Gå til innhold

Dystoni og førerkort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man fortsatt kjøre bil om man har dystoni? Noen som vet dette?

Anonymous poster hash: f47dd...342
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil vel avhenge av en leges vurdering, jeg antar at det kreves en legeattest for å ha gyldig førerkort med en slik sykdom. Høyst individuelt, med andre ord, og ikke noe noen på et forum kan svare ja eller nei til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man fortsatt kjøre bil om man har dystoni? Noen som vet dette?

Man må hvertfall levere godkjent NA0202, men også muligens søke Fylkesmannen om dispensasjon. Jeg vil anbefale å sjekke om man fyller helsekravene før man starter med masse obligatorisk opplæring.

Anonymous poster hash: 64575...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må hvertfall levere godkjent NA0202, men også muligens søke Fylkesmannen om dispensasjon. Jeg vil anbefale å sjekke om man fyller helsekravene før man starter med masse obligatorisk opplæring.

Har allerede førerkort, men har fått muntlig kjøreforbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede førerkort, men har fått muntlig kjøreforbud. Anonymous poster hash: f47dd...342

Har legen din sendt melding til fylkesmannen om at du ikke innehar helse til å ha førerkort? Hvis ja, blir det inndratt og du må søke fylkesmannen og politiet om å få det tilbake. Hvis nei, vent og se hva legen sin sier.

Har du lest deg opp på fylkesmannens retningslinjer på førerkort? http://www.fylkesmannen.no/Documents/Dokument%20FMOA/Helse%20og%20omsorg/Førerkort/Retningslinjer%20førerkort.pdf?epslanguage=nb

Kanskje du finner noe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...