Gå til innhold

Om barn og bursdager og mobbing etc

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her på skolen min datter går har ALLE foreldrene i klassen skrevet under på at ingen skal holdes utenfor på bursdagsselskap,de er 5 gutter og 7 jenter i klassen.

De er slått sammen med klassetrinnet under,men om noen vil be noen fra trinnet under,skal den innbydelsen leveres privat og ikke på skolen.

Vi er også enig om at pakken ikke skal overskride 75 kr,eller 50 kr i pengegave.

Dessverre er det også klasser på skolen til min datter der noen ikke blir invitert og andre blir det.

Det sier litt om foreldrene til ungene som gjør dette også.

Jeg hadde aldri klart det,her er det ALLE eller ingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at du deler historien din.

Det var en jente som alltid inviterte alle i klassen bortsett fra meg. Hun var en typisk prinsessejente med nesa i sky og var barneskolens svar på Petter Stordalen, hun hadde storstilte bursdags- og karnevalfester som alle gledet seg til et år i forveien.

Håper alle foreldre som lar barna utestenge noen fra bursdager tenker over hvordan det oppleves for et barn. Det kan ikke sammenlignes med å være den eneste som ikke blir invitert på jobbfest, for som voksen skjønner man at det er urettferdig og at det er de som arrangerer festen som har gjort noe feil. Barn derimot bruker den virkeligheten de får presentert til å danne seg leveregler og et syn på verden som vil vare livet ut. Jeg fortalte aldri foreldrene mine at jeg ikke ble invitert, for jeg trodde det var sånn det skulle være og ingenting å gjøre med. Når alle fikk være med på noe gøy unntatt meg måtte det jo være meg det var noe galt med.

Tilfellet til guttene dine er jo helt sykt! Det virker som det er en uhyggelig trend blant mange foreldre å legge seg helt flate for barnas ønsker, selv om det fører til at de støtter mobbing. Husker dette ble tatt opp tidligere en gang her på kg. Da var det noen foreldre som sa at de hadde bedt alle unntatt én fordi ungen deres var redd for dette barnet og det ville ødelegge bursdagen. Det falt dem ikke inn at ungen deres kanskje vred litt på sannheten. Noen drar det å ha noen ekstra privilegier på bursdagen sin så langt at de tillater barna sine å være tyranner. Barnebursdager handler like mye om å skape samhold i barnegruppa som bursdagsbarnet. Man blir ikke traumatisert for resten av livet fordi man må be 3-4 stk i stede for hele klassen i bursdagen sin, men man kan bli det av å ikke bli invitert.

Anonymous poster hash: 0d7ed...8c3
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...