AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg har mye erfaring på ett bestemt område. Dette vil jeg gjerne dele med andre. Det jeg tenker på er at jeg skal holde foredrag på skoler og for firmaer. Jeg lurer på hvordan jeg går fram for å komme så langt som å holde foredrag. Hvem kontakter jeg? Alle tips mottas med stor takk. Anonymous poster hash: 1d99e...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg tenker at først og fremst bør du gjøre deg selv kjent, skriv debattinnlegg i avisen, blogg etc etc. Det kommer selvfølgelig an på hva du kan, men tenker dette kan være en god start. Anonymous poster hash: 4040e...4d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiolinisten Skrevet 12. februar 2015 #3 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg tenker at først og fremst bør du gjøre deg selv kjent, skriv debattinnlegg i avisen, blogg etc etc. Det kommer selvfølgelig an på hva du kan, men tenker dette kan være en god start. Anonymous poster hash: 4040e...4d1 Jeg tenkte noe av det samme. Dog kanskje på litt andre arenaer. Relevante kurs og seminarer er også en bonus for å vise hva en kan om et emne. Ellers så er det sjeldent en henviser seg for skoler og firma, men heller blir spurt om å holde foredrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Del Skrevet 12. februar 2015 Tusen takk for tipsene Flere tips? Anonymous poster hash: 1d99e...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemigirl Skrevet 12. februar 2015 #5 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg har mye erfaring på ett bestemt område. Dette vil jeg gjerne dele med andre. Det jeg tenker på er at jeg skal holde foredrag på skoler og for firmaer. Jeg lurer på hvordan jeg går fram for å komme så langt som å holde foredrag. Hvem kontakter jeg? Alle tips mottas med stor takk. Anonymous poster hash: 1d99e...4a7 Vel, for å kunne gi råd er det jo ganske så vesentlig å vite hvilket "bestemt område" du har "mye erfaring" i. Det er relevant å vite hvorvidt din kompetanse er av formell og/eller uformell karakter, samt hvorvidt du har pedagogisk kompetanse til å videreformidle den erfaringen du besitter. Det er dessverre slik at mange besitter enorm kunnskap/kompetanse på ulike fagfelt uten at de har spesielt god formidlingsevne av den grunn. Flott om du kan gi litt mere info så er det lettere å gi deg mere konkrete råd tilbake 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #6 Del Skrevet 12. februar 2015 Vel, for å kunne gi råd er det jo ganske så vesentlig å vite hvilket "bestemt område" du har "mye erfaring" i. Det er relevant å vite hvorvidt din kompetanse er av formell og/eller uformell karakter, samt hvorvidt du har pedagogisk kompetanse til å videreformidle den erfaringen du besitter. Det er dessverre slik at mange besitter enorm kunnskap/kompetanse på ulike fagfelt uten at de har spesielt god formidlingsevne av den grunn. Flott om du kan gi litt mere info så er det lettere å gi deg mere konkrete råd tilbake Jeg har mye erfaring innen psykisk helse. Både livserfaring og noe utdannelse. I tillegg har jeg hatt yrker hvor jeg snakker med og foran andre mennesker. Jeg skriver mye og har suksess med det jeg har skrevet. Dette var kort fortalt. Anonymous poster hash: 1d99e...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #7 Del Skrevet 12. februar 2015 det som mange andre skriver, men også kanskje blogg? slik at du har noe å henvise til (ala cv på hva du kan, syn på ting) Anonymous poster hash: e3da2...