waco Skrevet 16. august 2004 #61 Del Skrevet 16. august 2004 Men kjellebassen, men hvorfor lever ikke denne guden annet enn at vi "tror" på den...? - Sier ikke det sitt? Det er som en ånd i en lampe, den er der så lenge man tror den er der, men åpner man lampen for å kikke etter den, forsvinner ånden i samme øyeblikk. Hvis Gud virkelig var sant, hadde vi ikke behøvd å tro på ham. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 16. august 2004 #62 Del Skrevet 16. august 2004 Nå må du begynne å lese andres innlegg nøye før du svarer på dem Waco. For det første skrev jeg "DERSOM" det finnes en gud/ånd, jeg sa aldri at det definitivt finnes. Hele mitt utsagn var basert på at det faktisk finnes en form for høyere makt/gud/ånd uten å utelukke det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #63 Del Skrevet 6. september 2004 Det er jo en sjanse en må ta. Jeg tror forøvrig menneskene har misforstått dette med religion. For å ta meg som eksempel, da. Jeg tror på Gud, men er ikke medlem av statskirka eller tilhører noen bestemt religion. Religion kan og blir misbrukt av både maktsyke og velmenende mennesker. Og hvorfor i huleste skal vi tilbe Gud? Jeg tror på en Gud, men jeg tilber ikke. Gud betyr "Den vi tilber", Grønska Så hvis du ikke vil tilbe så er han pr definisjon ikke gud for deg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. september 2004 #64 Del Skrevet 7. september 2004 Gud betyr "Den vi tilber", Grønska Så hvis du ikke vil tilbe så er han pr definisjon ikke gud for deg..... Jammen hadde gud virkelig vært gud så hadde vi ikke tiltrengt å tilbe og dyrke ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå