AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Del Skrevet 8. februar 2015 E fullkornshvetemel sunnere enn vanlig hvetemel? Like sunt som havremel, havregryn, grov rug etc? Det er jo samme kornet men bare at hele kornet er brukt. Så skjønner ikke helt hvorfor det skal være særlig mye sunnere enn den vanlige siktede typen hvetemel. Anonymous poster hash: 03ec4...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Del Skrevet 8. februar 2015 Sunt i forhold til hva? Bedre helse, vektnedgang? Altså hva vil du oppnå med at det er sunt, sunnere enn noe annet? Anonymous poster hash: 0b6b4...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Del Skrevet 8. februar 2015 Sunt i forhold til hva? Bedre helse, vektnedgang? Altså hva vil du oppnå med at det er sunt, sunnere enn noe annet?Anonymous poster hash: 0b6b4...a99 Sunnere enn hva? Jeg spør jo om det er sunnere enn vanlig siktet hvetemel. Og ja, begge deler. Både bedre helse og vektnedgang:) Ts Anonymous poster hash: 03ec4...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Del Skrevet 8. februar 2015 Sunnere enn hva? Jeg spør jo om det er sunnere enn vanlig siktet hvetemel. Og ja, begge deler. Både bedre helse og vektnedgang:) TsAnonymous poster hash: 03ec4...516 Fullkornsmel, eller grovt mel, er sunnere enn fint mel, også kjent som siktet, fordi det inneholder mer fiber og mineraler. Det gir bedre metthetsfølelse og langsommere økning i blodsukkeret. Anonymous poster hash: a3e02...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Del Skrevet 10. februar 2015 Fullkornsmel, eller grovt mel, er sunnere enn fint mel, også kjent som siktet, fordi det inneholder mer fiber og mineraler. Det gir bedre metthetsfølelse og langsommere økning i blodsukkeret.Anonymous poster hash: a3e02...1cc Er det like sunt som havre? Kan jeg erstatte siktet hvetemel med fullkornshvetemel med god samvittighet når jeg ønsker å kutte ut hvitt mel? Ts Anonymous poster hash: 03ec4...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 10. februar 2015 #6 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Er det like sunt som havre? Kan jeg erstatte siktet hvetemel med fullkornshvetemel med god samvittighet når jeg ønsker å kutte ut hvitt mel? TsAnonymous poster hash: 03ec4...516 Litt av hvert er antakeligvis det sunneste. Ingen matvarer er i seg selv sunne eller usunne, bortsett fra muligens margarin, som man bør styre unna. Det er "hvitt mel" også i fullkornsmelet, som du sier. For vektnedgang er kalorier inn/ut det som betyr noe. For best mulig helse er det viktig å få i seg tilstrekkelig næring. Vil valget av mel øke inntaket ditt av næringsstoffer fra for lite til nok? Vil det påvirke andre matvalg du kommer til å gjøre, i positiv eller negativ retning? Vil det øke eller senke livskvaliteten din? Endret 10. februar 2015 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå