AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Del Skrevet 13. februar 2015 Kjære bilist, en grå Audi på vei nedover E18 fra Oslo idag med DE reg.nr. Dersom du ikke skjerper deg med kjøremønsteret ditt så vil du få et alvorlig problem. Etter å hatt deg tett inn på ræva i mange minutter og ikke holder avstand så er villig til å legge ut videoen av deg med både fullt regnr. og hele pakken. Du burde forstå at når jeg signaliserer med bremsene så burde du holde avstand. Noe som du ikke forstod. Jeg vil understreke to ting: 1 Jeg vil/ønsker ikke nakkeskade pga du ligger så tett i ræva på meg. 2. Jeg går ut i fra at du ikke vil ødelegge den fine bilen din pga du ikke holdt lang nok avstand til bilen foran. 3. Og det viktigste av alt jeg eller du er ikke interessert av å bruke mill KR på å betale en trafikkulykke. Det finnes mange andre ting å bruke penger på i det norske samfunn. Mitt tips: Hold avstand til bilen foran og bruke hodet. Det skader ikke å bruke sunn fornuft. Hilsen En oppgitt trafikant. Er det flere som deler denne oppfatning enn meg?Anonymous poster hash: ae7a9...bb8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. februar 2015 #2 Del Skrevet 13. februar 2015 Hva med å kjøre til siden og slippe dem forbi? Joda, jeg vet at det er idiotisk av slike sjåfører å ligge så tett opp mot biler foran seg, men bilen foran har også et ansvar for egen og andres sikkerhet. Opplever det ikke så ofte, men de gangene jeg gjør det så slipper jeg dem bare forbi istedenfor å irritere meg og risikere skader på min bil eller meg dersom jeg må bråbremse 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Del Skrevet 13. februar 2015 Av en eller annen grunn minnet første post om den videoen på youtube om han syklisten som ble sprutet på av spylervæske fra en forbipasserende bil. Når jeg leste første post så leste jeg den med samme stemme og dialekt som han syklisten på youtube. Ellers er jeg enig med dere begge to. Du burde kanskje sluppet han forbi, TS. Og bilen bak burde kanskje tatt mer hensyn. Anonymous poster hash: 418b0...dd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #4 Del Skrevet 13. februar 2015 Hva med å kjøre til siden og slippe dem forbi? Joda, jeg vet at det er idiotisk av slike sjåfører å ligge så tett opp mot biler foran seg, men bilen foran har også et ansvar for egen og andres sikkerhet. Opplever det ikke så ofte, men de gangene jeg gjør det så slipper jeg dem bare forbi istedenfor å irritere meg og risikere skader på min bil eller meg dersom jeg må bråbremse Jeg kan fortelle deg at jeg kjørte etter boka., ellers så måtte jeg bryte trafikkreglene. I tillegg så var det to felt så han kunne ha kjørt forbi.Anonymous poster hash: ae7a9...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 13. februar 2015 #5 Del Skrevet 13. februar 2015 Av en eller annen grunn minnet første post om den videoen på youtube om han syklisten som ble sprutet på av spylervæske fra en forbipasserende bil. Når jeg leste første post så leste jeg den med samme stemme og dialekt som han syklisten på youtube. Ellers er jeg enig med dere begge to. Du burde kanskje sluppet han forbi, TS. Og bilen bak burde kanskje tatt mer hensyn. Anonymous poster hash: 418b0...dd4 Hvorfor skal man belønne oppførselen til slike rævhull? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. februar 2015 #6 Del Skrevet 13. februar 2015 Jeg kan fortelle deg at jeg kjørte etter boka., ellers så måtte jeg bryte trafikkreglene. I tillegg så var det to felt så han kunne ha kjørt forbi.Anonymous poster hash: ae7a9...bb8 Kjører man "etter boka" så skulle du faktisk ha kjørt til siden/lagt deg bak bilen for å forhindre en evnt ulykke Men det er liten vits i å irritere seg eller skrive sinte innlegg på forums, for det hjelper lite Idioter bak rattet kommer til å være idioter helt frem til det skjer noe, ikke frem til noen skriver noe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 13. februar 2015 #7 Del Skrevet 13. februar 2015 Kjører man "etter boka" så skulle du faktisk ha kjørt til siden/lagt deg bak bilen for å forhindre en evnt ulykke Men det er liten vits i å irritere seg eller skrive sinte innlegg på forums, for det hjelper lite Idioter bak rattet kommer til å være idioter helt frem til det skjer