AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Jeg og typen har vært sammen i et par år nå, og vi har heller aldri brukt prevansjon.. Men vi har heller aldri blitt gravide. I starten av forholdet testet vi oss. Vi begge hadde klamydia, men gikk på kur og det ble fort borte, men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan ha hatt det.. Siden jeg heller aldri har sjekket meg tidligere. For 7 måneder siden var jeg hos gynekolog pga noen smerter i underlivet. Alt ble sjekket! Jeg fikk se eggene mine osv på et sånt kamera, altså ingenting var galt. Alt så veldig bra ut fikk jeg høre. Nå 7 måneder etter denne undersøkelsen er jeg fortsatt ikke gravid. Vi har god sexlyst og vi har sex så og si hver eneste dag/annenhver dag. Har altså et veldig bra sexliv. Jeg begynner å bli veldig redd... For meg hadde det vært krise om jeg ikke kunne fått barn. For jeg har såååå lyst på barn en gang i fremtiden! Hva hadde dere gjort? Hjelp! Hilsen jente 18 år.Anonymous poster hash: 2288b...e64
MarianneE Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Satt prøvingen på vent til jeg var etablert med jobb. Deretter begynt å prøve og om ingenting har skjedd innen et år så tatt kontakt med fastlegen for en sjekk av dere begge. Også ville jeg prist meg lykkelig over og IKKE blitt gravid i en alder av 18 år. 9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Kanskje naturen griper inn for å hindre katastrofe. Du er alt for ung til å planlegge barn! Skaffe deg en fulltidsjobb og jobb deg opp rett til foreldrepenger, i alle fall. Anonymous poster hash: a84b9...9f6 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Kanskje naturen griper inn for å hindre katastrofe. Du er alt for ung til å planlegge barn! Skaffe deg en fulltidsjobb og jobb deg opp rett til foreldrepenger, i alle fall.Anonymous poster hash: a84b9...9f6 Penger er ingen problem. Vant i lotto for snart er år siden (blir 19 år i morgen) og jeg har allerede en fastjobb. Jeg startet en neglesalong. Han er 5 år eldre enn meg så vi begge er godt utdannet og har godt med penger. Anonymous poster hash: 2288b...e64
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Penger er ingen problem. Vant i lotto for snart er år siden (blir 19 år i morgen) og jeg har allerede en fastjobb. Jeg startet en neglesalong. Han er 5 år eldre enn meg så vi begge er godt utdannet og har godt med penger. Anonymous poster hash: 2288b...e64 Bra for dere, men en ting.. Ingen er godt utdannet som 18-åring.Anonymous poster hash: bcb56...0d4 7
MarianneE Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Bra for dere, men en ting.. Ingen er godt utdannet som 18-åring.Anonymous poster hash: bcb56...0d4 +1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Penger er ingen problem. Vant i lotto for snart er år siden (blir 19 år i morgen) og jeg har allerede en fastjobb. Jeg startet en neglesalong. Han er 5 år eldre enn meg så vi begge er godt utdannet og har godt med penger. Anonymous poster hash: 2288b...e64 Hvordan kan du være godt utdannet når du er 18 år? Anonymous poster hash: a84b9...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Si meg, prøver du å bli gravid i en alder av 18? Og enda verre, har du prøvd i 2 år? Anonymous poster hash: 06061...f95 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Hvordan kan du være godt utdannet når du er 18 år? Anonymous poster hash: a84b9...9f6 Livets skole? Neida. Men uansett er ikke 7 måneder så veldig mye. Man må prøve mye lenger enn det, minst ett år (kanskje mer) før man kvalifiserer til utredning eller at mulighetene for prøverørsbehandling er tilstede. Jeg vet ikke om dette stemmer, men 7 måneder med prøving er ikke mye. Dessuten er dere fortsatt unge. Hvor lenge har dere vært sammen? I følge gynekologen din ser jo alt fint ut. Dersom dere absolutt vil ha barn, får dere bare prøve igjen og igjen og igjen i noen måneder til. Jeg vet om mange som har prøvd å få barn i over to år før dama i forholdet endelig ble gravid. Andre har prøvd lengre enn det, og har dermed fått hjelp gjennom prøverørsbehandling. For noen var håpet for å få biologiske barn ute, så der undersøker de nå mulighetene for adopsjon. Men du er bare 18 år. Det er ingenting å bekymre deg for enda. Klamydia kan jo føre til at man blir steril, men i følge det jeg har lest, er det ikke så veldig ofte det skjer. Det kan jo hende det er noe galt, TS, men jeg tror ikke dere har prøvd lenge nok til å få en grundigere utredning. Jeg tror det er noen minimumskrav. Alderen din spiller kanskje også en rolle. Anonymous poster hash: 58847...21f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Livets skole? Neida. Men uansett er ikke 7 måneder så veldig mye. Man må prøve mye lenger enn det, minst ett år (kanskje mer) før man kvalifiserer til utredning eller at mulighetene for prøverørsbehandling er tilstede. Jeg vet ikke om dette stemmer, men 7 måneder med prøving er ikke mye. Dessuten er dere fortsatt unge. Hvor lenge har dere vært sammen? I følge gynekologen din ser jo alt fint ut. Dersom dere absolutt vil ha barn, får dere bare prøve igjen og igjen og igjen i noen måneder til. Jeg vet om mange som har prøvd å få barn i over to år før dama i forholdet endelig ble gravid. Andre har prøvd lengre enn det, og har dermed fått hjelp gjennom prøverørsbehandling. For noen var håpet for å få biologiske barn ute, så der undersøker de nå mulighetene for adopsjon. Men du er bare 18 år. Det er ingenting å bekymre deg for enda. Klamydia kan jo føre til at man blir steril, men i følge det jeg har lest, er det ikke så veldig ofte det skjer. Det kan jo hende det er noe galt, TS, men jeg tror ikke dere har prøvd lenge nok til å få en grundigere utredning. Jeg tror det er noen minimumskrav. Alderen din spiller kanskje også en rolle. Anonymous poster hash: 58847...21f Beklager. Jeg glemte at jeg hadde lest at dere har vært sammen i et par år. Men fortsett å prøv. Anonymous poster hash: 58847...21f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Si meg, prøver du å bli gravid i en alder av 18? Og enda verre, har du prøvd i 2 år? Anonymous poster hash: 06061...f95 Nei, vi har aldri gått inn for å prøve, men vi har faktisk bare ikke brukt kondom eller noe sånt.Anonymous poster hash: 2288b...e64
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Beklager. Jeg glemte at jeg hadde lest at dere har vært sammen i et par år. Men fortsett å prøv.Anonymous poster hash: 58847...21f Okei, takk for svar. Vi har jo aldri gått inn for å prøve, men vi hadde absolutt ikke hatt noe som helst imot og fått barn nå.. Flere og flere på våres alder får barn i hytt og pine og vi har allerede 7 fellesvenner-par som venter barn nå, så må jo innrømme at ønsket er jo der for oss begge. Om det skjer snart eller om et par år så er ikke det noe problem. Men den følelsen av at man kanskje ikke kan få barn kjenner jeg på daglig, det er som en klump i magen min...Anonymous poster hash: 2288b...e64
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Jeg og typen har vært sammen i et par år nå, og vi har heller aldri brukt prevansjon.. Men vi har heller aldri blitt gravide. I starten av forholdet testet vi oss. Vi begge hadde klamydia, men gikk på kur og det ble fort borte, men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan ha hatt det.. Siden jeg heller aldri har sjekket meg tidligere. For 7 måneder siden var jeg hos gynekolog pga noen smerter i underlivet. Alt ble sjekket! Jeg fikk se eggene mine osv på et sånt kamera, altså ingenting var galt. Alt så veldig bra ut fikk jeg høre. Nå 7 måneder etter denne undersøkelsen er jeg fortsatt ikke gravid. Vi har god sexlyst og vi har sex så og si hver eneste dag/annenhver dag. Har altså et veldig bra sexliv. Jeg begynner å bli veldig redd... For meg hadde det vært krise om jeg ikke kunne fått barn. For jeg har såååå lyst på barn en gang i fremtiden! Hva hadde dere gjort? Hjelp! Hilsen jente 18 år.Anonymous poster hash: 2288b...e64 Du er 18år. Håper nå du venter litt med unge og skaffe deg en utdannelse først. Anonymous poster hash: c8896...0db 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #14 Skrevet 12. februar 2015 Okei, takk for svar. Vi har jo aldri gått inn for å prøve, men vi hadde absolutt ikke hatt noe som helst imot og fått barn nå.. Flere og flere på våres alder får barn i hytt og pine og vi har allerede 7 fellesvenner-par som venter barn nå, så må jo innrømme at ønsket er jo der for oss begge. Om det skjer snart eller om et par år så er ikke det noe problem. Men den følelsen av at man kanskje ikke kan få barn kjenner jeg på daglig, det er som en klump i magen min...Anonymous poster hash: 2288b...e64 Hvorfor skal du ha pga andre har? Tenk på økonomien i fremtiden. Unger er langt ifra gratis. Anonymous poster hash: c8896...0db 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #15 Skrevet 12. februar 2015 Hvordan kan du være godt utdannet når du er 18 år? Anonymous poster hash: a84b9...9f6 Som jeg har skrevet, så startet jeg min egen neglesalong. Jeg måtte jo oppfylle drømmen min når jeg vant så mange penger i lotto. Og heldighvis så har salongen gått veldig veldig bra. Så utdanning har jeg, og penger også.Anonymous poster hash: 2288b...e64
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #16 Skrevet 12. februar 2015 Aha.. leste ikke alt. Man da er det bare og kjøre på. Fins nok barn i kina som du kan redde også Anonymous poster hash: c8896...0db
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #17 Skrevet 12. februar 2015 Hvorfor skal du ha pga andre har? Tenk på økonomien i fremtiden. Unger er langt ifra gratis. Anonymous poster hash: c8896...0db Vi vil ikke ha barn fordi alle andre får det. Vi vil ha det fordi det er noe vi ønsker oss, vi har det veldig stabilt, og ikke minst bra. Vi begge er super glad i barn.Anonymous poster hash: 2288b...e64
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. februar 2015 #18 Skrevet 12. februar 2015 Du er atten år, skal ha vunnet i Lotto, og driver angiveligvis egen neglesalong - og det med suksess? I tillegg skal du være godt utdannet? Beklager snuppa - men her drar jeg trollekortet!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #19 Skrevet 12. februar 2015 Du vet at også lottopenger tar slutt? Det er ikke liksom "gaven som fortsetter å gi". Anonymous poster hash: d96dd...0c5 1
MarianneE Skrevet 12. februar 2015 #20 Skrevet 12. februar 2015 Du er atten år, skal ha vunnet i Lotto, og driver angiveligvis egen neglesalong - og det med suksess? I tillegg skal du være godt utdannet? Beklager snuppa - men her drar jeg trollekortet! Enig, dessuten bør hun da ha vunnet en hel del i lotto siden hun har startet en salong. Hvor lenge har salongen eksistert? Siden den er en suksess er den nok ikke helt nyoppstartet men bør ha vært på markedet et par år, pluss planlegging og gjennomføring før denne åpnet... Så... du begynteå jobbe med og en gang åpne en salong da du var.... 14?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå