Skrevet 16. februar 2015 Ja, ser også bare hvite reagere og går av skaftet for noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 17. februar 2015 #15 Del Skrevet 17. februar 2015 Ja, ser også bare hvite reagere og går av skaftet for noe sånt. Da har dere ikke hørt om Elisabeth Norheim eller Thomas Prestø.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 17. februar 2015 #16 Del Skrevet 17. februar 2015 Er det kokkosboller eller slike puffrisboller dere kaller for negerboller? Når jeg var liten elsket jeg slike romboller, en brun vannbakkels med romkrem og et bær øverst, kalte dette for negerpupp. Kokkosstang kalte mamma for negerpikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 17. februar 2015 #17 Del Skrevet 17. februar 2015 Jeg kaller det for negerboller uansett, så får hvite folk bli så fornærmet de bare vil. (Ja, for det er faktisk bare hvite som reagerer på det. Har mange venner som er negere og de kunne virkelig ikke brydd seg mindre. Så hvite folk kan bare ta seg en bolle. En negerbolle. Takk for meg) Anonymous poster hash: 9d3fe...94e Veldig sant. Det er stort sett bare unge, hvite kulturkrigere som anser seg selv å være på et slags progressivt korstog mot konservative høyrekrefter på vegne av "disse stakkarene som ikke greier å ta vare på seg selv" som reagerer. Man finner dem gjerne på Grünerløkka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #18 Del Skrevet 18. februar 2015 Ja hva med homsebolle og kikebolle eller mannebolle eller kineserbolle Anonymous poster hash: 50b58...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Lolly Skrevet 3. mars 2015 #19 Del Skrevet 3. mars 2015 «Bollen-Hvis-Navn-Må-Være-Unevnt». Haha 😁 Sydhavsbolle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 3. mars 2015 #20 Del Skrevet 3. mars 2015 Hva er egentlig en negerbolle ? - om det var lov å si da ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå