AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor skal en ikke prioritere forholdet egentlig?? Jeg mener: har de voksne det bra, så har barna det bra.Anonymous poster hash: f2d06...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 AMEN! Anonymous poster hash: 9e0cb...e39 1
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Et viktigere spm er Hvorfor må man absolutt ha barn. 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor skal en ikke prioritere forholdet egentlig?? Jeg mener: har de voksne det bra, så har barna det bra.Anonymous poster hash: f2d06...1c5 Man skal da selvfølgelig prioritere forholdet. Men barna kommer først! Å ha barnevakt en kveld i uka er ingen dum ide, en date hver onsdag feks. Men man kaster ikke ungene tidlig i seng for selv å få alenetid, leggetid skal vurderes fra barnets behov, ikke de voksne. Anonymous poster hash: 9ef06...e3a 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor skal en ikke prioritere forholdet egentlig?? Jeg mener: har de voksne det bra, så har barna det bra.Anonymous poster hash: f2d06...1c5 Hvorfor kan man ikke prioritere forholdet, uten at det går ut over barnas beste? Har man ikke tid til begge må man virkelig revurdere livet sitt og endre noe. Når man velger å få barn skal man selvfølgelig tenke på deres beste. Anonymous poster hash: 80890...ce7 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Jeg er faktisk også litt lei av å lese om barna- barna- barna -barna... Veit du, at barn klarer seg uten oppmerksomhet 24/7. Syntes altfor få klarer å kombinere barn og nytt forhold.. Må det være enten eller? Skal den nye partneren bare akseptere å alltid kommer på 2.plass? NEI er min mening. Det må gå an å ha delt førsteplass, og dele oppmerksomheten.. Unger har godt av å dele mor/far med andre.. Sånn fungerer faktisk livet også. Viktig lærdom! Anonymous poster hash: 9c240...780 10
Pås Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor skal en ikke prioritere forholdet egentlig?? Jeg mener: har de voksne det bra, så har barna det bra.Anonymous poster hash: f2d06...1c5 Dette argumentet kan alltids brukes for å rettferdiggjøre at en prioriterer seg selv foran barna! Hvorfor ikke: dersom barna har det bra har de voksne det bra...? 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Det må faktisk være lov å si til barna : "Nå kan dere leke på rommet deres.. " . De MÅ ikke sitte oppå de voksne hele tiden.. Barn er barn, la de leke.. Unger bør også klare å aktivisere seg selv, uten foreldre. Voksentid er vel så viktig, spør du meg! Jeg er overbevist om at lykkelige voksne, gir lykkelige barn, som du skrev TS Anonymous poster hash: 9c240...780 4
Erazor Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Jeg mener det bør være en balanse. Enkelte ganger kan det nærmest fremstå som om barn blir en unnskyldning til å prioritere bort forholdet, mens begge deler er viktig. Man kan ikke vente å kunne opprettholde et sunt forhold dersom man alltid setter det i andre rekke. Jeg synes man bør strebe mot å vie oppmerksomhet både til barn og til partner slik at alle føler at de er viktige og blir sett. 3
Maimira Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Kjærlighet for partneren og kjærlighet for barna er to forskjellige typer kjærlighet, og begge er like mye verdt. Likevel - når barna har det bra, har foreldrene det bra!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Man skal da selvfølgelig prioritere forholdet. Men barna kommer først! Å ha barnevakt en kveld i uka er ingen dum ide, en date hver onsdag feks. Men man kaster ikke ungene tidlig i seng for selv å få alenetid, leggetid skal vurderes fra barnets behov, ikke de voksne.Anonymous poster hash: 9ef06...e3a Nå var det ikke snakk om leggetid Anonymous poster hash: 923fa...0ce
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Dette argumentet kan alltids brukes for å rettferdiggjøre at en prioriterer seg selv foran barna! Hvorfor ikke: dersom barna har det bra har de voksne det bra...? Jo.. Enig! Men hvorfor må alt handle om barna?? Ja! De er så absolutt det viktigste.. Men om ett forhold nedprioriteres og det går dårlig så vil barna merke det!Anonymous poster hash: 923fa...0ce 1
Hulderen Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor skal en ikke prioritere forholdet egentlig?? Jeg mener: har de voksne det bra, så har barna det bra.Anonymous poster hash: f2d06...1c5 Tja, jeg vil heller si det er omvendt. Har barna det bra, så har de voksne det bra. 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 Jeg er faktisk også litt lei av å lese om barna- barna- barna -barna... Veit du, at barn klarer seg uten oppmerksomhet 24/7. Syntes altfor få klarer å kombinere barn og nytt forhold.. Må det være enten eller? Skal den nye partneren bare akseptere å alltid kommer på 2.plass? NEI er min mening. Det må gå an å ha delt førsteplass, og dele oppmerksomheten.. Unger har godt av å dele mor/far med andre.. Sånn fungerer faktisk livet også. Viktig lærdom! Anonymous poster hash: 9c240...780 Skjønner du ikke har barn selv. Barna vil ALLTID komme foran for en ansvarsfull forelder. Når det er sagt bør det være mulig å kombinere barn og nytt eller gammelt forhold. Barna har ikke vondt av å ha barnevakt av og til, slik at man også kan leve litt voksenliv. Men har man først barn vil barna aldri få annenprioritet bak partner. Anonymous poster hash: 07a54...893 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 Tja, jeg vil heller si det er omvendt. Har barna det bra, så har de voksne det bra. Njaa.. Jeg skjønner tankegangen.. Men barn har det ikke bra om foreldrene krangler for eksempel.. Om foreldre fokuserte mer på hverandre(mener ikke at de skal nedprioritere barna) og ikke på barna hele tide så tror jeg at barna vinner på det.. Vi har det sånn.. Når vi krangler og klager på hverandre osv.. Så merker vi det på barna. Spesiellt på de eldste.. Hele huset får en annen stemning selv om vi ikke gjør det høylytt.. Men når vi er nyforelsket, er blide og glade og kysser mens vi styrer med husarbeidet, sitter i sofaen og lager midda f. Eks, så går barna nermest og synger de også :DAnonymous poster hash: 923fa...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 Tja, jeg vil heller si det er omvendt. Har barna det bra, så har de voksne det bra. Helt enig. Det er slettes ikke sikkert at barna har det bra bare fordi de voksne har det bra. Anonymous poster hash: a3069...fd0
Tabris Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 (endret) På generelt grunnlag forstår ikke jeg heller dette med at barna alltid skal komme først i så og si enhver situasjon. Hvorfor det, egentlig? Er det egentlig en fordel at barn vokser opp med å tro at de er universets midtpunkt alltid? Har de ikke godt av å lære at de ikke alltid kommer først, at det faktisk finnes andre mennesker man også må ta hensyn til? Endret 11. februar 2015 av Tabris 15
Erazor Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Kjærlighet for partneren og kjærlighet for barna er to forskjellige typer kjærlighet, og begge er like mye verdt. Likevel - når barna har det bra, har foreldrene det bra! Tja, jeg vil heller si det er omvendt. Har barna det bra, så har de voksne det bra. Jeg har sett svært mange eksempler på at dette ikke stemmer. Mange forhold, der barna har hatt det bra, har gått rett i vasken blant annet fordi foreldrene ikke har prioritert egentid. Jeg tror det er viktigere enn mange tror å huske på at man ikke slutter å opphøre som individ bare fordi man får barn. Man har fremdeles egne behov som trenger å fylles, og man både kan og bør ta vare på disse uten å neglisjere barna. 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #19 Skrevet 11. februar 2015 Har barna det bra har de voksne det bra hørtes bedre ut ☺ barna er ikke garantert å ha det bra bare fordi de voksne har det bra, men om barna har det bra reduserer det betraktelig på familiens stress og dermed større sjangs for at de voksne har det bra ☺Anonymous poster hash: 2d4a5...fa6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 Njaa.. Jeg skjønner tankegangen.. Men barn har det ikke bra om foreldrene krangler for eksempel.. Om foreldre fokuserte mer på hverandre(mener ikke at de skal nedprioritere barna) og ikke på barna hele tide så tror jeg at barna vinner på det.. Vi har det sånn.. Når vi krangler og klager på hverandre osv.. Så merker vi det på barna. Spesiellt på de eldste.. Hele huset får en annen stemning selv om vi ikke gjør det høylytt.. Men når vi er nyforelsket, er blide og glade og kysser mens vi styrer med husarbeidet, sitter i sofaen og lager midda f. Eks, så går barna nermest og synger de også :DAnonymous poster hash: 923fa...0ce Og så må jeg tilføye at når vi prioriterer OSS gjemnlig så har vi det sånn.. Anonymous poster hash: 923fa...0ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå