Gå til innhold

Karakterer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må man ha 3 i matte for og bli lærer?

Anonymous poster hash: 5bcda...17d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Og i tillegg må man kunne og/å-regelen.

Nei. Må man vel ikke. Ufattelig mange lærere som er elendige i norsk grammatikk.

Anonymous poster hash: aeebe...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Må man vel ikke. Ufattelig mange lærere som er elendige i norsk grammatikk.

Lærere er nederst på rangstigen etter håndtverkere.

Anonymous poster hash: aa083...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det ikke høyere kompetansekrav til lærere i skriving og lesning generelt?

Fordi man ikke trenger å være god i norsk rettskriving for å undervise i realfag, kroppsøving etc. Jeg ser det samme på universitetet. Jeg studerer medisin og jeg har ikke sett liknende til særskrivingsfeil. Dette kommer vel av at fagbegreper er som oftest på latin/engelsk og norske ord blir sjeldent brukt. Når man da bruker norske ord er det antakeligvis lett å bruke to ord slik som det vanligvis gjør på engelsk. Uansett er det irriterende.

Det som er synd er at elever i tidlig skolealder også blir påvirket av andre ikke-norsklæreres skrivevaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ikke trenger å være god i norsk rettskriving for å undervise i realfag, kroppsøving etc. Jeg ser det samme på universitetet. Jeg studerer medisin og jeg har ikke sett liknende til særskrivingsfeil. Dette kommer vel av at fagbegreper er som oftest på latin/engelsk og norske ord blir sjeldent brukt. Når man da bruker norske ord er det antakeligvis lett å bruke to ord slik som det vanligvis gjør på engelsk. Uansett er det irriterende.

Det som er synd er at elever i tidlig skolealder også blir påvirket av andre ikke-norsklæreres skrivevaner.

Å skrive godt er selvfølgelig ikke bare å skrive rett, men ser poenget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...