Gjest Lilleulv Skrevet 10. august 2004 #1 Del Skrevet 10. august 2004 Dakar nemi hun klør bare mer og mer, og jeg ser det er plagsomt for henne... hun piper og ligger urolig. Jeg kan ikke se noen ting på huden hennes. Hva kan dette være?? Kan det være fôret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 10. august 2004 #2 Del Skrevet 10. august 2004 Det kan være mange grunner til at hunder klør. Myggstikk? Lus eller andre skumle ulumskheter? Forallergi? Infeksjon? Sår? Tørr hud? Mangel på fettsyrer? Gå over pelsen og huden hennes nøye. Og gir det seg ikke ganske raskt hadde jeg dratt til vet'n og fått sjekket jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. august 2004 #3 Del Skrevet 10. august 2004 Allergi er ganske vanlig. Ta med deg vofsen til doktor dyregod og ta en sjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2004 #4 Del Skrevet 10. august 2004 Hørte faktisk i dag om en hund som fikk varmeutslett. Den også bare klødde og klødde, på ett bestemt punkt. Den fikk fucidinsalver for hunder hos veterinæren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaria Skrevet 10. august 2004 #5 Del Skrevet 10. august 2004 Det kan være mange grunner til at hunden din klør. En av grunnene kan være allergi og kan være ganske alvorlig. hvis du søker på google eller allergi hos hund vil det komme opp informasjon om dette. les mellom og se om du kan kjenne igjen flere av symptomene der. hvis svaret da er ja vil jeg anbefalle deg å dra til dyrlegen for å teste for diverse ting hunden kan være allergisk mot. Mye av det vanlige er andre dyr, diverse matvarer og pollen. men en test vil avsløre dette. Andre ting det kan være er så klart en vanlig irritasjon. Nå vet jo ikke jeg hvor hunden din klør så vanskelig å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 11. august 2004 #6 Del Skrevet 11. august 2004 Hun klør over alt!! Vi har time hos vetrinæren i overimorgen, hun trodde kanskje det var fôret (nemi får Labb). Vi har badet henne kjempenøye, men kløinga slutta ikke. Takk for tips alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest portis Skrevet 11. august 2004 #7 Del Skrevet 11. august 2004 Hei! Portisvalpen vår klødde også masse og bar seg en del mens han klødde. Ca. 3-4 mnd alder. Vi forsøkte å bytte for og klippet ham ganske snau. Det ordnet seg etter en stund. Vær oppmerksom på at hunder kan reagere på for med mye protein og det vil gi seg utslag i kløende, flassende områder på hunden. Regner med du har det livat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 11. august 2004 #8 Del Skrevet 11. august 2004 Hei! Portisvalpen vår klødde også masse og bar seg en del mens han klødde. Ca. 3-4 mnd alder. Vi forsøkte å bytte for og klippet ham ganske snau. Det ordnet seg etter en stund. Vær oppmerksom på at hunder kan reagere på for med mye protein og det vil gi seg utslag i kløende, flassende områder på hunden. Regner med du har det livat? Livat ja! Nemi er en livlig hund. Vi har det veldig gøy med henne. Men de siste dagene har hun ikke hatt det bra... Hun klør og klør og peser, og er urolig. I dag oppdaga jeg utslett over hele kroppen hennes Urk, har bestilt time hos vetrinæren på fredag, men skal ringe i morgen tidlig og høre om vi kan komme ned. Synes synd på henne nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 11. august 2004 #9 Del Skrevet 11. august 2004 Det kann også være midd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 11. august 2004 #10 Del Skrevet 11. august 2004 Det kan veldig gjerne være maten ja... Labb er ikke akkurat kvalitetsfor. Kjenner flere som har gitt hundene dette, hvorpå de har fått utslett, kløe og stygg pels. Jeg ville byttet, utslett eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. august 2004 #11 Del Skrevet 11. august 2004 Mamma og pappas gamle hund, en st.bernhard, fikk varme/våt eksem om sommeren, så og si hvert år. Måtte barbere, vaske og smøre et par ganger om dagen. Men han hadde altså mye pels, og fikk alltid eksemet på halsen, under halsbåndet, der det ble tettest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 12. august 2004 #12 Del Skrevet 12. august 2004 ok, vi vet at nemi har betennelse i huden men det kan jo komme av mye...? Vi har bada en del i et tjern like ved oss, det kan vel kanskje like godt være det som fôret? Er i villrede om hva jeg skal gjøre nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattepus i.il Skrevet 14. august 2004 #13 Del Skrevet 14. august 2004 Kan det være smådyr i vannet som suger blod og irriterer huden hennes? Hørte om en guttunge på tv som var blitt "angrepet" av strandlopper eller hva de kalte de. Men dette var i saltvann. Ser ikke bort fra at det kan finnes lignende greier i ferskvann? Eller forurensing i vannet? hva om å få testet en vannprøve fra badestedet? I følge hundebøker er det lurt å skylle hunder etter at de har badet. Jeg ser at mange lar hundene bade i et vann nær hvor der jeg bor, men det får ikke min. Det er masse gørr som flyter langs kanten på det, og det er lite sirkulasjon der, og det holder til masse ender der som skiter og griser til. (heldigvis er ikke hunden min glad i å bade) Tykk pels tørker ofte seint, og da er våteksem et vanlig problem. Etter bad i saltvann skal de skylles i ferskt vann, og tørkes godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 14. august 2004 #14 Del Skrevet 14. august 2004 Er ganske sikker på at det er vannet jeg... Vi byttet allikevel til Hills. Det kan være vi bytter tilbake til Labb etter hvert. Blir hun værre da, så vet vi jo at det er fôret! Vi har hittil vært kjempefornøyde med Labb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StarseekR Skrevet 14. august 2004 #15 Del Skrevet 14. august 2004 i fjor sommer var det masse skriverier om blodikter - små ekle ting som satte seg i huden til folk og lagde røde, kløende utslett. de bor i stillestående vann, som foreksempel tjern, eller dammer av ymse slag. en mengde folk som bada i stille deler av mjøsa (gjerne sånne innebygde dammer som folk lager som barneplaskedammer) fikk stygge utslett av det. visstnok ikke farlig, bare plagsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå