Gå til innhold

Ex.phil og psykologi på engelsk

Samantha

Anbefalte innlegg

Etter sånn som eg har forstått det, er bøkene til Ex.phil og psykologi kun på engelsk. Stemmer det?

Dokke som har tatt disse faga: Var det vanskelig å lese på engelsk? Mykje vanskelig terminologi?

Er passe god i engelsk, og klarer fint å prate/skrive om normale ting. Men ser ikkje heilt for meg kordan eg skal klare å lese om filosofi, psykologi++ på engelsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engelsk pensum er ikke noe problem.

Etter to-tre uker har du fått taket på terminologien, og du leser faglig engelsk som om du ikke har gjort annet.

Kjøp deg en skikkelig dictionary, og mye er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då eg tok ex-phil i 1996 var alle bøkene på norsk, og det reknar eg med at dei er endå. Syns det er veldig rart viss dei er på engelsk sidan ex-phil er eit norsk fenomen. Er ikkje ex-phil på universiteta i andre land.

Psykologi-bøkene er nok på engelsk, men det blir du fort vant til. Etter eit par semester på universitetet tenkte eg ikkje lengre over at bøkene ikkje var på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte psykologi i England, ikke noe problem, men nå snakker jeg mer eller mindre flytende engelsk. Det er ikke noe problem i Norge heller, litt forvirrende med undervisning, oppgaver og eksamen på norsk, mens man leser på engelsk, men det går veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har ikke hørt annet enn at Ex.Phil-pensum er på norsk, men kanskje med enkelte små unntak. Når det gjelder de aller fleste fag på universitetet ellers, er nok bøkene på engelsk, men du venner deg raskt til det. Verre er det å snakke om fag på norsk, når du oppdager at du ikke kan noen norske fagord og -uttrykk.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg tok psykologi i fjor var psykologibøkene på engelsk og ex.phil bøkene på norsk. Ex.fac bøkene var også på engelsk, men det varierer sikkert fra fag til fag (og universitet til universitet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Da jeg tok psykologi i fjor var psykologibøkene på engelsk og ex.phil bøkene på norsk. Ex.fac bøkene var også på engelsk' date=' men det varierer sikkert fra fag til fag (og universitet til universitet)[/quote']

Jepp. Og jeg opplevde det iallefall ikke som noe problem at psykologibøkene var på engelsk, som andre har nevnt her er det en vanesak.

Visste forresten ikke at bøkene til de fleste studier er på engelsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Godt å høyre at ex.phil er på norsk. Sikkert eg som har rota litt der!

Og enda bedre å høyre at det er ei vanesak å lese fag på engelsk. Skal sjå det går bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok ex.phil var alt på norsk. Jeg har sjekket pensumlista for ex.phil dette semesteret på uib, og det er fremdeles på norsk.

I de aller, aller fleste andre fag er undervisningsmaterialet på engelsk. Jeg har ingen fag med norske bøker, men det er ingen problem.

Jeg tar endel kjemi, matte og biologi i graden min og her er det endel faguttrykk osv.. Tok ikke lange tiden før jeg var inni uttrykkene!

Ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...