Gå til innhold

hva er greia med KG og psykopater

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler alle på kg sier de dater psykopater, har møtt psykopater.

psyko-snakk hele tiden!! hvorfor?

Anonymous poster hash: d0c7e...f36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de som ikke har problemer ikke poster. Det er ikke vits å poste "hei. jeg har ikke datet en psykopat. hva gjør jeg?"

Sant?

Anonymous poster hash: b93a7...458
  • Liker 16
Skrevet

Det er nok ikke bare KG, har ikke alle en eks som enten er "crazy ex" eller psykopat?
Første hvis eksen er dame, andre hvis mann. ;)

Anonymous poster hash: 7c0a3...bc1
Skrevet

Det er akkurat av samme grunn som at samtlige mennesker med alvorlige psykiske lidelser henger her inne det. KG tiltrekker seg bermen.

Anonymous poster hash: 19958...1f2
  • Liker 2
Skrevet

Fordi KG er et sted hvor folk kommer med problemene sine, enten de er psykopater selv eller kjenner noen lufter de det her, og da kan det sikkert virke som det er fryktelig mange som kjenner noen galninger.

Gjest incognita
Skrevet

Fordi KG-medlemmene ikke vet/forstår definisjonen av begrepet "psykopat".

• Liker 13
Skrevet

Det er akkurat av samme grunn som at samtlige mennesker med alvorlige psykiske lidelser henger her inne det. KG tiltrekker seg bermen.

Så du mener mennesker med alvorlige psykiske lidelser er bermen? Sier ganske mye om deg som mennesker, for meg er du bermen. Er det noe jeg hater er det a4 mennesker med hodet så tjukt av fordommer og saueflokkmentalitet at det ikke er plass til en eneste original kreativ tanke.

Anonymous poster hash: f56ad...c25

• Liker 7
Skrevet

Så du mener mennesker med alvorlige psykiske lidelser er bermen? Sier ganske mye om deg som mennesker, for meg er du bermen. Er det noe jeg hater er det a4 mennesker med hodet så tjukt av fordommer og saueflokkmentalitet at det ikke er plass til en eneste original kreativ tanke.

Anonymous poster hash: f56ad...c25

Å være syk på sinnet er ikke å ha en kreativ tanke, det er å ha en sykdom. Det er ikke til å stikke under en stol at mesteparten her inne ikke jobber, går på nav og har en eller flere diagnoser. Synes 60% av innleggene her inne dreier seg om diagnoser, hvordan få penger av nav og h or teite helenorge er som ikke vil gi diagnose/medisin/trygd

• Liker 1
Skrevet

To årsaker, begge nevnt over:
1) Folk aner ikke hva en psykopat er. Folk som bare er slemme, som bare er impulsive, som bare er dårlige kjærester og alt mulig annet stemples som mesterhjerner med dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse fordi det er en praktisk forklaringsmodell.

2) Folk som ikke har store problemer i forholdet skriver ikke om at de ikke har store problemer i forholdet. Det er til enhver tid et syvsifret antall romantiske forhold her til lands, de aller færreste omtales og beskrives her inne.

Anonymous poster hash: dadd3...4f2
  • Liker 3
Skrevet

Fordi KG-medlemmene ikke vet/forstår definisjonen av begrepet "psykopat".

Her har du et meget godt poeng. Det er heller ingen ting som heter psykopat i dag. Det heter dyssosial personlighetsforstyrrelse. Det er heller ikke slik at uskolerte kan sette en slik alvorlig tilstand på et menneske. Dessverre er det litt for mange som slenger om seg med ord og utrykk de selv ikke forstår så godt.

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet

..og velkommen i klubben...;)

Gjest incognita
Skrevet

Her har du et meget godt poeng. Det er heller ingen ting som heter psykopat i dag. Det heter dyssosial personlighetsforstyrrelse. Det er heller ikke slik at uskolerte kan sette en slik alvorlig tilstand på et menneske. Dessverre er det litt for mange som slenger om seg med ord og utrykk de selv ikke forstår så godt.

Sant det. "Psykopati" er en samlebetegnelse som på folkemunne brukes om de som lider av sosiopati, anti/dys.sos personlighetsforstyrrelse. Begrepet "sosiopati" ble introdusert for å assosiere årsaksforståelsen til sosiale faktorer, mens begrepet "psykopat" rommer helheten i de psykologiske, biologiske og genetiske faktorer som kan spille en rolle ved antisosial adferd. Begrepet/"diagnosen" psykopati brukes ikke lenger i faglig sammenheng og følgelig kan ikke kg-medlemmer slenge rundt slike "diagnoser" i hytt og pine.

Jeg klarer faktisk ikke ta det seriøst når jeg leser om hvor "psykopat" eksen til diverse medlemmer her inne er.

• Liker 1
Skrevet

Sant det. "Psykopati" er en samlebetegnelse som på folkemunne brukes om de som lider av sosiopati, anti/dys.sos personlighetsforstyrrelse. Begrepet "sosiopati" ble introdusert for å assosiere årsaksforståelsen til sosiale faktorer, mens begrepet "psykopat" rommer helheten i de psykologiske, biologiske og genetiske faktorer som kan spille en rolle ved antisosial adferd. Begrepet/"diagnosen" psykopati brukes ikke lenger i faglig sammenheng og følgelig kan ikke kg-medlemmer slenge rundt slike "diagnoser" i hytt og pine.

Jeg klarer faktisk ikke ta det seriøst når jeg leser om hvor "psykopat" eksen til diverse medlemmer her inne er.

Kan vel bare si meg helt enig :danse:

Skrevet

En ting er folk som har datet psykopater, problemet er vel heller en del av brukerne som oppfører seg som psykopater på KG.

Skrevet

..og velkommen i klubben... ;)

Nei faktisk ikke, men jeg skjønner at en med mentale problemer vil finne det ubehagelige å bli påminnet om at det mentale man sliter med faktisk er en sykdom og ikke "kreativitet" :)

• Liker 1
Skrevet

En ting er folk som har datet psykopater, problemet er vel heller en del av brukerne som oppfører seg som psykopater på KG.

Jeg vil påstå at dem som sier de har vært borti dem de kaller psykopater, ikke har kompetanse til og vurdere om et menneske har en slik avvikende personlighet.

Skrevet

Nei faktisk ikke, men jeg skjønner at en med mentale problemer vil finne det ubehagelige å bli påminnet om at det mentale man sliter med faktisk er en sykdom og ikke "kreativitet" :)Anonymous poster hash: 19958...1f2

Det er da utrolig mange bipolare som jobber innen kreative yrker?

Du får ta den samtalen med denne gjengen og minne dem på at de bare har en diagnose og ikke er kreative.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_people_with_bipolar_disorder

Anonymous poster hash: f7950...374

Skrevet

Fordi enkelte her inne med store psykiske lidelser (og fullstendig blottet for selvinnsikt) sitter daglig hjemme og spammer ned kg med problemene og tankene sine...? Og avslutter ofte innleggene med "måtte bare få det ut et sted..", men det er jo selvsagt ikke årsaken. Det er nok ikke bare kg som lider av alle løgnene og 'problemene' vedkommende sliter med, vedkommende begynner jo snart å bli rikskjent.

Den eneste forskjellen på Kg og resten av verden, er at kg ikke har en egen psykiatrisk avdeling, noe kg absolutt burde hatt egentlig. Her får alle den samme behandlingen og blir dullet med uavhengig av hvor alvorlig lidelsen er. Og dette er sikkert kjempekoselig det for syke mennesker, det er nok derfor de kommer tilbake med "nye" problemstillinger og tanker, for å få de tilbakemeldingene de selv ønsker. Og alle andre har naturligvis ikke noe i mot denne type behandling så alle svarer jo med de beste intensjonene for å gjøre vedkommende enda mer avhengig, om mulig.

Og en psykopat selv ville jo selvsagt ha påstått at andre mennesker ikke har peiling eller vet hva lidelsen går ut på, noe annet hadde vært tåpelig å forvente av en slik person. Og så lenge sånne klarer å overbevise andre om det så kan de selv være slik de vil og samtidig påstå at de er helt normal.

Anonymous poster hash: 3fa24...abd

• Liker 2
Skrevet

Det er da utrolig mange bipolare som jobber innen kreative yrker?

Du får ta den samtalen med denne gjengen og minne dem på at de bare har en diagnose og ikke er kreative.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_people_with_bipolar_disorder

Anonymous poster hash: f7950...374

Joda, visst er de kreative. Men det er akkurat like mye sykdom å være bipolar forde. Fatter ikke at det seilet deg over hodet. Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men psykisk syke evner å gjøre annet enn å sitte på KG liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...