Gå til innhold

Sliter med å bli gravid.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trulseline

Jeg sliter med å bli gravid. Håper jeg snart lykkes. Tok en del blodprøver for en tid siden, får svar den 18 mars. Det jeg lurer på, er hva slags andre undersøkelser er det jeg må igjennom?

Håper på svar.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lurt på det samme. Fikk inntrykk av at det er ganske lite.

Men jeg vet at man kan få sjekket egglederene, "stikke de opp" hvis det er for trange.

Ei jeg kjente hadde problem med at hun ikke kunne bli gravid, hun gikk igjenom en del ulike prøver er ikke sikker på hva og hvordan, men de er vist smertefulle.

Noen blodtyper hører ikke sammen og kan ikke få barn, husker ikke de nå, men det vet sikkert legen.

Ellers så må du nok bare slappe av, det er ikke så lett og bare bli gravid.

Vet også at noen bare ikke får barn og at det ikke finnes noen grunn til dette.

Det er ganske deprimerende når man gjerne vil og føler at man ikke får det til.

Tro meg jeg vet hvordan du har det.

Mens er sen igjen, det er det rett som det er pga at jeg tenker så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, vi jobbet 1 1/2 år før vi endelig lykkes med å bli gravid. Etter et år tok jeg kontakt med legen. Han tok først clamydiaprøve, og henviste meg videre til gynekolog. Blodprøver ble tatt, og sædprøve ble levert. Innvendig ultralyd for å se hvordan eggposene ser ut under eggløsning, og hvordan livmorslimhinna ser ut. Deretter henviste han meg videre til Haugesund for å undersøke egglederne. De kunne også se om det var evt. andre uheldige "ting" der. Resultatet for meg var en tett eggleder. Det rare var at mnd. etterpå var jeg fullstendig overbevist om at jeg hadde eggløsning på feil side. Først da fikk jeg mine etterlengta to blå streker.

Du skal ikke være redd for at det er smertefullt. Ved de undersøkelsene der det trengs , får en nok smertestillende. Men når det er sagt, så er vist den undersøkelsen i Haugesund et mindre inngrep, enn røntgen og lapraskopi, som er alternativene.

Jeg ønsker deg, og de andre prøverne lykke til videre. Og ikke vent for lenge med å gå til legen.

Skogstjerna1212[ Dette Innlegg er endret av: skogstjerna den 2002-03-03 12:12 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...