Gå til innhold

studere medisin i utlandet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har studert medisin i utlandet? Ligger en god del under de kravene som kreves i Norge, men hører at karakterkravene ofte er endel lavere i utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne fra gymnaset gjorde det (Praha). Hun sa det var kjempehardt- og første året trodde hun ikke hun skulle overleve...men komme hjem med halen mellom bena. Hun strøk første året, men etter det gikk det oppover og hun fullførte.

Da det sto på som verst ringte hun alle oss her hjemme og gråt.. :cry:

Men nå er hun lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har to kamerater som har tatt det, og ei jeg kjenner. En tok det i Ungarn, en i Irland. Og en på Cuba, tror ikke hun er ferdig. Men de to første sto med glans. De er leger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan variere ganske mye hva du lærer ettersom hvor du studerer. Enkelte steder, med masse penger, fokusere på de nyeste teknologiene, mens tidligere øst-blokkland for eksempel kan være mer basic. Men du blir jo lege i begge tilfellene, bare du står.

Jeg ville tatt kontakt med ANSA og hørt med dem. De har representanter på læresteder over hele verden, og kan sette deg i kontakt med folk som kan fortelle deg litt mer om hvert sted. Da kan du spørre mer konkret om krav, pris, vanskelighetsgrad, språkvansker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...