MRSA Skrevet 9. februar 2015 #1 Del Skrevet 9. februar 2015 Har så utrolig dårlig samvittighet for tiden - I Januar fikk jeg tilbud om forlengelse av mitt engasjement ut året samt lønnsøkning og en diskusjon om fast ansettelse fra 2016. Jeg signerte selvfølgelig kontrakten og den er levert. Jeg trives for det meste i jobben, bortsett fra en teit kollega og manglende muligheter for hjemmekontor/ MYE overtid. Jeg har noen lagrede søk på Finn som er relevant for mitt yrke, og plutselig dukket det opp en stilling som er veldig lik stillingen jeg har nå, bare med høyere lønn, muligheter for hjemmekontor, kortere reisevei og større/nasjonale prosjekter. Jeg søkte 1/2, og skal på intervju i morgen. Er selvfølgelig utrolig spent, men har samtidig så utrolig dårlig samvittighet ovenfor min nåværende arbeidsgiver. Hvis jeg kommer videre i intervjuprosessen og blir spurt om referanser så må jeg spørre sjefen om hun stiller opp (noe hun selvølgelig gjør). Er også redd for at dette kan ha konsekvenser for den faste stillingen jeg kunne muligens få hos nåværende arbeidsgiver hvis jeg ikke får stillingen. Noen som har vært i lignende situasjon og har noe råd å gi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Del Skrevet 10. februar 2015 Du - hvem er viktigst? Din fremtid og trygghet eller lojalitet mot arbeidsgiver? Smak på ordene "kunne muligens få" - så hvis de er så lojale mot deg, hvorfor får du ikke fast stilling nå? Hvis dette er en fast stilling du skal intervju til, så sier jeg kjør på!Anonymous poster hash: 83500...24c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 10. februar 2015 #3 Del Skrevet 10. februar 2015 Snakk med sjefen din om det. Ønsker hun/han å beholde deg så får du frem nye forhandlinger der du kan fremme hva du egentlig har lyst på som du mener du mangler der. Hvis ikke så forsvinner du jo til et bedre alternativt. Rett og rimelig. Det er lov å forhandle med sjefen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Del Skrevet 10. februar 2015 tenk som regel alltid på deg selv ovenfor arbeidsgiver, for står arbeidsgiver i en situasjon så nøler de ikke med å si opp ansatte, ergo de tenker på seg selv først, før de ansatte. så tenk på deg selv først, før arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 19dc6...ab0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 10. februar 2015 #5 Del Skrevet 10. februar 2015 Din fremtid er viktigst, det er helt normalt å velge det som gagner deg yrkesmessig, ikke velge av dårlig samvittighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MRSA Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 10. februar 2015 Må bare oppdatere! Intervjuet gikk kjempebra! 115 søkere, jeg var en av 20 de kalte inn til 1. Gangs intervju. skikkelig stolt! uansett hva som skjer videre så har jeg ikke noe dårlig samvittighet lengere 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå