Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Da oppretter jeg prøvedagbok. Enn så lenge en litt prematur prøvedagbok, da vi starter prøvingen neste måned. Jeg er utdannet og i fast jobb, og har kjent på at jeg vil starte familie ganske lenge. Nå da vi snart går inn i en spennende prøveperiode har jeg plutselig barn på hjernen - jeg dagdrømmer om et lite nytt familiemedlem, hvordan vi skal fungere i hverdagen, hvordan det etterhvert blir barnehage og skole, hvordan vi skal oppdra barn og hvordan vi blir som foreldre og familie. Jeg har allerede begynt å se gravide og spedbarn over alt hvor jeg går.

Det siste året har det blitt litt sniking og snoking her på kvinneguiden, og jeg er relativt ny som aktiv i forum - men det ser ut til at her er det plass for slike som meg. Slike som har lyst til å dele og snakke åpent om veien til å få et barn, uten at alt av familie og venner skal vite hva vi planlegger og hvordan det går. Det er på mange måter privat og ikke noe jeg vil at alle skal vite før vi eventuelt har en spire på vei. Dessuten er det nok ikke så interessant å høre om eggløsning og graviditet-symptomer hver måned for de som ikke er i samme situasjon. Jeg kan liksom se for meg blikket på alle rundt bordet mens jeg legger ut om at "nå er det bare tre dager til jeg kan teste, og i natt drømte jeg at jeg var langt på vei og hadde bestemt meg for å føde i Hellas fordi der var de visstnok så gode på fødsler - og det må jo være et godt tegn?"

Så - det ble anonym dagbok på nettet, og ønsker velkommen til alle som titter innom. Dere i samme situasjon, dere som har vært i samme situasjon eller bare har lyst til å lese om min situasjon.

Velkommen.

:plystre: Sammendrag/ oppdatering:
Prøver fra feb/mars 2015, men fikk etter sommeren 2015 mye problemer med syklus, noe som begynte å rette seg i løpet av våren 2016. Ila sommeren 16 startet prosessen med å søke hjelp, men i oktober var det plutselig ikke nødvendig med hjelp likevel. Positiv test side 15