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemigirl Skrevet 12. februar 2015 #8 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg har mye erfaring innen psykisk helse. Både livserfaring og noe utdannelse. I tillegg har jeg hatt yrker hvor jeg snakker med og foran andre mennesker. Jeg skriver mye og har suksess med det jeg har skrevet. Dette var kort fortalt. Anonymous poster hash: 1d99e...4a7 Det er et vidt spekter og mange muligheter innenfor "psykisk helse" generelt. Ikke minst er det svært mange med formell utdanning av både høyere og lavere grad. Livserfaring er vel en forutsetning for å kunne arbeide innenfor dette feltet, antar jeg. Når det er sagt mener jeg likevel at det er stor forskjell på den enkeltes kompetanse på ulike problemområder innen psykisk helsearbeid. Er det spesielle temaer som opptar deg? Og kan jeg spørre hva du har skrevet rent spesifikt? Mulig dette kan være noe å viderebringe overfor elever/studenter eller relevante firmaer. Spørsmålet blir jo hva du mener du har å belyse og ikke minst overfor hvem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #9 Del Skrevet 12. februar 2015 Det er et vidt spekter og mange muligheter innenfor "psykisk helse" generelt. Ikke minst er det svært mange med formell utdanning av både høyere og lavere grad. Livserfaring er vel en forutsetning for å kunne arbeide innenfor dette feltet, antar jeg. Når det er sagt mener jeg likevel at det er stor forskjell på den enkeltes kompetanse på ulike problemområder innen psykisk helsearbeid. Er det spesielle temaer som opptar deg? Og kan jeg spørre hva du har skrevet rent spesifikt? Mulig dette kan være noe å viderebringe overfor elever/studenter eller relevante firmaer. Spørsmålet blir jo hva du mener du har å belyse og ikke minst overfor hvem? Jeg vil belyse det fra en med erfaring på område sitt ståsted. Ikke leger og psykologer som snakker om det teoretisk. De skal få høre min historie, mine råd, og tabber selvsagt . Jeg vil prate om hvordan man som barn kan føle seg om skolen ikke tar de psykiske syke alvorlig. Om hvordan man som søster, datter og venn kan føle seg. Anonymous poster hash: 1d99e...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 12. februar 2015 #10 Del Skrevet 12. februar 2015 Min første tanke når jeg leste innlegget ditt var at du mener du har livserfaring som du tror andre vil betale for å høre på, men du må skrive det under Anonym Bruker? Ikke liv laga, spør du meg! Først av alt må du presentere forretningsideen din på en ordentlig måte. Å være kryptisk på et nettforum tjener du ihvertfall ikke et rødt øre på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemigirl Skrevet 12. februar 2015 #11 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg vil belyse det fra en med erfaring på område sitt ståsted. Ikke leger og psykologer som snakker om det teoretisk. De skal få høre min historie, mine råd, og tabber selvsagt . Jeg vil prate om hvordan man som barn kan føle seg om skolen ikke tar de psykiske syke alvorlig. Om hvordan man som søster, datter og venn kan føle seg. Anonymous poster hash: 1d99e...4a7 Tenker du da å bruke egne historier relatert til pasient- eller pårørenderollen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #12 Del Skrevet 12. februar 2015 Min første tanke når jeg leste innlegget ditt var at du mener du har livserfaring som du tror andre vil betale for å høre på, men du må skrive det under Anonym Bruker? Ikke liv laga, spør du meg! Først av alt må du presentere forretningsideen din på en ordentlig måte. Å være kryptisk på et nettforum tjener du ihvertfall ikke et rødt øre på. Nå skriver jeg ikke her for å tjene penger på det heller. Jeg spør etter råd her. Ordentlig presentasjon av forretningsideen kommer til de som skal ha den. Jeg behøver ikke å legge ut alt her, selv om jeg spør om råd på noen punkter. Anonymous poster hash: 1d99e...4a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #13 Del Skrevet 13. februar 2015 Skriv en god bok om det du har opplevd. Om den selger bra blir du kjent og så bedt om å holde foredrag rundt om. Anonymous poster hash: 6f8d2...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #14 Del Skrevet 13. februar 2015 Min første tanke og inntrykk etter å ha sett overskriften og HI, er at du ikke har særlig god formidlingsevne. Overskriften var totalt intetsigende og kunne ha handlet om alt fra etablering av egen bedrift, nettdating og det å starte en bil. HI fortalte heller ikke noe som kunne spore andre til å komme med reelle tips. Dette var ikke godt utformet av en som etter egen uttalelse er flink til å skrive og formidle. Anonymous poster hash: bb032...946 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #15 Del Skrevet 13. februar 2015 Hva er misjonen din? Å fortelle om deg selv til alle som vil høre på eller å hjelpe andre? Om det er å hjelpe andre så vil det være mer hensiktsmessig å feks. starte grupper for 'barn som pårørende' el. lokalt der du bor. Eller enda bedre: Få en formell utdannelse så du kan jobbe i feltet. Anonymous poster hash: c6e95...d11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #16 Del Skrevet 13. februar 2015 Må helt ærlig si at når jeg skal sette sammen seminar/fagdag for jobb, så bruker jeg penger det alltid er for lite av og tid som er knapp på å få inn folk som har et sterkt faglig opplegg, og som kan komme med noe mer enn sin livhistorie og hva de syns alle andre har gjort galt (som du også virker å bære preg av). Det vi skal ha med oss videre må ha en faglig forankring, det elevene skal ha med vidre og bli tvunget til å høre på skal ha en menig annet enn "mitt liv som misforstått". Det er nok mange som mener de har mye å bidra med innen rus, psykiatri, barnevern og annet, men den beste måten å bidra på er da å knytte seg til en organisasjon som allerede eksisterer og virke derifra. Å ha litt formell kompetanse (type ett årsstudium eller to) er heller ikke nok. Det hjelper heller ikke å bare prate om hva som kan skje dersom psykisk sykdom ikke blir tatt på alvor, du må ha kunnskap nok til å fortelle hvordan det kan oppdages, tegn og symptomer, hva som kan gjøres, hvor man kan henvises osv.Anonymous poster hash: 2bedf...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #17 Del Skrevet 13. februar 2015 det som mange andre skriver, men også kanskje blogg? slik at du har noe å henvise til (ala cv på hva du kan, syn på ting)Anonymous poster hash: e3da2...263 Hva gjør man om man skriver en fagblogg men man når ikke ut/få ser den/event.ingen kommenterer? Da blir jo fagbloggen bare en dagbok?!Anonymous poster hash: 96d61...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #18 Del Skrevet 13. februar 2015 Min første tanke når jeg leste innlegget ditt var at du mener du har livserfaring som du tror andre vil betale for å høre på, men du må skrive det under Anonym Bruker? Ikke liv laga, spør du meg! Først av alt må du presentere forretningsideen din på en ordentlig måte. Å være kryptisk på et nettforum tjener du ihvertfall ikke et rødt øre på. Nå er du kvass og vil holde andre nede! TS skriver her for å få noen tips til å komme seg videre. Men hun som de fleste andre vil jo ikke utlevere seg i detalj her på KG! Prøv å støtte fremfor å rive alt ned!!Anonymous poster hash: 96d61...1e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #19 Del Skrevet 13. februar 2015 Min første tanke og inntrykk etter å ha sett overskriften og HI, er at du ikke har særlig god formidlingsevne. Overskriften var totalt intetsigende og kunne ha handlet om alt fra etablering av egen bedrift, nettdating og det å starte en bil. HI fortalte heller ikke noe som kunne spore andre til å komme med reelle tips. Dette var ikke godt utformet av en som etter egen uttalelse er flink til å skrive og formidle. Anonymous poster hash: bb032...946 Skjerp deg!! Du kan ikke dømme en person på bakgrunn av det. Mange skriver litt vagt fordi de ikke ønsker å bli gjenkjent. Det er forskjell på live-opptreden og e-post.Anonymous poster hash: 96d61...1e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #20 Del Skrevet 13. februar 2015 Skriv en god bok om det du har opplevd. Om den selger bra blir du kjent og så bedt om å holde foredrag rundt om. Anonymous poster hash: 6f8d2...b6e Hvis ingen forlag vil publisere?Anonymous poster hash: 96d61...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå