AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Del Skrevet 12. februar 2015 Må man ha 3 i matte for og bli lærer? Anonymous poster hash: 5bcda...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whynot Skrevet 12. februar 2015 #2 Del Skrevet 12. februar 2015 Det må du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 12. februar 2015 #3 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) ... Endret 12. februar 2015 av Vind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #4 Del Skrevet 12. februar 2015 Jepp. Og i tillegg må man kunne og/å-regelen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #5 Del Skrevet 12. februar 2015 Jepp. Og i tillegg må man kunne og/å-regelen. Nei. Må man vel ikke. Ufattelig mange lærere som er elendige i norsk grammatikk. Anonymous poster hash: aeebe...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #6 Del Skrevet 12. februar 2015 Nei. Må man vel ikke. Ufattelig mange lærere som er elendige i norsk grammatikk. Anonymous poster hash: aeebe...8e8 Lærere er nederst på rangstigen etter håndtverkere.Anonymous poster hash: aa083...c6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 12. februar 2015 #7 Del Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor er det ikke høyere kompetansekrav til lærere i skriving og lesning generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #8 Del Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor er det ikke høyere kompetansekrav til lærere i skriving og lesning generelt? Fordi man ikke trenger å være god i norsk rettskriving for å undervise i realfag, kroppsøving etc. Jeg ser det samme på universitetet. Jeg studerer medisin og jeg har ikke sett liknende til særskrivingsfeil. Dette kommer vel av at fagbegreper er som oftest på latin/engelsk og norske ord blir sjeldent brukt. Når man da bruker norske ord er det antakeligvis lett å bruke to ord slik som det vanligvis gjør på engelsk. Uansett er det irriterende. Det som er synd er at elever i tidlig skolealder også blir påvirket av andre ikke-norsklæreres skrivevaner. Anonymous poster hash: aeebe...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 12. februar 2015 #9 Del Skrevet 12. februar 2015 Fordi man ikke trenger å være god i norsk rettskriving for å undervise i realfag, kroppsøving etc. Jeg ser det samme på universitetet. Jeg studerer medisin og jeg har ikke sett liknende til særskrivingsfeil. Dette kommer vel av at fagbegreper er som oftest på latin/engelsk og norske ord blir sjeldent brukt. Når man da bruker norske ord er det antakeligvis lett å bruke to ord slik som det vanligvis gjør på engelsk. Uansett er det irriterende. Det som er synd er at elever i tidlig skolealder også blir påvirket av andre ikke-norsklæreres skrivevaner. Anonymous poster hash: aeebe...8e8 Å skrive godt er selvfølgelig ikke bare å skrive rett, men ser poenget ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #10 Del Skrevet 12. februar 2015 Hehe. For et spydig forum 👍Anonymous poster hash: 5bcda...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå