Gå til innhold

Er mammografi vondt?

Fremhevede innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeppsi, nesten likedan her, men tidligere stadium enn Cata.

En oppvakt lege som øsnket å utelukke at det kunne være kreft.

- det viste seg å være en helt ufarlig cyste, og legen sa det så kjekt på følgende vis: "- og jeg nekter å rote rundt med skalpellen i den velfungerende puppen for å skjære ut en liten cyste ! :jolie: "

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke TS, men har litt spørsmål jeg også. Benytter sjansen da jeg ser det er damer med peiling her :)

1) Er dette noe alle bør ta en gang som en slags "helsesjekk", eller er det bare når man er syk, har mistanke om det eller skal gjennom en operasjon?

Jeg tar det på grunn av at både min mor og mormor har hatt brystkreft, og jeg er arvelig disponibel. Legene regner med at det ikke er spørsmål om hvis jeg får brystkreft, men når jeg får det.

Derfor har jeg rutinemessige kontroller annenhvert år, og har hatt det siden jeg var 35.

Anonymous poster hash: f338b...095

• Liker 1
Skrevet

Tenk ikke så mye på sekundene det tar med puppen i klem, TS. Det er mye bedre enn eventuelt å miste et bryst eller det som verre er.

Mitt råd til alle er å starte med regelmessig mammografi ved fylte 40. Det er et HAV av damer i 40-årene som er i kreftbehandling til enhver tid. Selv skulket jeg mammografi i årevis og fikk påvist brystkreft da jeg var 46 år. På sykehuset sa de at det var en lite agressiv type, så kulen hadde vært der veldig lenge før jeg oppdaget den. Mammografi hadde avslørt den mye før, og da hadde jeg sluppet å fjerne et bryst. Ta vare på dere selv! ❤️

Anonymous poster hash: 407ab...ac7

Skrevet

Så deilig det er å være voksen når man snakker om undersøkelser og sykehus..man er myndig og kan velge bort alt sånt:)

Anonymous poster hash: 7c2a1...0f1

Skrevet

Jeg er ikke TS, men har litt spørsmål jeg også. Benytter sjansen da jeg ser det er damer med peiling her :)

1) Er dette noe alle bør ta en gang som en slags "helsesjekk", eller er det bare når man er syk, har mistanke om det eller skal gjennom en operasjon?

2) Hva med oss med veldig små og faste pupper? Funker det med mammografi, eller må man ta ultralyd?

Det kan være greit å be din fastlege sjekke brystene dine en gang i blant. I tillegg bør du gjøre deg kjent med brystene dine selv og med det kunne kjenne om det blir endringer i de. Du finner informasjon om hvordan og når i syklus og slik du skal sjekke dine egne bryster.

Anonymous poster hash: bc97f...5ce

Skrevet

Jeg er operert, med implantater. De ville/kunne ikke ta mammografi på meg, så da ble det ultralyd. Helt greit for meg :)

Er det fordi de er så gigantisk svære?

Anonymous poster hash: 89b74...0dc

• Liker 1
Gjest Godjente
Skrevet

Det er litt vondt akkurat i det de klemmer brystet sammen, men det er over på sekunder. Går nok helt fint skal du se :) Jeg måtte ta ultralyd også

Skrevet

Er det fordi de er så gigantisk svære?

Anonymous poster hash: 89b74...0dc

Nei, de er absolutt ikke store, helt passe for min kropp, men fordi silikoninnlegget kan ligge i veien så man ikke får sett alle kuler osv, derfor er det den beste måten å gjøre det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...