noe, ikke frem til noen skriver noe Det er ikke alle steder det er mulig å kjøre til siden da. Mange av disse fartsfantomene skal forbi selv om det ikke nødvendigvis er lovlig eller fysisk mulig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Del Skrevet 13. februar 2015 Hvorfor skal man belønne oppførselen til slike rævhull? Fordi når rævhullet lager potensielle farlige situasjoner, så kan man kanskje strekke seg litt for at ikke rævhullet får laget noen ulykker? Anonymous poster hash: 418b0...dd4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 13. februar 2015 #9 Del Skrevet 13. februar 2015 Fordi når rævhullet lager potensielle farlige situasjoner, så kan man kanskje strekke seg litt for at ikke rævhullet får laget noen ulykker?Anonymous poster hash: 418b0...dd4 Når man slipper forbi slike idioter, signaliserer man at slik kjøring er ok. Jeg slipper kun forbi når jeg har barn i bilen. Ellers ligger jeg nøyaktig 1 km over fartsgrensen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #10 Del Skrevet 13. februar 2015 Nå er det jo mange idioter der ute på veien. Noen skaper farlige situasjoner fordi de ligger under fartsgrensene og irriterer de som ligger bak. Og noen ligger opp i fangeren på bilen foran, fordi de rett og slett har fobi for å ligge bak noen. Jeg har opplevd begge to, og begge er like irriterende. Anonymous poster hash: 6d47e...300 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. februar 2015 #11 Del Skrevet 13. februar 2015 Det er ikke alle steder det er mulig å kjøre til siden da. Mange av disse fartsfantomene skal forbi selv om det ikke nødvendigvis er lovlig eller fysisk mulig. Men her var det snakk om en motorvei og to filer i den retningen de kjørte. Da burde det strengt tatt være mulig å legge seg ut til siden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 13. februar 2015 #12 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Men her var det snakk om en motorvei og to filer i den retningen de kjørte. Da burde det strengt tatt være mulig å legge seg ut til siden Da burde det strengt tatt gått an for den bak å kjøre forbi med mindre h*n lå bak og trøkte på pur f . Edit; Og du kjører da ikke mellom to biler i en dobbeltfil. Endret 13. februar 2015 av Cordelia 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iDoll Skrevet 13. februar 2015 #13 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Kjører man "etter boka" så skulle du faktisk ha kjørt til siden/lagt deg bak bilen for å forhindre en evnt ulykke Men her var det snakk om en motorvei og to filer i den retningen de kjørte. Da burde det strengt tatt være mulig å legge seg ut til sidenJeg forsto det slik at ts allerede lå i høyre fil, og at venstre fil var åpen. Og at for å bryte reglene måtte ts ha kjørt betraktelig fortere. Jeg har også hatt sånne bilister bak meg. Jeg har ligget i høyre fil på en motorvei og det er fri bane i venstre filen, men så er det da en eller annen gjøk som finner det passe greit å ligge rett oppi baken på bilen min. En gang ble jeg irritert og blinket ut i grøftekanten slik at gjøken kunne kjøre forbi, men da sakket det også bak! Så da stoppet jeg blinkingen og kjørte litt fortere i samme høyre fil. Jeg tror noen bilister bare liker å ligge bak andre. Endret 13. februar 2015 av iDoll 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 13. februar 2015 #14 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg forsto det slik at ts allerede lå i høyre fil, og at venstre fil var åpen. Og at for å bryte reglene måtte ts ha kjørt betraktelig fortere. Jeg har også hatt sånne bilister bak meg. Jeg har ligget i høyre fil på en motorvei og det er fri bane i venstre filen, men så er det da en eller annen gjøk som finner det passe greit å ligge rett oppi baken på bilen min. En gang ble jeg irritert og blinket ut i grøftekanten slik at gjøken kunne gjøre forbi, men da sakket det også bak! Så da stoppet jeg blinkingen og kjørte litt fortere i samme høyre fil. Jeg tror noen bilister bare liker å ligge bak andre. Noen har rett og slett en agressiv kjørestil. Mistenker og at de får et realt kick av det. Slike typer som burde tatt ut adrenalinsuget sitt på andre arenaer. Edit; Eller tatt et kurs for "over-aggressive". Endret 13. februar 2015 av Cordelia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #15 Del Skrevet 13. februar 2015 TS HER Jeg tror du ikke har helt forstått problemet her. La oss forklare: Det er to felt her. Det ene som er lengst mot høyre der kjøre TS og det andre på venstre side kan en kjøre forbi. Når farten er 110 km/t så kjører jeg i riktig fart. Dvs litt over. Og bak midt oppe i ræva maks 50 meter unna ligger bilen bak. Da har den etter min tankegang to muligheter: 1. Holde avstand 2. Kjøre forbi Når vedkommende ikke gjør noe av tingene begynner jeg å lure på om vedkommende er dop/ ruset på noen måte. NORMALE folk gjør en av delene, MEN han her ingen av delene. Da må jeg ha lov til å si i fra at jeg ikke vil bli å bli kjørt på. Jeg vil ikke ha vipplash ell vil/ønsker ikke at pengene jeg betaler til den norske stat skal brukes til å betale trafikkulykker med. En trafikkulykke koster samfunnet over en mill KR. Og da er mitt spørsmål:ER DET FORNUFTIG Å SVI AV SÅ MYE KR TIL NOE SOM ER SÅ TOTALT UNYTTIG? Nei, jeg får vurdere seriøst å få ut video til media eller politiet. Anonymous poster hash: ae7a9...bb8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 13. februar 2015 #16 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) TS HER Jeg tror du ikke har helt forstått problemet her. La oss forklare: Det er to felt her. Det ene som er lengst mot høyre der kjøre TS og det andre på venstre side kan en kjøre forbi. Når farten er 110 km/t så kjører jeg i riktig fart. Dvs litt over. Og bak midt oppe i ræva maks 50 meter unna ligger bilen bak. Da har den etter min tankegang to muligheter: 1. Holde avstand 2. Kjøre forbi Når vedkommende ikke gjør noe av tingene begynner jeg å lure på om vedkommende er dop/ ruset på noen måte. NORMALE folk gjør en av delene, MEN han her ingen av delene. Da må jeg ha lov til å si i fra at jeg ikke vil bli å bli kjørt på. Jeg vil ikke ha vipplash ell vil/ønsker ikke at pengene jeg betaler til den norske stat skal brukes til å betale trafikkulykker med. En trafikkulykke koster samfunnet over en mill KR. Og da er mitt spørsmål:ER DET FORNUFTIG Å SVI AV SÅ MYE KR TIL NOE SOM ER SÅ TOTALT UNYTTIG? Nei, jeg får vurdere seriøst å få ut video til media eller politiet. Anonymous poster hash: ae7a9...bb8 50 meter bak på en tofelts motorvei? Det er da ikke noe å lage en tråd på kg om. Det er ikke slik at det plutselig hopper ut en unge eller to, slik du må bråbremse. Edit: fikk jo inntrykk av at han lå 4 meter bak. Endret 13. februar 2015 av Stinky 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #17 Del Skrevet 13. februar 2015 50 meter bak på en tofelts motorvei? Det er da ikke noe å lage en tråd på kg om. Det er ikke slik at det plutselig hopper ut en unge eller to, slik du må bråbremse. Edit: fikk jo inntrykk av at han lå 4 meter bak. Du tror jeg skal ta en cola og slappe litt av. For du har tatt litt for mye tran i dag. Ellers så er jeg enig med TS.Anonymous poster hash: ae7a9...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 13. februar 2015 #18 Del Skrevet 13. februar 2015 Du tror jeg skal ta en cola og slappe litt av. For du har tatt litt for mye tran i dag. Ellers så er jeg enig med TS.Anonymous poster hash: ae7a9...bb8 As to you. Hvis du leser litt opp vil du se jeg var enig med ts u utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 13. februar 2015 #19 Del Skrevet 13. februar 2015 TS HER Jeg tror du ikke har helt forstått problemet her. La oss forklare: Det er to felt her. Det ene som er lengst mot høyre der kjøre TS og det andre på venstre side kan en kjøre forbi. Når farten er 110 km/t så kjører jeg i riktig fart. Dvs litt over. Og bak midt oppe i ræva maks 50 meter unna ligger bilen bak.Anonymous poster hash: ae7a9...bb8 Eh, 50 meter er noen billengder det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #20 Del Skrevet 13. februar 2015 Jeg ville ha fått bilen foran meg for så å kjøre forbi igjen når dere er på en lite trafikkert vei for så å stoppe opp og dermed sperre for den andre bilen for så å gå ut og si noen velmente ord. Gjort dette flere ganger. Folk er overaskende ydmyke når de blir irettesatt. Kan ikke risikere at folk kjører i rumpa på meg når jeg har med hund i bilen! Anonymous poster hash: 6c2fa...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå