Gå til innhold

Hos far i ti dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer vinterferien, og vår samværsavtale tilsier at dette er fars ferie. Det er hans samværshelg først også skal han da ha henne fra mandag til søndag i tillegg. Dvs ti dager. Jeg vurderer å reise til familie et annet sted i landet mens jenta er hos far. Men jeg må innrømme at jeg synes det er lenge. Hun koser seg hos faren, skal overnatte hos besteforeldre, og far har lagt opp til masse gøy. I tillegg så kan jeg prate med henne på FaceTime daglig hvis jeg ønsker det. Hun er 2,5 år, men hun er langt fremme mentalt. Ser absolutt ikke for meg at det kommer til å bli et problem for henne, men det forhindrer ikke at jeg føler meg som verdens verste mamma som skal være uten ungen min i ti dager.

Hva synes dere? Er det for lenge?

Anonymous poster hash: ecb7a...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hun er jo ungen hans også.

Anonymous poster hash: 60af0...099
  • Liker 16
Skrevet

Noe så dumt. Hun skal være sammen med pappaen sin!Hvis du ikke stoler på at han er i stand til å ta vare på sitt eget barn så får du sørge for at han mister samværet, da!

Anonymous poster hash: 06369...7b8
  • Liker 7
Skrevet

Hæ? Hun er jo ungen hans også.

Anonymous poster hash: 60af0...099

Ja, jeg vet jo det da... Og hvis det var omvendt så hadde jeg syntes det var lenge med ti dager uten at hun så han også.

• Liker 1
Skrevet

Herregud. Hun skal være med faren sin. Skjerpings.

Anonymous poster hash: 09e1b...fd6

• Liker 5
Skrevet

Wow, dere er helt utrolige! Jeg har IKKE skrevet at jeg tror hun ikke kommer til å ha det bra. Jeg har IKKE skrevet at jeg synes at far ikke er en like god omsorgsperson som meg. Det jeg derimot har skrevet er: "synes dere det er for lenge for jenta å være hos far?"

Jeg kunne omformulert det til "synes dere at det er for lenge for henne uten å se en av oss?" ...fordi jeg hadde hatt akkurat de samme tankene hvis han skulle være borte i ti dager!

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg vet jo det da... Og hvis det var omvendt så hadde jeg syntes det var lenge med ti dager uten at hun så han også.

Så du lurer på om det er for lenge for deg?

• Liker 1
Skrevet

Hvor er problemet??

Hun skal ha kvalitetstid med pappan sin.

Og det er vel bare rett og rimelig at han også får noen ferier sammen med henne?

Ta deg sammen, reis på ferie og kos deg. Det blir nok verre for deg enn for henne.

Anonymous poster hash: e4b0d...3e6
  • Liker 3
Skrevet

Forstår deg jeg TS. 10 dager ER lenge når man savner. Men trøst deg med at hun sikkert får det kjempefint og får oppleve andre ting også. Plutselig har du henne tilbake igjen.

• Liker 4
Skrevet

Dette handler om dine ønsker om å være mamma, din skrekk og dine følelser. Hvis du tror hun blir ivaretatt, så hva er problemet? At du vil savne henne?

Første gangen sønnen min var borte 10 dager så holdt jeg på å gå på veggen. Ti dager uten gutten min. Det gikk bra etter de første dagene, men når jeg gikk fra jobben og ikke skulle innom barnehagen. Fikk lyst til å grine når jeg kom hjem, men gikk på trening istedenfor og løp til jeg stupte. Er det noe trøst så blir det litt enklere for hver gang.

Anonymous poster hash: 0eae3...3bb

Skrevet

Ti dager er lenge!! Jeg skjønner deg godt!!

Anonymous poster hash: d398c...dd7

• Liker 2
Skrevet

Ikke tenk på det, det er værre for deg enn for henne.

Slapp av og kos deg velviten med at hun er sammen med folk som ville dødd for henne.

Jeg har vært uten barnet mitt i 10 dager og det gikk fint med barnet, gikk bra med meg og. I siste omgang handler det ikke om deg og dine følelser, hadde du satt barnet ditt på gata kunne du følt deg som en ubrukelig mamma... Men du gir barnet ditt den beste gaven i livet.. Å bli skikkelig og ordentlig kjent med familien sin. Det letter litt. :)

Anonymous poster hash: 875d5...fcb
Skrevet

10 dager er lenge for et barn uten å se mamma eller pappa. Så små barn bør treffe foreldrene hyppig og ikke ha så lang tid imellom hver gang. Og ja, det gjelder både mor og far.

Anonymous poster hash: ffc4a...649

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke barn selv men har hatt skilte foreldre så lenge jeg kan huske. Jeg hadde 50/50 helt fra starten, men i ferier vet jeg at det var litt annerledes pga reiser og sånt. Altså har jeg blitt fortalt dette, husker ingenting selv! Nå har man jo også mulighet til å se hverandre mens man snakker sammen over telefon, når jeg vokste opp hadde vi ikke en gang mobil å ringe fra/til i starten. Så jeg tror disse ti dagene blir verst for deg. Jenta di kommer nok til å storkose seg :)

Skrevet

10 dager er lenge for et barn uten å se mamma eller pappa. Så små barn bør treffe foreldrene hyppig og ikke ha så lang tid imellom hver gang. Og ja, det gjelder både mor og far.

Anonymous poster hash: ffc4a...649

Vi har delt bosted og 50/50. Ingen av oss har ny kjæreste og vi bor nær hverandre.

I ferier eller hvis den ene savner barna er det åpent og velkomment å komme og besøke og være med barna! Da kan jo far ta seg litt fri og mor ta over litt selv i fars uke (og Vice versa).

Anonymous poster hash: 27954...75d

Skrevet

Samværsplaner kan fortone seg ganske andeledes når en først ser hvordan det egentlig blir... Jeg synes ti dager er for lenge for en så liten unge. Kan dere ikke endre litt på det? Vi hadde en fast plan for samvær i utgangspunktet men har hele veien gjort endringer som vi mener er best for barnet.

Skrevet

Hei Ts.sp herlig jenta vil få det. Jeg synes du skal slappe av. Dette er bare tull av deg. Du trenger ikke ha kontakt med henne hver dag. Du ødelegger jenta med tullet ditt. La henne bli selvstendig. Far er en fullverdig far slik du beskriver han. Jeg forstår jenta er hos deg mest. Hva tror du far tenker når datter er hos deg?

Er det rart norske barn blir dullet til mentale lidelser gjennom foreldre som overbeskytter barna. Husk barna er bare på lån. De skal bli selvstendige individer. Håper du ser deres felles datter i et perspektiv der hun skal oppfostres til å bli et selvstendig menneske.

• Liker 1
Gjest Lykkeliky
Skrevet (endret)

Hvorfor skulle det være for lenge?

Ville du tenkt at hun var for lenge sammen med deg dersom hun var med deg i 10 dager? Det er AKKURAT det samme!

Jeg skjønner ikke hva du tror kan skje?

Endret av Lykkeliky
Skrevet

TS, hvis du savner datteren og tror hun også savner deg :-) så...spør far om å stille innom/være med de er par dager da vel :-)

Man skal være fleksible og barna skal føle at de er i en vennlig og samarbeidende familie.

Skrevet

TS,

ser barnet er 2,5 år.

Mange av kommentarene du har fått tar ikke noe hensyn til det.

Små barn på 2,5 år føler savn etter den andre selv om man har det bra! Derfor er det avgjørende for å ha delt bosted og 50/50 at mor og far samarbeider bra og har barnets beste som mål i alt de gjør.

Der betyr også at selv om far eller mor skal ha barnet boende hos seg i f.eks 10 dager - eller den ene forelderen bare savner barnet så mye i en vanlig uke der barnet er hos den andre: så bør samarbeidet være så godt at mor eller far kan få lov å komme og være med den andre OG barnet :-)

Det er lov å si til mor eller far: man savner barnet slik og tror det vil bli lenge for barnet uten å se den andre, at en vil komme på besøk og være med de:-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...