Millamus Skrevet 10. februar 2015 #21 Del Skrevet 10. februar 2015 Tror det er veldig mange som står hele dager alene på jobb av og til. Så lenge du får betalt for den tiden du jobber og ikke blir trukket for pause om du ikke har mulighet til å forlate arbeidsplassen for å ta pausen din, så er alt i orden. Anonymous poster hash: 9c68f...5aa Jeg syntes ikke dette er helt i orden ettersom arbeidsmiljøloven sier at jeg skal ha pause etter 6 timer. Begynner å bli sånn at jeg vurderer å bytte jobb pga dette da det er slitsomt å jobbe over 6 timer flere ganger i uken uten lunsjpause. Som student kommer jeg ofte rett fra skole og er sliten og det siste jeg trenger da er å jobbe mange timer uten pause som jeg ifølge loven har rett på. Det skal jammen ikke være lett!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 10. februar 2015 #22 Del Skrevet 10. februar 2015 Teknisk sett, ja, han har gjort noe ulovlig. Men når det har skjedd bare en gang ville jeg ikke tenkt over det engang. Har skjedd både 1 og 10 ganger at noen har blitt syk, så jeg måtte dekke begge vaktene på jobb og blitt stående alene på jobb i 13 timer. Er sånt som skjer, tar ikke så veldig på vei for det, noen ganger stiller man opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #23 Del Skrevet 10. februar 2015 Mat klarer man seg uten i 11 timer, men de fleste må jo på toalettet en eller flere ganger da. Eller 5-6 hvis tante rød er på besøk Anonymous poster hash: b2584...f4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportsidioten Skrevet 10. februar 2015 #24 Del Skrevet 10. februar 2015 Hos oss går vekterne og kjøper mat for oss om vi trenger (jeg er både butikksjef og jobber stort sett alene, noen ganger bare syv og en halv time , andre ganger hele åpningstiden). Helt grei måte å gjøre det på. Jeg får mat, de kan rykke ut om det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #25 Del Skrevet 10. februar 2015 Dette handler ikke om egoisme, det handler om at man faktisk kan besvime om man ikke får mat på 14 timer. Handler også om at det er ulovlig. Jeg hadde ikke spist for 5 timer siden, jeg spiste klokken 08.00 om morningen, og neste måltid ble da når jeg kom hjem klokken 21:30, altså nesten 14 timer senere. Handler heller ikke om hva jeg kan, det handler mer om hva jeg er villig til å gjøre når det er imot norsk arbeidsmiljølov. Er det normalt å besvime etter 14 timer uten mat? Hvorfor besvimer ikke folk som hopper over frokost i hytt og pine da? Jeg har ofte gått nærmere 20 timer uten mat (pga sykdom) uten å føle for å besvime. Anonymous poster hash: 1a690...802 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #26 Del Skrevet 10. februar 2015 Er det normalt å besvime etter 14 timer uten mat? Hvorfor besvimer ikke folk som hopper over frokost i hytt og pine da? Jeg har ofte gått nærmere 20 timer uten mat (pga sykdom) uten å føle for å besvime. Anonymous poster hash: 1a690...802 da er du vel sikkert klar over at folk er forskjellige og reagerer ulikt? TS: Du kommer nok ikke langt med å vifte med arbeidsmiljøloven dersom dette kun har skjedd en gang. Å stå i 6-7 timer uten pause er vanlig praksis mange steder der man er alene på vakt, og man spiser maten sin bak kassa. Du får be vekterene kjøpe mat for deg dersom du glemmer mat. Eventuelt finne deg en annen jobb, for dette er ikke noe som kommer til å bli slått hardt ned på. Anonymous poster hash: 38a8d...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peteesde Skrevet 10. februar 2015 #27 Del Skrevet 10. februar 2015 Har selv vært i en lignende situasjon, da som regel 8 timer alene uten mulighet til å gå på do daglig. Relativt dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå