AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Del Skrevet 9. februar 2015 Hei! Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har til tider litt problemer med magen, og er under utredning for Chrons. Dette vet sjefen min, men det skjer stadig at jeg får kjeft for å ha vært borte fra plassen min i f.eks 10 minutter. Vi har faste pauser, men jeg kan ikke akkurat velge når jeg må på do. Noen ganger går jeg på do i pausen(som er kjipt nok i seg selv, da jeg trenger pausen), og hvis jeg da er borte i 20 minutter (pausen er på 15) får jeg tilbakemelding på dette. Som sagt vet sjefen om dette, men jeg blir litt usikker på hva jeg skal gjøre. Ønsker ikke akkurat å ta det opp med sjefen høyere opp at "jeg må drite, og sjefen overvåker meg".. Anonymous poster hash: b6e98...b44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Del Skrevet 9. februar 2015 Off! Så utrolig kjedelig! Går det an å få en slags sykemelding? Jeg bare lufter ideen altså. Det er jo på en måte tapt arbeidstid for arbeidsgiveren og dette er tydeligvis viktig for sjefen din. Skjer dette en gang om dagen ca? At du er borte rundt 10 minutter? Eller er det flere ganger om dagen? Anonymous poster hash: 0721e...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 9. februar 2015 #3 Del Skrevet 9. februar 2015 Hvor ofte forekommer det at du blir 5-10 minuitter ekstra borte fra jobben pga det? Er det ofte, så burde du jo få en legeerklæring på problemene dine og eventuelt forhandle frem en ny kontrakt med den i bakhånd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Del Skrevet 9. februar 2015 Det skjer kanskje 1-2 ganger om dagen. Jeg har en jobb som styres av pågangen, og i denne perioden har vi ingenting å gjøre. Det vil si at det egentlig ikke spiller noen rolle fra eller til. Som sagt prøver jeg også å gå i pausen. Har tidligere vist legeerklæring, og har aldri krevd noen tilrettelegging utenom dette. Jeg forventer egentlig at jeg skulle kunne gå på do når jeg trenger det, men det er "overvåkningstendenser" her. Vi har et system som viser hvor lenge vi har vært borte, og sjefen sitter rett foran meg, så det blir kanskje ekstra synlig. Jeg forstår bare ikke hvorfor vedkommende ikker mer forståelsesfull. Sjefen har selv cøliaki, og vet vel hvordan det er.. Sykemelding er i grunn uaktuelt, da det er verst på ettermiddagen/kvelden når jeg er hjemme.. Det ville kanskje vært 20-30% sykemelding, men det spiller jo ingen rolle så lenge det skjer når jeg er på jobb :/ Anonymous poster hash: b6e98...b44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprarenalis Skrevet 9. februar 2015 #5 Del Skrevet 9. februar 2015 Selvsagt har du lov å gå på do... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Del Skrevet 9. februar 2015 Selvsagt har du lov å gå på do... Ja, det er det jeg tenker også. Syns det er veldig ekkelt å havne i diskusjoner vedrørende dette. Anonymous poster hash: b6e98...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Del Skrevet 9. februar 2015 Hvis sjefen er vanskelig ville jeg tatt det opp med legen. Hadde du vært frisk hadde det vært mye å bruke så mye tid på do, men når du er syk er det da bedre at du er på jobb og sitter på do en halvtime, enn at du ikke er på jobb i det hele tatt. Bedriften plikter å tilrettelegge. Legen kan skrive et brev du kan bruke som dokumentasjon. Anonymous poster hash: 12286...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 9. februar 2015 #8 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg jobbet en gang sammen med en person som fløy på toalettet konstant. Han kom ikke med noen konkrete årsaker og sa at legen ikke fant ut noe. Fungerte helt normalt ellers... Men dæven hvor irriterende det var, spesielt når man jobber sammen og er litt avhengig av hverandre. Ble fort 30 min om dagen. Jeg synes ikke det er urimelig av sjefen å påpeke det... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg jobbet en gang sammen med en person som fløy på toalettet konstant. Han kom ikke med noen konkrete årsaker og sa at legen ikke fant ut noe. Fungerte helt normalt ellers... Men dæven hvor irriterende det var, spesielt når man jobber sammen og er litt avhengig av hverandre. Ble fort 30 min om dagen. Jeg synes ikke det er urimelig av sjefen å påpeke det... Må man på do så må man på do! Hun har jo en sykdom. Anonymous poster hash: 1de34...664 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 9. februar 2015 #10 Del Skrevet 9. februar 2015 For en hjerteløs faen! Organiser deg og håp at han lager en sak av det, så du kan knuse han i retten (eller meglingsmøte da...) Hvorfor har du bare 15 minutters pause? Du jobber ikke tilfeldigvis i en kaffebar kjede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #11 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg jobbet en gang sammen med en person som fløy på toalettet konstant. Han kom ikke med noen konkrete årsaker og sa at legen ikke fant ut noe. Fungerte helt normalt ellers... Men dæven hvor irriterende det var, spesielt når man jobber sammen og er litt avhengig av hverandre. Ble fort 30 min om dagen. Jeg synes ikke det er urimelig av sjefen å påpeke det... Vi samarbeider ikke på jobb, er helt uavhengige av hverandre, og jeg tviler på at det er forstyrrende at jeg reiser meg opp et par ganger i løpet av dagen.Anonymous poster hash: b6e98...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #12 Del Skrevet 9. februar 2015 For en hjerteløs faen! Organiser deg og håp at han lager en sak av det, så du kan knuse han i retten (eller meglingsmøte da...) Hvorfor har du bare 15 minutters pause? Du jobber ikke tilfeldigvis i en kaffebar kjede? Tviler på at jeg noen gang hadde kommet frem med det, og jeg vil ikke lage noen sak ut av det som sagt, syns bare det er skikkelig spesielt, og ubehagelig med den overvåkningen. Jeg jobber på et kundesenter, så ikke kaffebar.. Vi har køer og kunder å forholde oss til (vanligvis, nå er det ingenting å gjøre), så det er vel logistikk som må gå opp, har faste tidspunkter vi tar pause på..Anonymous poster hash: b6e98...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 9. februar 2015 #13 Del Skrevet 9. februar 2015 Du får si at hvis han ikke slutter å kommentere det så kommer du til å drite på pulten hans neste gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg jobbet en gang sammen med en person som fløy på toalettet konstant. Han kom ikke med noen konkrete årsaker og sa at legen ikke fant ut noe. Fungerte helt normalt ellers... Men dæven hvor irriterende det var, spesielt når man jobber sammen og er litt avhengig av hverandre. Ble fort 30 min om dagen. Jeg synes ikke det er urimelig av sjefen å påpeke det... Vel, jeg tror røykerne våre på jobb har 30 min pause ekstra om dagen - skulle bare mangle at syke mennesker får gå på do når de må!Anonymous poster hash: 44722...abc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 10. februar 2015 #15 Del Skrevet 10. februar 2015 Du får ta det opp krast at hvis det er så stort problem, så kan du tilby deg å avspasere de 50-100 minuttene du er på ramma i uka. Så står alt på han om han skal være urimelig eller ikke. Da har du i det minste foreslått en løsning slik at han kan slutte med masinga om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #16 Del Skrevet 10. februar 2015 Du får si at hvis han ikke slutter å kommentere det så kommer du til å drite på pulten hans neste gang. Anonymous poster hash: 6ebb8...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #17 Del Skrevet 10. februar 2015 Må man på do så må man på do! Hun har jo en sykdom. Anonymous poster hash: 1de34...664 Hun er til utredning. Hun har ikke blitt diagnostisert enda. Det er en meget vesentlig forskjell. Anonymous poster hash: 9a068...05c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 10. februar 2015 #18 Del Skrevet 10. februar 2015 Tviler på at jeg noen gang hadde kommet frem med det, og jeg vil ikke lage noen sak ut av det som sagt, syns bare det er skikkelig spesielt, og ubehagelig med den overvåkningen. Jeg jobber på et kundesenter, så ikke kaffebar.. Vi har køer og kunder å forholde oss til (vanligvis, nå er det ingenting å gjøre), så det er vel logistikk som må gå opp, har faste tidspunkter vi tar pause på..Anonymous poster hash: b6e98...b44 Klart du ikke ønsker å lage "bråk" om et så følsomt problem, men det endrer ikke det faktum at dette er et problem for deg og at du må gå når du må gå... alternativet er å gjøre i buska, for så gå hjem å skifte, dusje osv, det koster arbeidsgiver langt mer en en ekstra do tur eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #19 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg ville bedt om aktiv sykemelding 5-10%. (Er ikke sikker på om aktiv finnes lenger, eller hvor lite man kan være sykemeldt, men det må du ta opp med legen.) Anonymous poster hash: b540f...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tessa3 Skrevet 10. februar 2015 #20 Del Skrevet 10. februar 2015 Hun er til utredning. Hun har ikke blitt diagnostisert enda. Det er en meget vesentlig forskjell. Anonymous poster hash: 9a068...05c Har man ikke lov til å være syk før man har fått en diagnose?? Sykdommen er der gjerne lenge før diagnosen er satt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå