Gå til innhold

Si opp vikariat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har hatt en tidsbegrenset kontrakt (vikariat) og sagt opp fordi en har fått tilbud om fast jobb et annet sted? Har isåfall stedet der en er midlertidig ansatt gitt tilbud om fast stilling for å beholde deg? :)

Holder på å søker jobb men trives veldig godt i et vikariat jeg er i nå men jeg vil ha noe fast og det er egentlig eneste feilen med vikariatet. Så hadde jeg fått fast så hadde jeg ikke vurdert å søke andre steder en gang. Lurer derfor på om det har noen hensikt i å gi dem muligheten til å ansette meg fast før jeg eventuelt sier ja til et annet tilbud? :)

Anonymous poster hash: 50233...be9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det "normale" vil vel være at man søker andre jobber først . Hvis man får tilbud om en fast jobb så ber man om et skriftlig tilbud, og noen dager til å tenke over tilbudet. Så tar man med seg tilbudet til sjefen og forteller at man har fått tilbud om fast jobb, dvs man trenger ikke vise tilbudet til sjefen, men man bør ha et skriftlig tilbud.. Så diskuterer man/forhandler ut fra det.

Er vikariatet i en privat eller offentlig bedrift? I ditt tilfelle vil det nok være lettere hvis det er en privat bedrift. Det offentlige har strengere krav i forhold til utlysning før man kan ansette folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er privat bedrift.

Noen som har erfaringer med dette? Hva endte det med?

Anonymous poster hash: 50233...be9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...