Gå til innhold

De psykiske problemene mine blir bare tiet i hjel...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Les fet jeg skriver da. Det er ingen andre som er skyld i at du har blitt syk. Om du er uenig så forklar meg gjerne hvilken medisinmann som kan kaste slik sykdom på folk.

Og ingen andre enn deg selv kan gjøre deg frisk. Vil du bli frisk så må du jobbe for det og faktisk prøve. Det er ingen mirakelkur.

Hvordan er det lite empatisk?

Anonymous poster hash: da1cd...3cc

Ingen andres skyld, underforstått mener du at det er den sykes feil?

Velger folk selv å bli psykisk syke, få kreft, stoffskifteproblemer, eplepsi osv? Nei, det gjør de ikke.

Det er bare ts som kan hjelpe seg selv ja. Men det hadde vært annerledes om han hadde fått litt støtte hjemmefra.

Anonymous poster hash: ad43a...b27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les fet jeg skriver da. Det er ingen andre som er skyld i at du har blitt syk. Om du er uenig så forklar meg gjerne hvilken medisinmann som kan kaste slik sykdom på folk.

Og ingen andre enn deg selv kan gjøre deg frisk. Vil du bli frisk så må du jobbe for det og faktisk prøve. Det er ingen mirakelkur.

Hvordan er det lite empatisk?Anonymous poster hash: da1cd...3cc

Årsaker til psykisk sykdom er ofte sammensatte, det kan dreie seg om en miks av gener, oppvekst og miljøfaktorer. Det er ikke noe man nødvendigvis er skyld. Mange trenger profesjonell hjelp for å bli bedre, fordi det er for mye å takle alene. Så ikke alle kan bli friske på egenhånd.

Ved at du påfører ts skyld og ikke forstår smerten, fremstår du som lite empatisk, ja. I tillegg fremstår du som kunnskapsløs, men prøver likevel å være en slags guru i forhold til hva som hjelper. Og utsagnet "fremtiden er fantastisk" er direkte latterlig. Ingen kan vite noe om fremtiden.

Anonymous poster hash: 5de15...06e

Skrevet

Men det ER kun ens eget ansvar å gjøre noe med seg selv. Å plassere skyld er lite hensiktsmessig, så å si at det er ens egen skyld at man er syk har ingenting for seg. Men hvem andre enn deg selv skal gjøre deg bedre? Man kan ikke fokusere på de kjipe folkene i livet sitt, for det vil alltid være noen sånne rundt deg.

Ingen sier det er lett, men det er og forblir ens eget ansvar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...