Gå til innhold

Reaksjon på graviditet på jobben

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ga beskjed til sjefen om at jeg er gravid. Han sa gratulerer, og det var normalt og greit. Når jeg videre gir beskjed til hun som jobber over meg, så blir hun sur. Begynner på en lang monolog om hvordan jeg burde ha gitt beskjed før og hvor upraktisk det blir for henne. (dette er ikke faktum, da jeg fikk luftet løsninger rundt det praktiske med sjefen). Hun tvingte seg til å si gratulerer da jeg var på vei ut, men tipper det var for å ha sitt på "det rene".

Er det flere som har opplevd dette? Hvordan forholde seg til en sånn person? Det er jo tross alt lenge til jeg går ut i permisjon...

Anonymous poster hash: 0353e...4b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid noen, enten det gjelder fødsel eller andre ting. Man må bare være den voksne i situasjonen og oppføre seg normalt hyggelig og legge vekt på løsninger i stedet for problemer...

Anonymous poster hash: 909c7...987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel opplevd gravide kolleger som stadig sykemeldes så selv om man gjerne ansetter vikar når permisjonen er et faktum så er gravid kollega oftere et problem enn noe annet.

Anonymous poster hash: dd6c3...447

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel opplevd gravide kolleger som stadig sykemeldes så selv om man gjerne ansetter vikar når permisjonen er et faktum så er gravid kollega oftere et problem enn noe annet.

Det er da ikke den gravide sin feil om hun blir sykemeldt under svangerskap. Mener du at fruktbare kvinner som ønsker barn skal slutte å jobbe da? Eller skal man bare la være å få barn i fall man blir mye sykemeldt som gravid, for å unngå problemer for arbeidsgivere?

Skjønner ikke hva du vil med innlegget ditt.

Anonymous poster hash: 0c266...dfb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke den gravide sin feil om hun blir sykemeldt under svangerskap. Mener du at fruktbare kvinner som ønsker barn skal slutte å jobbe da? Eller skal man bare la være å få barn i fall man blir mye sykemeldt som gravid, for å unngå problemer for arbeidsgivere?

Skjønner ikke hva du vil med innlegget ditt.Anonymous poster hash: 0c266...dfb

Jeg mener at du kan ikke forvente jubel på jobben når du annonserer graviditet. That is all.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at du kan ikke forvente jubel på jobben når du annonserer graviditet. That is all.

En skal da virkelig ikke måtte forvente surskap, og at man nesten får dårlig samvittighet for man er gravid.

Anonymous poster hash: fa114...570

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et voldsomt styr å jobbe med gravide, du kan ikke forvente at andre skal hoppe itaket av glede for din del.

Anonymous poster hash: cb6fe...aba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd begge deler på ulike arbeidsplasser. Der jeg jobbet tidligere var det ei som ble gravid, og sjefen ble da selvsagt kjempeglad på hennes vegne, og ingen tegn til surmuling (isåfall gjorde hun det i stillhet på kontoret sitt). Der jeg jobber nå derimot, har de som er gravide store problemer med å få fast helgestilling, så flere har utsatt å si ifra at de er gravid til de er 4,5 måned på vei o.l. Og når de da først sier det, så blir sjefen like sjokkert som om det skulle vært en mann som sa han var gravid ... En ting er sikkert; jeg skal ikke jobbe her så lenge at det kan skje at jeg blir gravid når jeg jobber her!

Anonymous poster hash: 0ab5f...acb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så har de gravide alle rettigheter, mer rettigheter enn f.eks faglærte. Permisjon og sykemeldinger telles ikke når det er spørsmål om å øke stillingen, men en fast ansatt fagarbeider får ikke økt sin stilling hvis h*n har vært sykemeldt i løpet av det siste året :sjokkert:

Anonymous poster hash: fe587...bf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev deg over vedkommende og ikke bry deg. Det er hun som har et problem her, ikke du.

Anonymous poster hash: 9a308...ddf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd begge deler på ulike arbeidsplasser. Der jeg jobbet tidligere var det ei som ble gravid, og sjefen ble da selvsagt kjempeglad på hennes vegne, og ingen tegn til surmuling (isåfall gjorde hun det i stillhet på kontoret sitt). Der jeg jobber nå derimot, har de som er gravide store problemer med å få fast helgestilling, så flere har utsatt å si ifra at de er gravid til de er 4,5 måned på vei o.l. Og når de da først sier det, så blir sjefen like sjokkert som om det skulle vært en mann som sa han var gravid ... En ting er sikkert; jeg skal ikke jobbe her så lenge at det kan skje at jeg blir gravid når jeg jobber her!

Anonymous poster hash: 0ab5f...acb

Skjønn det da, at det hverken er ok for sjefen eller kollegene når noen blir gravide. Det medfører masse ekstraarbeid for alle andre parter enn den gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønn det da, at det hverken er ok for sjefen eller kollegene når noen blir gravide. Det medfører masse ekstraarbeid for alle andre parter enn den gravide.

ok, så gravide skal helst ikke være i arbeidslivet de da, siden de lager så mye problemer for alle rundt seg?

Det er jammen meg fravær på folk som ikke er gravide også

Sjefer som ikke takler graviditet, de bør ikke ha sjefsstillinger

Anonymous poster hash: d7625...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...