Gå til innhold

Barns begrep om tid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i huset er gutten nå 12. For litt siden hadde vi en runde på hva han syntes var vanskelig/trasig her i huset. Den ene tingen var at "han jobbet seg ihjel" og når han først hadde gjort det han hadde blitt bedt om så fikk han ikke gå på besøk likevel. Problemet hans er at han ikke har så veldig lyst til å gjøre det vi ber han om å gjøre, han går derfor på rommet sitt og ser på tv. Så etterhvert kommer han sikkert på at det hadde vært greit å gå på kompisbesøk, men når han da har kommet så langt at han har fått gjort ærendet så er det for seint å gå på besøk. Vi har gjentatt dette flere ganger, men det går ikke inn. (det skal også sies at da vi pratet om hva han mente med "å jobbe seg ihjel" så kom det frem at han ikke mente det slik, det var ment som en "metafor" (han bruker veldig mange fremmedord)) Stort sett når han er på kompisbesøk så kommer han aldri hjem til avtalt tid. Han greier ikke å komme seg i seng til avtalt tid selv om vi har tatt fra han alt av fasiliteter. Klokka har han nettopp lært seg (det skal også sies at han har vært seint ute med det aller meste fordi foreldrene gjør tingene for han istedet for å lære han det) (ja jeg er den slemme stemoren...) Meget oppegående gutt, men har null forståelse for at ting skal gjøres med en gang og klokketider etc. Tør ikke tenke på hvordan han var når han var 7.... Tror nok bare noen er født slik dessverre. Jeg har alltid likt å heller være litt før tiden, men hadde en venninne i ungdomstiden som var verdens treigeste, har brukt mye tid til å vente på henne.... :-(

Anonymous poster hash: e6c53...6b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmmm

Anonymous poster hash: 6e0bb...bee
Skrevet

Er du uenig i at foreldre med diagnosebarn legger merke til ting barna deres også sliter med når de ser slike tråder? Og gjerne derfor nevner diagnosene? Er det ikke nettopp det som har skjedd i denne tråden her da?

Jeg har aldri sagt at barnet til TS har Asperger eller Autisme overhodet eller at han burde kunne klokken. Jeg har bare kommet med tips til somlingen og å ta i mot beskjeder og prøvd å forklare hvorfor mange roper ut diagnoser i slike tråder. Jeg nevnte også at hvis barnet har andre problemer som ikke er nevnt her så fikk de evt. vurdere utredning. Jeg mente aldri at det var grunnlag for utredning ut i fra de få problemene som var nevnt i denne tråden.

Jeg beskylder ikke deg for p spy opp diagnoser, bare så de er klart.

Men jeg er uenig i at folk med diagnosere barn så lett tenker at andre barn har diagnoser basert på bagateller. Spesielt fordi man har vært igjennom prosessen for å finne rett diagnose.

Foreldre med sunn fornuft tenker ikke Asberger fordi stemor synes samboeren har litt somlete gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...