Gå til innhold

Lærere; får dere gå ofte på kurs?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en litt frustrert lærer som for n'te gang har fått avslag på et kurs jeg ønsket å dra på.

Jeg er ganske fersk, og har derfor ikke erfaring fra flere skoler, og lurer på hva som er normalt.

Det er ikke snakk om dyre kurs der det må settes inn vikar. Samtlige kurs har vært gratis, og på tidspunkt utenom undervisning (men i bunden fellestid) eller at jeg må ta fri 1-2 timer på slutten av dagen når vi likevel er nok voksne på trinnet (altså ingen ekstrautgift).

Jeg blir litt oppgitt. Jeg har et sterkt ønske om å lære mer, bli enda bedre og motiveres av påfyll. Kursene er svært relevante, feks om klasseledelse, mobbing, nasjonale prøver, rene fagkurs osv.

Føler jeg er stuck i en jobb jeg ikke "får lov" til å utvikle meg. Er det vanlig på andre skoler?

Samme problemet med videreutdanning. Vi er svært mange som vil, men 1-2 får. Og politikerne snakker om at lærerne må bli bedre!? *oppgitt*

Anonymous poster hash: b8d10...a78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får aldri dra på kurs vi selv fant. Skolen derimot sender oss på kurs ca 4 ganger per år. Da snakker jeg om 4 ganger på hver lærer.

Anonymous poster hash: c7dda...29d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får sjelden til aldri tilbud om kurs, men om vi finner noe vi ønsker å dra på, får vi som oftest dra om vi ikke er flere lærere som trenger vikar. Men vi får ikke om det koster noe.

Ang etterutdanning er rektor restriktiv hos oss, og vil ikke godkjenne andre fag enn de skolen har behov for. Tillitsvalgt ønsker imidlertid at vi uansett skal søke og evt få avslag, fordi Utdanningsforbundet i kommunen ønsker en oversikt over hvor mange søknader som avvises. Foreslår at du prater med tillitsvalgt om frustrasjonen din dersom leder ikke vil høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

På skolen min drar lærere på seminar og kurs i hytt og pine, og vi får fritimer (skolen har ikke ressurser til vikar)

Går vg3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...