Gå til innhold

Hvordan ser budsjettet ditt ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy F**n så heldig dere er som tjener alt for bra. Btw: hvilken jobb har dere? Som ts skrev: 30.000 kr i netto? Er det betalt skatt og du for 30.000 eller er det uten skatt?

Fattig lønn: 22 000

Leier: 5500 i mnd og det er inkludert strøm. Bruker ikke mye strøm i det helle tatt.

Mat: Spiser gratis hos foreldrene, er ikke flink til å lage selv mat.Det kan hende at jeg kjøper meg på jobb av og til.

Bensin: Fyller på hver eneste søndag når det er billig. 350 kr x 5 uker=1750 kr ca i bensin hver mnd.

Annet: Det kan hende at jeg tar meg tur på kino av og til. Der blir det par hunde kroner brukt opp.

Sosialt: Har ikke venner, og bruker ikke på det. Har helst lyst til å ha venner, noe gjøre om helgen enn å tjene disse 22.000 kr i mnd.

Resten av pengene sparer jeg bare, men snart kommer jeg til å begynne ta nettskole ting og det kommer til å koste meg veldig mye.

Hilsen trist g. :(:omg:

Anonymous poster hash: e3ac9...362

Jeg har nesten 30 000 ut, og grunnen til det er lang utdannelse (10 år etter videregående) og at jeg har en lederstilling. Jeg begynte å jobbe for 10 år siden, så jeg har også relativt lang erfaring. Da jeg begynte, hadde jeg 16.000 pr.mnd...

Anonymous poster hash: 3819f...f55

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alene med 2 barn.

Netto (inkl bidragforskudd, barnetrygd og kontantstøtte): 38000,-

Bolig (lån, strøm, kommunale avgifter og eiendomskatt): 7667,-

Forsikring (Bil, hus og barn x 2): 692,3

Underholdning (TVlisens, netflix, spotify, internett): 1082,43

Mobil (2 abbonement): 338

Bil (årsavg., bensin, service/rep.): 2755

Idrett eldste (fotball, ski, svømming): 600

Dagligvarer (+ bleier og mme): 3750

klær/fritid/gaver: 1500

Tannlege/lege: 500

Det blir rundt regnet 19.000,-

De resterende 19.000 settes av til sparing.

Til høsten vil jeg "miste" kontantstøtten og netto vil da bli 32.000.

Anonymous poster hash: c88b1...087

WOW, barnefaren må tjene sykt mye siden du får ca 29.000 i bidragsforskudd! Trodde egentlig det var en max grense på bidragsforskudd jeg. Er innlegget et trolleinnlegg?

Anonymous poster hash: 0563a...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk tjener er ikke min største overraskelse i denne tråden. Det er hvor ekstremt billig folk bor. Jeg bor 40 minutter unna hovedstaden og har 14 000 i måneden bare i boliglån. Så kommer alt annet knyttet til bolig oppå der igjen!

Anonymous poster hash: 1f475...4f4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk tjener er ikke min største overraskelse i denne tråden. Det er hvor ekstremt billig folk bor. Jeg bor 40 minutter unna hovedstaden og har 14 000 i måneden bare i boliglån. Så kommer alt annet knyttet til bolig oppå der igjen!

Anonymous poster hash: 1f475...4f4

Husk at en del sikkert deler bokostnader med en annen person da. Så en del av disse kan man jo doble prisen på for å kunne se helheten.

Anonymous poster hash: 025e1...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene med 1 barn.

Inn totalt: 25900

Husleie: 9000

Mat++ (småting ellers i hverdagen): 5000

Strøm 1200 (bruker sjelden riktig så masse, men det hender seg vintrene er harde)

2 mobilabonnement: 310

Lisensen: 230

Forsikringer (innbo og barn): 270

Kiropraktor: 340

Buss: 720

Pensjonssparing: 600

I tillegg har jeg noen andre kontoer jeg setter av penger på:

Barnets sparekonto: 800

Min sparekonto/buffer: 1000

Klær: 1000

Gaver: 1000

Konfirmasjon: 800

Reise: 500

Tannregulering: 500

Netthandel: 500

Da har jeg 2000 kr til overs

Eier ikke bolig, da.

Anonymous poster hash: 6fb32...3b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inntekt (inkludert barnebidrag osv.) : 20.500

Bolig (inkludert fellesutgifter) 10.500

Transport 680

Netflix 79

Spotify 99

Mat 4.000

Barnehage 2.480

Lånekassen 600

Strøm 1.000

Elixia 619

Sparing barnet mitt: 200

Sparing bufferkonto: 200

= 20.457

Anonymous poster hash: 490b9...181
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo hjemme og spise gratis når en har 30 000 i måneden? Eier du ikke selvrespekt?

Jeg bor hjemme kun for å spare egenkapital til bolig, det er helt greit for foreldrene mine som veldig gjerne vil ha meg her. De reiser mye og trenger meg til å passe huset, lufte hundene og lignende når de er bortreist. Selvrespekten min er det ikke noe galt med ;)

Anonymous poster hash: a3b6b...c4b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor hjemme kun for å spare egenkapital til bolig, det er helt greit for foreldrene mine som veldig gjerne vil ha meg her. De reiser mye og trenger meg til å passe huset, lufte hundene og lignende når de er bortreist. Selvrespekten min er det ikke noe galt med ;)

Ser ikke noe problem med det så lenge det er for en kortere periode. Jeg gjorde også dette i 2013, ser ikke hvorfor det er galt, her var det mine foreldre som foreslo det da de gjerne ville hjelpe meg å komme meg ut på boligmarkedet. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F**n så heldig dere er som tjener alt for bra. Btw: hvilken jobb har dere? Som ts skrev: 30.000 kr i netto? Er det betalt skatt og du for 30.000 eller er det uten skatt?

Fattig lønn: 22 000

Leier: 5500 i mnd og det er inkludert strøm. Bruker ikke mye strøm i det helle tatt.

Mat: Spiser gratis hos foreldrene, er ikke flink til å lage selv mat.Det kan hende at jeg kjøper meg på jobb av og til.

Bensin: Fyller på hver eneste søndag når det er billig. 350 kr x 5 uker=1750 kr ca i bensin hver mnd.

Annet: Det kan hende at jeg tar meg tur på kino av og til. Der blir det par hunde kroner brukt opp.

Sosialt: Har ikke venner, og bruker ikke på det. Har helst lyst til å ha venner, noe gjøre om helgen enn å tjene disse 22.000 kr i mnd.

Resten av pengene sparer jeg bare, men snart kommer jeg til å begynne ta nettskole ting og det kommer til å koste meg veldig mye.

Hilsen trist g. :(:omg:

Anonymous poster hash: e3ac9...362

30 000 kr i måneden etter skatt er inntekten min, altså det jeg får utbetalt etter at skatten er trukket fra. Det er ikke mye tatt i betraktning at jeg jobber 120 - 150 %, altså mye overtid. Jeg har en mastergrad fra universitetet og en krevende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Lønn: 180000

Bolig: 8000

Strøm: vinter ca 3500

Forsikringer: 800

Garasjeleie: 470

Mobil: 68

Bensin: 1500

Har da igjen 3662 til div. Blir ikke så mye til sparing ihvertfall :/

Anonymous poster hash: aaf53...0d7

Med en slik månedslønn er du jo den rene krøsus :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem med det så lenge det er for en kortere periode. Jeg gjorde også dette i 2013, ser ikke hvorfor det er galt, her var det mine foreldre som foreslo da de gjerne ville hjelpe meg å komme meg ut på boligmarkedet. :)

Det er akkurat det som er tilfellet her også. Foreldrene mine ønsket at jeg skulle flytte hjem igjen etter endt utdanning, slik at jeg kunne spare opp egenkapital til bolig. Jeg kommer til å bo hjemme kun 1 år, til jeg har spart opp det jeg trenger. Foreldrene mine bor i Oslo og det er også her jeg jobber, så det er egentlig helt ideelt. Grunnen til at jeg nevnte selvrespekt var en AB som mente at jeg ikke eide selvrespekt fordi jeg bor hjemme med 30 000 kr i inntekt.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er akkurat det som er tilfellet her også. Foreldrene mine ønsket at jeg skulle flytte hjem igjen etter endt utdanning, slik at jeg kunne spare opp egenkapital til bolig. Jeg kommer til å bo hjemme kun 1 år, til jeg har spart opp det jeg trenger. Foreldrene mine bor i Oslo og det er også her jeg jobber, så det er egentlig helt ideelt. Grunnen til at jeg nevnte selvrespekt var en AB som mente at jeg ikke eide selvrespekt fordi jeg bor hjemme med 30 000 kr i inntekt.

TS

Ja, skjønte det. :)

Synes det er helt greit jeg. Jeg gjorde det samme selv. Mamma mente det var idiotisk at jeg skulle betale massevis av penger i leie når jeg kunne bo gratis hos dem i en kortere periode. Og da takket jeg selvsagt ja til det. Tok meg 6 mnd fra jeg flyttet tilbake til dem (hadde da bodd mange år i en annen kant av landet) til jeg hadde kjøpt meg egen leilighet. ;)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 000 kr i måneden etter skatt er inntekten min, altså det jeg får utbetalt etter at skatten er trukket fra. Det er ikke mye tatt i betraktning at jeg jobber 120 - 150 %, altså mye overtid. Jeg har en mastergrad fra universitetet og en krevende jobb.

Jeg synes du tjener ganske bra, 22 000 kr er en gjennomsnittlig lønn, og er langt fra fattig. Jeg regner også med at du vil gå opp i lønn etter nettskole utdanningen.

Det viktigste er at du trives i jobben, lønn er ikke så viktig så lenge du greier deg :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke andre regninger?

Anonymous poster hash: 267a7...131

Jeg har mobil, og det er den eneste regningen jeg har. Bortsett fra dette har jeg en reiseforsikring, den er på rundt 2000 kr, og betales en gang i året, det har jeg ikke ført opp.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurodice

Du kommer til å få et realitetssjokk når du skal etablere deg for deg selv. Da får du adskillig flere utgifter enn bare å betale for mobiltelefon.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få et realitetssjokk når du skal etablere deg for deg selv. Da får du adskillige flere utgifter enn å betale for mobiltelefon.

Hvorfor får hun seg nødvendigvis et realitetsjokk? Jeg hadde heller ikke det før jeg kjøpte min første bolig, som student hadde jeg nemlig få utgifter, men jeg venter fremdeles på sjokket. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netto utbetalt 41.000,-.

Boliglån : 5.116,-

Forsikring 4.300,-

Tlf 1.000,-

TV 599,-

Diverse 1.026,-

Forbruk og sparing varierer fra måned til måned alt etter hva man trenger osv.

Anonymous poster hash: 56256...2cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntekt og utgifter for 2 personer:

Utbetalt mellom 48 000 og 70 000

Boliglån 15 000

Forsikringer 1300

Strøm 1000

Studielån 2050

Internett/tv 860

Kommunale avgifter/eiendomsskatt hus og hytte 1850

Trening 200

Mobil 650 (settes ned til 200 til sommeren)

Setter av til nrklisens/årsavgift bil/bomringen 1000

Mat/bensin 10 000 (ekstra stor pga mannen har reisejobb og må spise mye ute)

Totale utgifter 33 910

Sparing varierer fra 5000 - 15 000 per måned

Anonymous poster hash: 80b51...993
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...