Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Vi startet å prøve i februar, så vi er bare i pp7. Dessuten var Bjørkemannen utenlands et par måneder inni der, så vi har vel bare hatt fem reelle sykluser. Men det føles så mye lenger! Blir nesten litt sint på meg selv for at jeg er så utålmodig.  :rolleyes:

 

Okei :) Skjønner at du er utålmodig! Selv om man fornuftig sett vet at det kan ta tid, så håper og tror man at det skal klaffe de første månedene. Når dere i tillegg har mistet noen måneder så er det jo ikke så lenge. Nå brukte jo vi litt lenger tid vanlig, i tillegg fikk vi det ikke til selv, men for de fleste går det jo heldigvis fint :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra Bjørka! Så flott å ha deg tilbake :jepp: Bra dere er målbevisste. Er innmari kjedelig å gå glipp av EL. Du skriver at dere "bare" er i pp7 og det er jeg og. Men føler ikke det er "bare". Det føles som en evighet for utålmodige meg :hoho: Håper på full klaff for dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg lo for meg selv av aktive prøvere på familieferie med besøk her og der og hver for dere! :hoho: Viktig med litt fleksibilitet og kreativitet altså :fnise: Herlig å ha deg tilbake her inne, og masse lykke til i denne PP'en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord!  :laugh: Jeg håper også virkelig på denne (slik som jeg har håpet i alle de andre også :fnise: ) I begynnelsen av el-uken stod jeg med nesa i kjøleskapet og sjekket datoer på noen av matvarene som hadde ligget igjen over ferien (uups). Da jeg fant to flasker hostesaft glemt helt øverst besluttet jeg straks å prøve kjerringrådet som sier at en liten shot hostesaft hjelper på slimhinnene... Eller noe slikt...?

 

Iallefall, det er testet ut. Godt var det ikke, så det bør bære frukter altså!  :glare:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvilke rutiner har dere på testing? Prøver dere å vente til evt etter IKM, eller ryker dere på noen strimler uken før? Jeg prøver som regel å vente på mensen, men klarer det som oftest (en gang!) ikke. Noen som har en pekepinn på fra hvilken dpo man kan forvente utslag på test? :)

Endret av Bjørka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvilke rutiner har dere på testing? Prøver dere å vente til evt etter IKM, eller ryker dere på noen strimler uken før? Jeg prøver som regel å vente på mensen, men klarer det som oftest (en gang!) ikke. Noen som har en pekepinn på fra hvilken dpo man kan forvente utslag på test? :)

Jeg fant en side hvor det stod prosentvis sjanse for positiv test for de forskjellige dpo - gitt at du er gravid selvsagt. Husker jeg rett er alt etter 12dpo temmelig sikkert. Men du kan jo alltids være en av de få som må over ikm før positiv test, så man vet aldri!

Jeg fikk en svaak strek 10dpo i forrige pp ,tror jeg, men det viste seg å være kjemisk.

Idag er jeg 11dpo, og dropper å teste. Orker ikke falske forhåpninger rett og slett. Har ikm fredag, og tar evt en test på kvelden hvis TR ikke dukker opp. Samtidig er det så rart, for det blir nesten en tvangshandling. Jeg føler jeg ødelegger sannsynligheten for graviditet ved å vente på ikm😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så vanskelig å holde seg borte fra de strimlene når man har de tilgjengelig. Det er så enkelt å få stillt nysgjerrigheten litt. Krysser fingrene for deg på fredag. Og for at jeg klarer å vente til mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende! Og 7 er vel et lykketall for mange? :hoppe: Har du IKM på mandag?

Jeg leste forresten om noen som hadde fått positiv test 9 dpo, men nå husker jeg ikke helt hvilken dagbok det var i...

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvilke rutiner har dere på testing? Prøver dere å vente til evt etter IKM, eller ryker dere på noen strimler uken før? Jeg prøver som regel å vente på mensen, men klarer det som oftest (en gang!) ikke. Noen som har en pekepinn på fra hvilken dpo man kan forvente utslag på test? :)

Jeg er litt usikker på når EL var, men jeg fikk svak positiv test 11 dpo (om EL var den dagen jeg trodde). Så fikk jeg kryss og sterkere test allerede dagen etterpå, 12 dpo. Men det kan selvsagt ha vært 12 og 13 dpo også ... :ler: Jeg hadde egentlig veldig lyst til å vente til IKM, men så måtte jeg liksom bare ... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende! Og 7 er vel et lykketall for mange? :hoppe: Har du IKM på mandag?

Jeg leste forresten om noen som hadde fått positiv test 9 dpo, men nå husker jeg ikke helt hvilken dagbok det var i...

 

Er det? Da håper jeg sjutallet gjør jobben sin :) Ja, ca IKM på mandag, så skal prøve å ikke tenke så mye på det i helgen. Lettere sagt enn gjort. 

 

Jeg er litt usikker på når EL var, men jeg fikk svak positiv test 11 dpo (om EL var den dagen jeg trodde). Så fikk jeg kryss og sterkere test allerede dagen etterpå, 12 dpo. Men det kan selvsagt ha vært 12 og 13 dpo også ... :ler: Jeg hadde egentlig veldig lyst til å vente til IKM, men så måtte jeg liksom bare ... :fnise:

Den der "måtte bare" har blitt en alt for god venn her i huset altså! I går måtte jeg bare spise vafler til kvelds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomjakt i pp7:
- Ømme bryst etter el, varte en liten uke. Har ikke hatt dette siden pp1.

- Tidvise stikkinger/ubehag i eggtokk-området. (kanskje "øm" er riktig ord?)

- Jeg har vært uvanlig varm, og svettet mye (veldig uvanlig, men nå har vi uvanlig fint vær også da) 

- To formiddager denne uken har jeg rundet et hjørne på jobb og blitt kjempekvalm. Heldigvis har det gått veldig fort over igjen. 

- Jeg føler meg annerledes. (Antageligvis psyken som spiller meg et puss, og på tirsdag kommer mensen :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi her var det jo spennende :hoppe:

Jeg også er godt kjent med "måtte bare". I det siste har det i stor grad dreid seg om is og pølser :ler: (er jeg 10 år på 17.mai? :hoho::klo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomjakt i pp7:

- Ømme bryst etter el, varte en liten uke. Har ikke hatt dette siden pp1.

- Tidvise stikkinger/ubehag i eggtokk-området. (kanskje "øm" er riktig ord?)

- Jeg har vært uvanlig varm, og svettet mye (veldig uvanlig, men nå har vi uvanlig fint vær også da)

- To formiddager denne uken har jeg rundet et hjørne på jobb og blitt kjempekvalm. Heldigvis har det gått veldig fort over igjen.

- Jeg føler meg annerledes. (Antageligvis psyken som spiller meg et puss, og på tirsdag kommer mensen :rolleyes: )

Krysser alt jeg har her!!! Måtte den stygge tanten holde seg langt langt borte det neste året;) når blir neste test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Oioi her var det jo spennende :hoppe:

Jeg også er godt kjent med "måtte bare". I det siste har det i stor grad dreid seg om is og pølser :ler: (er jeg 10 år på 17.mai? :hoho::klo: )

:fnise: Greit kosthold det! 

 

Krysser alt jeg har her!!! Måtte den stygge tanten holde seg langt langt borte det neste året;) når blir neste test?

Antageligvis ryker jeg på en test i løpet av helgen, mandag virker veldig langt unna  :)

 

Dette lover godt! 

 

:popcorn:

 

 

Håper varmen gjør vekstforholdene gode! :biggrin:

 

 

Krysser alt av fingre for deg!

 

:laugh:  Håpe, håpe, håpe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet blankt med strimmeltest idag. Liten nedtur (som hver måned). Men jeg vet ikke hvor mye jeg kan stole på ebay-tester. (jeg har aldri fått annet en en kontrollstrek på dem :rolleyes:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri fått positivt på ebay-testene så tror du har rett! :hoho:

 

Nå husker jeg ikke helt hvor jeg leste det på KG, men det er noen som har fått svakt svakt positiv på billigtester og knallsterk på CB. Og så er det jo engang sånn at noen først tester positiv på IKM. Hvor mange dpo er du nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har fått svak positiv på dem før - men ingen mageboer. Så du kan absolutt ikke stole på dem!

Jeg er ferdig med TR for denne gang, og er fremdeles sikker på at det var falsk negativ før helgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...