Gå til innhold

Starte på NHH til høsten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat funnet ut at jeg skal starte på NHH høsten 2015 😃

Gleder meg masse! Er master jeg skal inn på. Er det andre der ute?

Gruer meg i grunn også litt for har alltid bodd i Oslo, studert i Oslo og klarer å komme meg rundt her. Aldri vært i Bergen før! 😂

Anonymous poster hash: 172ea...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frykt ikke, majoriteten av studentene ved NHH er fra Oslo og omegn ;)

Anonymous poster hash: ac20a...28e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel komme inn først?

Anonymous poster hash: 0a56e...1b6

Jeg har C i ett fag, B i et annet og A i resten. Tror det går fint ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har C i ett fag, B i et annet og A i resten. Tror det går fint ☺️

Og C-faget er...?

Anonymous poster hash: a95c8...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat funnet ut at jeg skal starte på NHH høsten 2015 😃

Gleder meg masse! Er master jeg skal inn på. Er det andre der ute?

Gruer meg i grunn også litt for har alltid bodd i Oslo, studert i Oslo og klarer å komme meg rundt her. Aldri vært i Bergen før! 😂

Bergen er jo en fjell"landsby" der de innfødte snakker merkelig og er litt bygdete av seg. Selv brøler de rundt og mener de er høvdinger.

NHH har en del forelesere som sliter litt og et stikkord er: Vestlandet. Say no more.

Men du overlever noen år der...høflighet er vel ikke ordet som kjennetegner byens befolkning og ordførereren, hvis er sykepleier med egen diagnose, er gift med byens mafia som slipper unna med det meste.

Bedehus og kristendom er ord som preger dette folkeferdet selv om de jo ser på TV hvordan verden der ute er.

:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av en karakteristikk over der^

Bergen er en fin by i å bo i selv om det regner mye og det er litt for høy bergensertetthet i befolkningen. Utnytt den korte avstanden til fjellet når du har mulighet til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du flytte til Bergen, som er en veldig fin by og veldig gode turmuligheter i fjellene og bade og båtliv i havet,

MÅ du kjøpe deg REDNINGSVEST og STØVLER, REGNBUKSE og REGNJAKKE og VANNTETT SEKK.

Jeg studerte i bergen for noen år siden, og da jeg gikk til skolen om morgenen kunne jeg rett som det var se en fisk svømme forbi hodet mitt .. ja så mye regnet det.

Og om det blåser og regner hjelper det ikke med paraply - da må du ha regntøy fra topp til tå.

Det er veldig bra å oppleve et annet sted i verden før man slår seg til ro. De anbefaler mange som bor i Oslo og omegn om å studere i en annen by eller annen del av landet.

Det er mange som drar til Tromsø, Trondheim eller Bergen for å studere, for så å vende hjem til Oslo og omegn.

Så er det mange som bor i andre deler av landet som drar til andre byer i landet, og mange drar jo til Oslo for å studere.

De som kun blir værende i byen de har vokst opp i, går de glipp av mye når det gjelder erfaring. Å oppleve å bo et annet sted, å oppleve en annen kultur (haha, Bergen er jo et eget land) er god erfaring å ta med seg. Dessuten kommer det jo folk fra hele landet til Bergen.

Anonymous poster hash: b7ca0...d4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og C-faget er...?

Ser ikke hvorfor dette er relevant? Entrepenørskap ☺️

Hørt mye bra om stedet, var mest nysgjerrig på om andre her inne skal begynne der. Studentmiljøet er visst et av de beste i landet, kan jo ikke bli stort verre enn Oslo i grunn ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du og hva er snittet ditt?

Anonymous poster hash: d85f6...567
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykt ikke, majoriteten av studentene ved NHH er fra Oslo og omegn ;)

Anonymous poster hash: ac20a...28e

Hva skal det bety? Å bo i Bergen er da noe helt annet enn å bo i hjembyen Oslo selv om det er mange fra Oslo der.

Anonymous poster hash: 8eb9e...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du og hva er snittet ditt?

A i snitt, var noe implisitt av tidligere post. Jeg er 25 år. Hvordan det? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke hvorfor dette er relevant? Entrepenørskap ☺️

Hørt mye bra om stedet, var mest nysgjerrig på om andre her inne skal begynne der. Studentmiljøet er visst et av de beste i landet, kan jo ikke bli stort verre enn Oslo i grunn ☺️

Sidespor, men er miljøet i Oslo så dårlig? Utdyp gjerne litt, skal kanskje begynne på Blindern til høsten. Ai ai.

Anonymous poster hash: 4bbe5...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidespor, men er miljøet i Oslo så dårlig? Utdyp gjerne litt, skal kanskje begynne på Blindern til høsten. Ai ai.

Anonymous poster hash: 4bbe5...de4

Jeg regner med at hun studerer i p35 siden hun skal studere ved NHH.

Men miljøet i Oslo er bra for min del. Jeg har blitt kjent med mange, både de i kullet mitt og den eldre garden. Det skal dog sies at majoriteten av dem var enten venn av min venner eller bekjent av mine brødrene.

Men det skal sies at miljøet generelt i Oslo ikke er det beste. Som oftest holder folk seg til de som de kjente fra før av. Dette er i hvertfall min opplevelse etter å ha studert her i 6mnd.

Anonymous poster hash: 08739...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A i snitt, var noe implisitt av tidligere post. Jeg er 25 år. Hvordan det? ☺️

Ok så du skal bare ta master ved NHH, ikke hele studiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...